tag:blogger.com,1999:blog-22106390.post115565957841942234..comments2023-10-23T23:49:31.385+03:00Comments on Gravity and the Wind: Ντοκιμαντέρ, αντικειμενικότητα και αξιοπιστίαcyrushttp://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-40304688957012628952007-05-01T18:11:00.000+03:002007-05-01T18:11:00.000+03:00Ευχαριστώ για το λινκ -- θα το μελετήσω...Ευχαριστώ για το λινκ -- θα το μελετήσω...cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-77718705959638529002007-05-01T02:29:00.000+03:002007-05-01T02:29:00.000+03:00Ωραία και μεστή κουβέντα. Για τούς μύθους και τις ...Ωραία και μεστή κουβέντα. <BR/><BR/>Για τούς μύθους και τις αλήθειες στην ύπνωση, θα βρείτε περισσότερα επιστημονικά άρθρα, στα ελληνικά, και εδώ:<BR/><BR/>http://psi-gr.tripod.com<BR/><BR/><A REF="http://psi-gr.tripod.com">http://psi-gr.tripod.com</A><BR/><BR/>Θοδωρής Δασκαλόπουλος, ΨυχίατροςΘοδωρής Δασκαλόπουλοςhttps://www.blogger.com/profile/11194279475971458844noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1156039429390886242006-08-20T05:03:00.000+03:002006-08-20T05:03:00.000+03:00Cyrus, νομίζω πως από το πρώτο σχόλιο που έγραψα ε...Cyrus, νομίζω πως από το πρώτο σχόλιο που έγραψα είναι σαφές πως ούτε κι εγώ πιστεύω ότι η προσωπική εμπειρία μπορεί να έχει ισχύ επιστημονικής απόδειξης. Εγώ το μόνο που είπα είναι πως κάνω ομοιοπαθητική, εμένα με έχει βοηθήσει, άρα γιατί να την απορρίψω επειδή δεν αποδεικνύεται επιστημονικά; Η αλήθεια είναι πως όσο κι αν προσπαθήσω να θυμηθώ καλύτερα, δεν μπορώ να βρω άλλους παράγοντες που να επηρέασαν την κατά περίπτωση κατάσταση της υγείας μου. Το μόνο που άλλαξε στην καθημερινότητά μου είναι πως έπαψα να πίνω καφέ. Κατά τα άλλα, όταν ας πούμε είμαι στο κρεβάτι με 40 πυρετό και πυώδη αμυγδαλίτιδα, παίρνω ένα ομοιπαθητικό χαπάκι, σε 12 ώρες μου περνάει ο πυρετός και σε λίγες μέρες φεύγει το πύον από τις αμυγδαλές, δεν ξέρω πού αλλού μπορώ να το αποδώσω. Γενικά έχω πρόβλημα με τα πολλά φάρμακα, η ομοιπαθητική και ο γιατρός μου πιο συγκεκριμένα με κάνουν να αισθάνομαι γενικά ασφαλής, μέχρι τώρα έχω αντιμετωπίσει οτιδήποτε μου έχει συμβεί με επιτυχία και γενικώς αισθάνομαι καλύτερα. Αυτό για μένα είναι αρκετό για να συνεχίσω να κάνω ομοιοπαθητική.<BR/>Προφανώς και η ομοιοπαθητική δεν είναι το ίδιο με το νερό του Καματερού, γιατί το ένα ήταν μια απίθανη απάτη ενώ η ομοιοπαθητική και γενικά οι εναλλακτικές θεραπείες έχουν σε πολλές περιπτώσεις αποτελέσματα, ανθρώπους που τις σπουδάζουν, κράτη που τις αναγνωρίζουν και τις εντάσσουν στα συστήματα υγείας τους. Ο καθένας εντέλει είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει και να ακολουθεί όποιον τρόπο θεραπείας θεωρεί ότι του ταιριάζει. Περιμένω τη συνεργασία σας με τον Αθήναιο και τα ξαναλέμε τότε επί του θέματος.Rayuelahttps://www.blogger.com/profile/12480827285110750994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155992926717194232006-08-19T16:08:00.000+03:002006-08-19T16:08:00.000+03:00Η τελευταια μου εννοια θα ειναι το μπλεντερ!Δηλαδη...Η τελευταια μου εννοια θα ειναι το μπλεντερ!<BR/>Δηλαδη αν προσευχηθω θα καταφερω να κατασκευασω μπλεντερ η θα βρω παρατημενη καπου μια λειτουργικη καφετιερα? Κι ας πουμε οτι σκονταφτω πανω σ ενα μπλεντερ. Ετσι και πατησω το κουμπακι και δουλεψει (του ειχανε ντουρασελ!) λετε να κατσω να αναλυσω τα γιατι και τα πως στη φαση που θα 'μαι?<BR/>Αφηστε που αν πιστευω σε πνευματικα οντα, θα πρεπει να πιστεψω και στο βαρηκοο τζινι και ποιος ξερει τι θα μου σκαρωσει της κακομοιρας! ;)<BR/>Αυτο που μαλλον θα κανω ειναι να καταγραψω/σχεδιασω καπως ο,τι ξερω για τις καφετιερες και να ελπιζω οτι καποτε καποιος θα καταφερει να φτιαξει μια. Εγω δε θα τη δω, αλλα αν κοιτουσαμε μονο αυτα που θα απολαυσουμε οσο ζουμε δε θα ειχαμε εφευρει ουτε το ενα εκατομμυριοστο απ ό,τι χρηιμοποιουμε σημερα, για να μη μιλησω για τις Τεχνες.<BR/>Εν τω μεταξυ, θα κανω τεστ τοξικοτητας στα χορταρακια κι οτι μου κανει θα το τρωω. Ανωτερη δυναμη, μαγεια ή επιστημη, πολυ που θα με νοιαζει!christinahttps://www.blogger.com/profile/15874356153136122464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155992095749262472006-08-19T15:54:00.000+03:002006-08-19T15:54:00.000+03:00cp, δυστυχως η γνώση όσο προσβάσιμη και να είναι π...cp, δυστυχως η γνώση όσο προσβάσιμη και να είναι πάντα θα είναι εργαλείο στα χέρια των λίγων, και ποτέ των πολλών. Μπορείς να ενημερωθείς για τα ειδικά εφε, μπορεί η καφετιέρα και το μπλέντερ σε σένα και μένα να φαίνεται κάτι εντελώς φυσικό, ενώ στον παππού (επίτηδες αναφέρω άντρα) που δεν τελείωσε καν το δημοτικό να φαίνεται δύσκολο ακόμα και να διαπιστώσει την χρησιμότητα τους.<BR/>Ομως για σκέψου, πες ότι μένεις μόνος στον κόσμο μετά από μια μεγάλη καταστροφή. Πόσο ικάνός θα είσαι να φτιάξεις ένα μπλέντερ, μια καφετιέρα ή ένα ειδικό εφέ και να τα θέσεις σε λειτουργία?Debbyhttps://www.blogger.com/profile/17986726835151099543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155982140041448412006-08-19T13:09:00.000+03:002006-08-19T13:09:00.000+03:00Η γνωση ειναι προσβασιμη και σχετικα ελεγξιμη σημε...Η γνωση ειναι προσβασιμη και σχετικα ελεγξιμη σημερα, αλλα δεν ηταν παντα και δεν ηταν για ολους. Εγω μπορω να ενημερωθω για τα ειδικα εφε. Η γιαγια μου, πχ, εχει παει μονο δημοτικο, για να μη μεινει ανυπαντρη και με το ζορι συλλαβιζει τις ετικετες στο ρυζι και τα τυρια. Η γιαγια της, ακομα χειροτερα. Θελετε να παμε χιλια χρονια πισω? (επιτηδες αναφερω μονο γυναικες)<BR/><BR/>Οι εναλλακτικες θεραπειες δεν ειναι κατι αποδειξιμο και δεν ξερω αν θ αποδειχτει ποτε, αλλα τα βοτανα -σε κανονικη δοση, παντα, ετσι ;) - ειναι. Τη δραση του βοτανου, ο μαγος/θεοπνευστος ιατρος/ιερεας/εμπορος την τυλιγε με μυθους, μυστηριο και αρωματικους καπνους, εριχνε και ενα χορο και καταθεταμε τη μιση σοδεια μας στα ποδια του αγαλματος της ντοπιας θεοτητας. Η γνωση, ελεγξιμη μεν, καθολου προσβασιμη δε.christinahttps://www.blogger.com/profile/15874356153136122464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155977334161247842006-08-19T11:48:00.000+03:002006-08-19T11:48:00.000+03:00Οκ. Λάθος το "απόλυτο". Ομως... ερώτηση. Τι εμποδί...Οκ. Λάθος το "απόλυτο". <BR/>Ομως... ερώτηση. Τι εμποδίζει την επιστήμη να έχει όλα όσα στοιχεία χρειάζεται για να μας δώσει μια απάντησηστο θέμα των υπνώσεων π.χ. Και σε όλων των άλλων που έπονται επίσης? Θέλω να πω γιατί δεν ξεκινάνε δικές τους έρευνες για να βγάλουν κάποιο πόρισμα?<BR/>Ανέφερα τον θάνατο και τα γηρατειά όχι γιατί υποθέτω ότι θα ήταν καλύτερο να πιστεψει κανείς σε μετά θάνατο ζωές και να τρέχει στις εκκλησιές (ανήμπορος άνθρωπος κιόλας). Τον ανέφερα γιατί τότε όντας δίπλα σε αυτό που συζητάς μια ζωή και συμβαίνει και μοιάζει πιθανό πάντα για τους άλλους, ποτέ σε εσένα, πολλά αλλάζουν. Μην νομίζεις ότι η επικείμενη κρίση του που θα μας στείλει για την μετά θάνατον ζωη ο καλός θεούλης, στην κόλαση ή τον παραδεισο είναι καλύτερη προοπτική...Debbyhttps://www.blogger.com/profile/17986726835151099543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155976441698462342006-08-19T11:34:00.000+03:002006-08-19T11:34:00.000+03:00Ντέμπι, κατ' αρχάς πρέπει να θυμίσω, για πολλοστή ...Ντέμπι, κατ' αρχάς πρέπει να θυμίσω, για πολλοστή φορά, ότι το να έχει κανείς κάποια κατασταλαγμένη άποψη δεν τον καθιστά αυτομάτως απόλυτο.<BR/><BR/>Δεύτερον, να θυμίσω ότι η επιστήμη δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι έχει έτοιμες απαντήσεις και εξηγήσεις για τα πάντα. Όποιος το ισχυρίζεται αυτό διαπράττει τη λογική πλάνη του αχυράνθρωπου.<BR/><BR/>Τρίτον, όταν οι επιστήμονες δεν έχουν όλα τα στοιχεία στα χέρια τυος, είναι πολύ φυσικό να μην μπορούν να αποφανθούν για ένα φαινόμενο όπως τα Γαλλικά, που λες. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει σώνει και καλά ότι πρόκειται για ανάμνηση από προηγούμενη ζωή. Θα το ξαναπώ: "ανεξήγητα" φαινόμενα συμβαίνουν κάθε μέρα. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι οπωσδήποτε μεταφυσικά.<BR/><BR/>Τέταρτον, η πίστη στο μεταφυσικό είναι αυτό ακριβώς: πίστη. Τη απουσία (δοτική πτώση) αποδείξεων, δεν δέχομαι τίποτε. Μπορεί να μου αρέσει η ιδέα, μπορεί να με γοητεύει, αλλά εφόσον δεν είναι ελέγξιμη δεν θα την δεχτώ ως πραγματικότητα. Πολύ θα ήθελα να υπήρχαν η μαγεία, η τηλεκίνηση, ένας καλός θεούλης εκεί ψηλά, αλλά τι να κάνουμε...<BR/><BR/>Α, είναι και αυτό το περί γηρατειών.<BR/><BR/>Δεν γίνονται όλοι θρησκόληπτοι στα γεράματά τους, ειδκά αν έχουν ήδη αποδεχτεί το θάνατο ως φυσικότατο και αναπόφευκτο επακόλουθο της ζωής. Επιπλέον, η ελπίδα σε μια μετά θάνατο ζωή δεν σε κάνει καλύτερο άνθρωπο σ' αυτήν εδώ τη ζωή -- το αντίθετο, θα έλεγα...cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155975602667091052006-08-19T11:20:00.000+03:002006-08-19T11:20:00.000+03:00cp, κανένα πρόβλημα, ο καθένας κρατά την στάση που...cp, κανένα πρόβλημα, ο καθένας κρατά την στάση που προτιμά. <BR/><BR/>Σε ό,τι αφορά το παράδειγμά σου, πάντως, οφείλω να πω ότι ο κεραυνός, ακόμη και τότε που δεν μπορούσαμε να τον εξηγήσουμε και νομίζαμε πως ήταν η οργή κάποιου θεού, ήταν κάτι πραγματικό και αναμφισβήτητο. Οι εναλλακτικές θεραπείες δεν είναι.<BR/><BR/>Και για τα ειδικά εφέ: Αν κάποιοι γνώστες ξέρουν τι γίνεται ακριβώς, και η γνώση αυτή είναι εύκολα προσβάσιμη και ελέγξιμη, τότε δεν μιλάμε για "παράλογα, μυστηριακά και ατεκμηρίωτα"...cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155975528549502412006-08-19T11:18:00.000+03:002006-08-19T11:18:00.000+03:00Cyrus, και εγώ είχα διαβάσει για τον Στήβενσον και...Cyrus, και εγώ είχα διαβάσει για τον Στήβενσον και τις έρευνες που έχει κάνει. Παρόλα αυτά όπως λες και εσύ ακόμα η επιστήμη δεν κατάφερε πλήρως να εξηγήσει το φαινόμενο των υπνώσεων και των αναδρομών προηγουμένων ζωών. Γιατί το να με υπνώσουν π.χ. και να αρχίσω να περιγράφω πως ήταν η ζωή μου στην αρχαία Ρώμη πχ μπορεί να σημαίνει κάλιστα (όσο λεπτομερή περιγραφή και να κάνω?) ότι οφείλεται σε μνήμες από την ταινία Ο Μονομάχος! Όμως αν αρχίσω ξαφνικά στην ύπνωση μου να μιλάω άπταιστα γαλλικά που δεν ξέρω γρι, όπως συνέβει στην περίπτωση ενός ιθαγενή ινδιάνου που με ύπνωση περιέγραφε με λεπτομέρειες στα γαλλικά μια περασμένη ζωή (έστω και αν δεν ήταν περασμένη του ζωή), τότε έχουμε ένα μικρό κόλλημα στην επιστημονική εξήγηση του φαινομένου.<BR/><BR/>Τελειώνοντας να πω, ότι είτε δέχεσαι το μεταφυσικό είτε όχι. Η απόδειξη του δεν είναι δυνατή γιατί πολύ απλά δεν υπόκειται στους φυσικούς νόμους. Δεν θα μπορούσα να είμαι τόσο απόλυτη όσο εσύ Cyrus, απλά γιατί αυτό που νιώθω με κάνει να αισθάνομαι ότι δεν είμαστε μόνο όσα ξέρουμε. Δεν είμαστε απλά σώματα που ζούμε γιατί χτυπά η καρδιά, όχι λάθος, γιατί η καρδιά ως όργανο μοιράζει το αίμα και αυτό διαχέεται σε όλο το σώμα κτλ. Έχουμε νομίζω κάτι άυλο που δίνει πνοή σε όλα αυτά. Και όντας σκεπτικιστής πρέπει να το απορρίψεις και αυτό γιατί απλά δεν αποδεικνύεται. Εάν εσένα τώρα, που είσαι νέος αυτό δεν σου είναι πρόβλημα, θα θελα πολύ να ξέρω πως θα σου είναι όντας γέρος, ανήμπορος και με τον θάνατο παραδίπλα...Debbyhttps://www.blogger.com/profile/17986726835151099543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155933532482979542006-08-18T23:38:00.000+03:002006-08-18T23:38:00.000+03:00@λιτσακαι με 300 σελιδες αναλυση ανα παραγραφο να ...@λιτσα<BR/>και με 300 σελιδες αναλυση ανα παραγραφο να μου την εξηγουσαν τη φιλοσοφικη θεωρια, εγω παλι θα μπερδευομουν, οποτε μην περιμενετε και πολλα .<BR/><BR/>@cyrusgeo<BR/>μερικες φορες σκεφτομαι οτι δε με ενδιαφερει το πως και το γιατι των πραγματων. Τα παραλογα, μυστηριακα και ατεκμηριωτα ειναι για μενα κατι σαν τα ειδικα εφε. Ξερουμε πανω κατω πως λειτουργουν, καποιοι γνωστες ξερουν και τι γινεται ακριβως , αλλα ολοι παρακολουθουμε τη σκηνη σαν να ναι αληθινη. <BR/>Επειδη καποτε δεν μπορουσαμε να εξηγησουμε επιστημονικα τον κεραυνο(η δε θελαμε να το πουμε και να γινουμε ψητοι στα καρβουνα)επρεπε να φωναζουμε "αυτα ειναι απατες της θρησκειας, των εμπορων, των συνομωσιολογων και των χιπιδων, δεν υπαρχουν κεραυνοι σας λεω" ? Οχι, βεβαια. Βρηκαμε τροπους προστασιας και εκμεταλλευσης των κεραυνων κι οταν προοδευσαμε επιστημονικα, τους εξηγησαμεκαι διδαξαμε την εξηγηση παντου. <BR/>Αντιεπιστημονικες εξηγησεις υπαρχουν γιατι θελουμε σωνει και καλα να εξηγησουμε κατι το οποιο δεν εχουμε ακομη τα μεσα να κατανοησουμε.christinahttps://www.blogger.com/profile/15874356153136122464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155928844137404942006-08-18T22:20:00.000+03:002006-08-18T22:20:00.000+03:00cyrus, περιμένω ν' αποφασίσουμε πώς θα γίνει κλπ. ...cyrus, περιμένω ν' αποφασίσουμε πώς θα γίνει κλπ. Φαντάζομαι από Σεπτέμβριο πια.<BR/>cp - δεν εννοώ τις περιπλοκές εκείνες που κάνουν τη ζωή ενδιαφέρουσα, αλλά τις (λογικές) περιπλοκές που καθιστούν μια φιλοσοφική θεωρία εσφαλμένη :) <BR/>Τα δύο βασικά έργα του James είναι το The Will to Believe και το Pragmatism, A New Name for Some Old Ways of Thinking (δεν ξέρω για ελληνικές μεταφράσεις τους). Σύνοψη (και κριτική) της θεωρίας του James μπορείς να βρεις στον Bertrand Russell, A History of Western Philosophy (αυτό έχει μεταφραστεί στα ελληνικά).Λίτσαhttps://www.blogger.com/profile/15385795485838643638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155927471762234732006-08-18T21:57:00.000+03:002006-08-18T21:57:00.000+03:00Μαύρε Γάτε, η "ειδικότητά μου" φαίνεται στο προφίλ...Μαύρε Γάτε, η "ειδικότητά μου" φαίνεται στο προφίλ μου: Μουσικός, Μεταφραστής, Σκεπτικιστής. Μπορεί να είναι λακωνικό, αλλά είναι ακριβές. Δεν είμαι επιστήμονας, αλλά με ενδιαφέρουν τα επιστημονικά θέματα.<BR/><BR/>Αθεόφοβε, το νερό του Καματερού υπήρξε περίγελως για όλους, σχεδόν (ΟΚ, εκτός απ' αυτούς που έτρεχαν να το προμηθευτούν). Η ομοιοπαθητική χρειάζεται άλλη αντιμετώπιση, και γιατί ισχυρίζεται πως είναι σχεδόν επιστήμη, και γιατί είναι εξαιρετικά διαδεδομένη.<BR/><BR/>Γιάννη, συμφωνώ μ' αυτά που λες. Θα πω μόνο ότι δεν με ενοχλεί καθόλου η έλλειψη αντικειμενικότητας, με την προϋπόθεση ότι η άποψη που παρουσιάζεται συνοδεύεται από συντριπτικά επιχειρήματα.<BR/><BR/>Αθήναιε, θα συνεννοηθούμε μέσω e-mail. Αλλά όχι πριν τις 28 Αυγούστου, αν δεν έχεις αντίρρηση -- γιατί θα χρειαστεί να ξαναφύγω για λίγες μέρες την άλλη εβδομάδα.<BR/><BR/>Βασίλειε, ναι, η αλήθεια είναι σκληρή...<BR/><BR/>Justanothergoneoff, δεν το έχω πετύχει, αλλά, αν δείχνει κάποιον που ισχυρίζεται πως έχει βρει ένα κομμάτι ξύλο από την Κιβωτό, τότε ναι, αυτό είναι.<BR/><BR/>Ίσιδα, και οι κωμικοί μπορεί και να το έκαναν για πλάκα, αλλά οι παραγωγοί δεν έκαναν καθόλου πλάκα...<BR/><BR/>cp, το ότι η μοναδική εξήγηση ενός φαινομένου είναι αντιεπιστημονική αρκεί από μόνο του για να έχεις σοβαρές αμφιβολίες για το φαινόμενο. Είτε το θέλουμε είτε όχι, η επιστημονική μέθοδος είναι η μοναδική αξιόπιστη μέθοδος που διαθέτουμε (προς το παρόν, τουλάχιστον) για να αποφανθούμε αν κάτι είναι πραγματικό ή όχι.<BR/><BR/>Λίτσα, μια που αναφέρθηκες στην κριτική, πρέπει κάποια στιγμή να ασχοληθούμε σοβαρά με τις λογικές πλάνες, non?<BR/><BR/>Σπασίκλα, συμφωνώ επί της ουσίας, και σε ευχαριστώ για το τελευταίο σου σχόλιο.<BR/><BR/>Παράγραφε, καλωσόρισες και πάλι. Τα φιλιά ανταποδίδονται.cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155926311985335032006-08-18T21:38:00.000+03:002006-08-18T21:38:00.000+03:00Ραγιουέλα, το θέμα είναι τεράστιο, και θα γίνει με...Ραγιουέλα, το θέμα είναι τεράστιο, και θα γίνει μεγάλο ποστ (λίγο αργότερα, βέβαια), σε συνεργασία με τον Αθήναιο -- όχι τώρα, μέσα στον Αύγουστο.<BR/><BR/>Πάντως, πρέπει να πω κάποια πράγματα και τώρα:<BR/><BR/>Οι προσωπικές εμπειρίες δεν μπορούν, γενικά, να αποτελέσουν απόδειξη για τίποτε, για πολλούς λόγους, ο σημαντικότερος εκ των οποίων είναι η "επιλεκτική μνήμη", μια "ασθένεια" από την οποία πάσχουμε όλοι, λίγο-πολύ. Αλλά ας μην είμαι πολύ γενικός.<BR/><BR/>Το σημαντικότερο που πρέπει να αναρωτηθείς είναι το εξής: Είσαι σίγουρη ότι το ομοιοπαθητικό σκεύασμα ήταν αυτό που σε θεράπευσε, ή θα μπορούσε η βελτίωση που είδες να οφείλεται σε άλλους, άσχετους, παράγοντες;<BR/><BR/>Γιατί σου το λέω αυτό;<BR/><BR/>Θα σου το εξηγήσω με τον ίδιο τρόπο -- με την προσωπική εμπειρία.<BR/><BR/>Έχω κάνει (αν θυμάμαι καλά) 5 φορές ομοιοπαθητική. Τις 2 τελευταίες δεν είδα κανένα αποτέλεσμα, και γι' αυτό άρχισα να το ψάχνω το πράγμα. Τις 3 προηγούμενες φορές, που είχα δει αποτέλεσμα, διαπίστωσα εκ των υστέρων πως είχε συμβεί το εξής: Την πρώτη φορά (που ήταν και η πιο εντυπωσιακή), το θετικό αποτέλεσμα οφειλόταν σε άλλον παράγοντα (το ανακάλυψα εφαρμόζοντας τον άλλο παράγοντα μόνο του, με τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα), και τις άλλες 2 φορές (που είχα πάρει σκεύασμα για άλλο λόγο), ανακάλυψα εκ των υστέρων ότι αυτό που είχα ήταν εποχιακό, και έφευγε ούτως ή άλλως μόνο του μετά από 2-3 εβδομάδες -- πράγμα που είχε "παραλείψει" να μου πει η ομοιοπαθητικός μου, που ήταν και γιατρός (τρομάρα της)...<BR/><BR/>Επίσης, το πρόβλημα με την ομοιοπαθητική δεν είναι ότι δεν ξέρουμε πώς λειτουργεί. Το πρόβλημα είναι ότι, αφενός, δεν έχει καταφέρει να αποδείξει με κάποιον πειστικό (διάβαζε: επιστημονικό) τρόπο ότι λειτουργεί, και, αφετέρου, ότι ισχυρίζεται πως λειτουργεί επιδρώντας σε "ενεργειακό επίπεδο" στον οργανισμό, και όχι χημικά. Αυτό εννοώ όταν λέω πως η ομοιοπαθητική έχει μεταφυσική βάση, και μάλιστα με τρόπο που θυμίζει την αναλογική μαγεία. Τι είναι αυτό το "ενεργειακό επίπεδο"; Είναι κάτι που αποτελεί ισχυρισμό της κουλτούρας του new age (που, φυσικά, το δανείστηκε από αρχαιότατες δεισιδαιμονίες) και που η ύπαρξή του δεν έχει αποδειχτεί ποτέ.<BR/><BR/>Αλλά, επειδή, όπως είπαμε, το θέμα είναι τεράστιο, σταματώ εδώ. Θα συνεννοηθώ με τον Αθήναιο, και θα κάνουμε από κοινού ένα εκτενές αφιέρωμα.cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155924769614835802006-08-18T21:12:00.000+03:002006-08-18T21:12:00.000+03:00debby, οι "αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές" είναι...debby, οι "αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές" είναι συνήθως "ψευδοαναμνήσεις". Αυτό σημαίνει πως άλλες φορές είναι αναμνήσεις από αυτήν εδώ τη ζωή (τη μόνη, σύμφωνα με την επιστήμη), άλλες φορές προϊόν φαντασίας, άλλες φορές εικόνες που δημιουργούνται (ηθελημένα ή αθέλητα) από τον "θεραπευτή" κατά τη διάρκεια της ύπνωσης, και άλλες φορές φαντασία που έχει γίνει ένα με την πραγματικότητα -- στο μυαλό του "ασθενούς", βέβαια. Υπάρχουν και περιπτώσεις που μια επιστημονική απάντηση δεν είναι δυνατή, αλλά αυτό συνήθως οφείλεται σε έλλειψη περισσότερων στοιχείων. Άλλωστε, η άποψη πως πρόκειται για αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές είναι κι αυτή μια ερμηνεία, και μάλιστα μια ερμηνεία που δεν μπορεί να αποδειχτεί.<BR/><BR/>Κοίταξε, αν θες, και μια <A HREF="http://www.skepticreport.com/psychics/stevenson-book.htm" REL="nofollow">κριτική ενός σχετικού βιβλίου</A> -- από σκεπτικιστική, βεβαίως, άποψη...cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155890576331716522006-08-18T11:42:00.000+03:002006-08-18T11:42:00.000+03:00Δυστυχώς για λόγους τηλεθέασης και αυτά τα κανάλια...Δυστυχώς για λόγους τηλεθέασης και αυτά τα κανάλια μέσα-μέσα δείχνουν βλακείες για... καφετζούδες. Παρουσιάζουν ένα δυο καλά ντοκ. και ένα δυο κουτά. Εναλλάξ, να μη μεινει παραπονεμενος κανένας...<BR/><BR/><BR/>Με εκτίμηση και αγάπη<BR/><BR/>Α.<BR/><BR/>ΥΓ. Φιλιά στην αγαπημένη μας!paragrafoshttps://www.blogger.com/profile/03555854234064072354noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155885551179650112006-08-18T10:19:00.000+03:002006-08-18T10:19:00.000+03:00Ξαναδιαβάζοντας όσα έγραψα δε νομίζω πως πρόσβαλα ...Ξαναδιαβάζοντας όσα έγραψα δε νομίζω πως πρόσβαλα κανένα.<BR/>Αν πάντως μπορούν να ερμηνευτούν και έτσι τα γραφόμενά μου ζητώ συγνώμη. Δεν υπήρχε πάντως καμία τέτοια πρόθεση.Ανδρέαςhttps://www.blogger.com/profile/07777198210557469466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155867441796483872006-08-18T05:17:00.000+03:002006-08-18T05:17:00.000+03:00Φίλτατοι, συγγνώμη που θα το πω έτσι χοντρά, αλλά ...Φίλτατοι, συγγνώμη που θα το πω έτσι χοντρά, αλλά συμμετέχοντας σε αυτή την κουβέντα περί ομοιοπαθητικής, αισθάνομαι ολίγον μαλάκας. Γενικά δεν συνηθίζω να συζητώ με ανθρώπους που με αντιμετωπίζουν ως χρήστη του νερού του Καματερού, πιστή που πηγαίνει γονατιστή στην Παναγία της Τήνου, ή οτιδήποτε άλλο σχετικό. Αν κάποιοι μπαίνουν σε μια συζήτηση θεωρώντας όλα τα ζητήματα λυμένα και την αλήθεια δεδομένη, εγώ λυπάμαι αλλά δεν συζητώ με αυτό τον τρόπο. Προτάσεις όπως "όποια βελτίωση έχετε δει είναι συμπτωματική" και "ο σπασίκλας έχει απαντήσει πλήρως στο θέμα" μου φαίνονται τόσο δογματικές όσο δογματική φαίνεται σε εσάς η ομοιοπαθητική. Περιμένω και την απάντηση του οικοδεσπότη και ίσως πω και κάτι ακόμη επί του θέματος.Rayuelahttps://www.blogger.com/profile/12480827285110750994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155846629062176972006-08-17T23:30:00.000+03:002006-08-17T23:30:00.000+03:00@λιτσαΜα για τις περιπλοκες ζουμε, αν ηθελα απλοτη...@λιτσα<BR/><BR/>Μα για τις περιπλοκες ζουμε, <BR/>αν ηθελα απλοτητα θα ακολουθουσα ο,τι λεει η μαμα μου, η κα Πατερα, η βιβλος και η φιλη μου η Μαριτσα, με αυτη τη σειρα.<BR/><BR/>(Προς το παρον ψαχνω κατι να διαβασω περι William James, για να καταλαβω τι εννοειτε )christinahttps://www.blogger.com/profile/15874356153136122464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155843302281744242006-08-17T22:35:00.000+03:002006-08-17T22:35:00.000+03:00Διαβάζοντας την rayuela και τον Σπασίκλας θέλω να ...Διαβάζοντας την rayuela και τον Σπασίκλας θέλω να πω και εγώ το εξής. <BR/>Εφόσον και η επιστήμη παραδέχεται ότι πολλά από τα αίτια διάφορων ασθενειών δεν είναι γνωστά, και εφόσον συμφωνεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ασθενειών είναι "ψεύτικες" για ποιο λόγο να μην υπάρχουν και ψευδοφάρμακα ή όπως τα ονομάζουν τέλος πάντων? Γιατί να μην έχει θέση και η ομοιοπαθητική την στιγμή που έστω και σε μια περίπτωση μπορεί να κάνει καλό? <BR/>Νομίζω ότι το να επιμένουμε στη μία ή την άλλη πλευρά δεν έχει νόημα όταν πρόκειται για την υγεία των ανθρώπων. Ασε που η ομοιοπαθητική ασχέτα με τις μεθόδους της, δεν λειτουργεί συντεχνιακά και θεωρεί το έργο της συμπληρωματικό της κλασικής ιατρικής. Και πολύ σωστά πράττει σε αντίθεση με την κλασική ιατρική που εμμένει "δογματικά" σε αυτά που ξέρει παραβλέποντας πολλές φορές το καλό του ασθενή.Debbyhttps://www.blogger.com/profile/17986726835151099543noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155822381729516382006-08-17T16:46:00.000+03:002006-08-17T16:46:00.000+03:00Ωραίο post, Cyrus - επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε ό...Ωραίο post, Cyrus - επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα οφείλουμε να τα υποβάλλουμε σε κριτική (καμιά φορά σκέφτομαι πως αυτά τα "επιστημομικοφανή" είναι ίσως πιο επικίνδυνα από τους διάφορους γνωστούς και χαρακτηρισμένους γραφικούς). <BR/>cp το σχόλιό σου μου θύμισε την άποψη του William James (και της πραγματιστικής του θεωρίας) ότι "μια ιδέα είναι αληθής εφόσον τη θεωρούμε επωφελή για τη ζωή μας". Ενδιαφέρον ακούγεται, μόνο που έχει απίστευτες περιπλοκές...Λίτσαhttps://www.blogger.com/profile/15385795485838643638noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155803433322214992006-08-17T11:30:00.000+03:002006-08-17T11:30:00.000+03:00@reyuela-Δεν ήθελα να θίξω κανένα με την αναφορά σ...@reyuela-Δεν ήθελα να θίξω κανένα με την αναφορά στο νερό του Καματερού,αλλά αν πιστεύεις ότι μπορεί να σε θεραπεύσει μπορεί, όπως θεραπεύει και η Παναγία της Τήνου.<BR/>Νομίζω ότι ο σπασίκλας εχει απαντήσει πλήρως στο θέμα.<BR/>Για τις κλινικές μελέτες οι ομοιοπαθητικοί δεν έχουν καταφέρει να δώσουν κάποια αποτελεσματική μελέτη η οποία να μπορεί να επαναληφθεί και να αποδειχθεί αποτελεσματική και από μη ομοιοπαθητικούς.<BR/>Μπορείς να διαβάσεις σχετικά μια πολύ καλή ανάλυση στα Ελληνικά στο-<BR/>Λεξικό του σκεπτικιστήαθεόφοβοςhttps://www.blogger.com/profile/14424878695358190737noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155801961703362582006-08-17T11:06:00.000+03:002006-08-17T11:06:00.000+03:00@reyuelaΩς δόγμα εννοώ αυτό που αναφέρετε πριν, το...@reyuela<BR/>Ως δόγμα εννοώ αυτό που αναφέρετε πριν, το "όμοιο θεραπεύει το όμοιο". Αυτή είναι μια εντελώς αυθαίρετη υπόθεση. Όπως και η υποθετική αρχή της συμμετρίας που ανέφερα προηγουμένως. Για αυτό η ομοιοπαθητική μου μοιάζει με θρησκεία.<BR/><BR/>Η βελτίωση η οποία έχετε δει είναι συμπτωματική και οφείλεται σε άλλους παράγοντες.Ανδρέαςhttps://www.blogger.com/profile/07777198210557469466noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155779704554950332006-08-17T04:55:00.000+03:002006-08-17T04:55:00.000+03:00@σπασίκλαΑπορρίπτοντας τη δεύτερη από τις υποθέσει...@σπασίκλα<BR/>Απορρίπτοντας τη δεύτερη από τις υποθέσεις σας επειδή στην περίπτωσή μου δεν ισχύει, μας μένουν η α και η γ. Αν ισχύει η γ, δηλαδή αν ο οργανισμός μου τα τελευταία επτά χρόνια έχει αυξήσει τόσο θεαματικά τη δυνατότητα του να θεραπεύεται χρησιμοποιώντας μόνο τις φυσικές του άμυνες, τότε έχει επιτευχθεί αυτό ακριβώς που υπόσχεται και πρεσβεύει η ομοιπαθητική. Οποιοδήποτε ομοιοπαθητικό σύγγραμα κι αν διαβάσετε, θα μάθετε ότι η ομοιοπαθητική δεν θεραπεύει ασθένειες αλλά ασθενείς και ότι αυτό στο οποίο στοχεύει είναι η ενδυνάμωση του οργανισμού ώστε να ασθενεί δυσκολοτερα και να θεραπεύεται ακριβώς ενεργοποιώντας τους φυσικούς αμυντικούς του μηχανισμούς. Αυτή είναι και η λογική του ότι το όμοιο θεραπεύει το όμοιο. Αν πάλι ισχύει το α, μάλλον θα πρέπει να διερευνήσουμε περισσότερο τη λειτουργία του placebo effect. <BR/>Δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε όταν λέτε ότι η ομοιοπαθητική είναι δογματική. Η ομοιοπαθητική βασίζεται σε κάποιες αρχές, δεν απορρίπτει συλλήβδην τη συμβατική ιατρική, κάνει έρευνες και πειράματα. <BR/>Τέλος, όσον αφορά τις κλινικές μελέτες που έχουν γίνει σχετικά με την αποτελεσματικότητά της, οι ομοιπαθητικοί ισχυρίζονται ότι αγνοούν τις βασικές αρχές της ομοιοπαθητικής, άρα δεν μπορούν να είναι αξιόπιστες. Εγώ δεν είμαι ομοιοπαθητικός και δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο.Rayuelahttps://www.blogger.com/profile/12480827285110750994noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-1155760735209684102006-08-16T23:38:00.000+03:002006-08-16T23:38:00.000+03:00@rayuelaΌτι "θετικό" έχεις ακούσει ή βιώσει για τη...@rayuela<BR/>Ότι "θετικό" έχεις ακούσει ή βιώσει για την ομοιοπαθητική είναι ένα από τα παρακάτω:<BR/>α) <A HREF="http://en.wikipedia.org/wiki/Placebo_effect" REL="nofollow">placebo effect</A><BR/>β) Ο "ασθενής" ακολουθούσε παράλληλα και άλλη θεραπεία της συμβατικής ιατρικής η οποία έφερε και τα αποτελέσματα<BR/>γ) Ο οργανισμός του ασθενή τα κατάφερε μόνος του με τις φυσικές άμυνες που διαθέτει υποβοηθούμενος ίσως και από μια αλλαγή στον τρόπο ζωής του αθενή.<BR/><BR/>Για το (α) δες κι <A HREF="http://www.bbc.co.uk/greek/worldnews/story/2005/08/050826_homeopathy.shtml" REL="nofollow">εδώ</A>.<BR/><BR/>Επίσης, να μην ξεχνούμε πως η αρχή πάνω στην οποία βασίζεται η ομοιπαθητική είναι δογματική και δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Παρομοίως, θα μπορούσα να ξεκινήσω μια νέα εναλλακτική ιατρική βασισμένη στην αρχή της συμμετρίας (πονάει το δεξί σου χέρι; Κάνε μαλάξεις στο αριστερό!). Αν αυτό σας ακούγεται ηλίθιο, θυμηθείτε πως η ομοιπαθητική κάνει εξίσου αυθαίρετες υποθέσεις.<BR/><BR/>Το να ακολουθείς ομοιοπαθητική θεραπεία είναι σαν να προσεύχεσαι σε τελική ανάλυση.Ανδρέαςhttps://www.blogger.com/profile/07777198210557469466noreply@blogger.com