tag:blogger.com,1999:blog-22106390.post1680817766272049994..comments2023-10-23T23:49:31.385+03:00Comments on Gravity and the Wind: Μία παραβολή...cyrushttp://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-74223066132325762352009-08-28T17:28:50.885+03:002009-08-28T17:28:50.885+03:00Ανώνυμε, το είχαμε συζητήσει πριν αναρτήσουμε το κ...Ανώνυμε, το είχαμε συζητήσει πριν αναρτήσουμε το κείμενο, και η άποψη του Π ήταν ότι και το πρωτότυπο (kiss ass) είναι επίσης ψιλοχυδαίο -- ιδιαίτερα αν λάβεις υπόψη τον ακραίο πουριτανισμό των φανατικών ευαγγελικών στην Αμερική.<br /><br />Επιπλέον, νομίζω ότι γενικώς παραείμαστε ευγενικοί απέναντι σε τέτοιου είδους φαινόμενα. Λίγη οξύτητα πού και πού δεν βλάπτει...cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-18248879817157221912009-08-23T02:25:56.924+03:002009-08-23T02:25:56.924+03:00Πάντως, αν θέλουμε οπωσδήποτε να αποφύγουμε το (ψι...Πάντως, αν θέλουμε οπωσδήποτε να αποφύγουμε το (ψιλοχυδαίο αλλά οπωσδήποτε πολύ διαδεδομένο) "γλύψιμο", έχω να προτείνω το "καλοπιάνουμε τον Βρασίδα". Ή "κολακεύουμε", αλλά προτιμώ σαφώς το "καλοπιάνουμε".<br /><br />Διευκρινίζω ότι προσωπικά δεν βρήκα πρόβλημα (αισθητικής ή κατανόησης) στο "γλύφουμε", αλλά αναγνωρίζω ότι άλλοι ίσως βρουν.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-4239122645099068792009-03-25T12:47:00.000+02:002009-03-25T12:47:00.000+02:00Καταπληκτικό!!Καταπληκτικό!!Κώσταςhttps://www.blogger.com/profile/02068720203329637581noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-23286612717282360472008-11-07T19:25:00.000+02:002008-11-07T19:25:00.000+02:00Wh00ps, ζητώ συγγνώμη, το Alzheimer's πλησιάζει αμ...Wh00ps, ζητώ συγγνώμη, το Alzheimer's πλησιάζει αμείλικτο.<BR/><BR/>Πράγματι, η μετάφραση του Π κάνει λόγο για "γλείψιμο του Βρασίδα", όχι για "φίλημα του κώλου του Βρασίδα".<BR/><BR/>Κι αυτό όμως χυδαίο είναι, οπότε εμμένω την άποψή μου περί ανάγκης για αντικατάσταση αυτής της διατύπωσης με κάποια άλλη, ενδεχομένως με το "φίλημα της ποδιάς του Βρασίδα".<BR/><BR/>Τα περί απαγόρευσης της εργασίας την Κυριακή συνιστούν σαφέστατη μεν, πλην όμως έμμεση, όχι άμεση, αναφορά στη θρησκεία, καθώς η θρησκεία δεν κατονομάζεται. Έτσι κι αλλιώς όμως, (αν τυχόν το παραπάνω δεν έπεισε κανέναν,) αυτό που προσπαθώ να εξηγήσω από το προηγούμενο σχόλιό μου κιόλας είναι ότι με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δουλεύει και η αναφορά σε sausage άνευ condiments στο πρωτότυπο: ακούγοντάς την, ο κάθε γνώστης του δυτικού (βορειοευρωπαϊκού-βορειοαμερικανικού) πολιτισμού κατανοεί μία σαφέστατη αναφορά στην Εβραϊκή θρησκεία, ακριβώς τόσο άμεση ή έμμεση όσο είναι για εμάς αναφορές στον Ιουδαιοχριστιανισμό τα περί υποχρεωτικής κυριακάτικης αργίας.<BR/>Το Kosher είναι ένα ως επί το πλείστον άγνωστο στην Ελλάδα στοιχείο του Εβραϊσμού, η άγνοιά του όμως δεν θα πρέπει να μας οδηγήσει σε εσφαλμένες ερμηνείες του αρχικού μονόπρακτου.<BR/><BR/>Αν θα θέλαμε να αποκλίνουμε από το αρχικό σενάριο, αυτό είναι ξεχωριστή υπόθεση, και σε τέτοια περίπτωση μπορούμε βέβαια να αυτοσχεδιάσουμε, εγώ πάντως θα το παίξω συντηρητικά και θα προτείνω να παρεκλίνουμε όσο το δυνατόν λιγότερο, και μόνο εκεί που δεν έχουμε άλλη επιλογή.Διαγόρας ο Μήλιοςhttps://www.blogger.com/profile/06436111425472109232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-30454840934943143242008-11-07T18:24:00.000+02:002008-11-07T18:24:00.000+02:00Προσωπικά δεν με ενοχλεί το λουκάνικο. Μπορεί να μ...Προσωπικά δεν με ενοχλεί το λουκάνικο. Μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με την εδώ κρατούσα θρησκεία, όμως κατά μία έννοια είναι καλύτερα έτσι: επιβάλλοντας μια τελείως παράλογη εντολή για κάτι εντελώς ανώδυνο καταδεικνύεται καλύτερα ο παραλογισμός των επιταγών της θρησκείας. Καλύτερα μάλιστα να είναι κάτι ασύνδετο με τη θρησκεία, για δυο λόγους:<BR/><BR/>Πρώτον, ορισμένοι μπορεί να τα θεωρούν "λογικές" απαγορεύσεις. Μπορεί λόγου χάρη να σκεφτούν ότι "η νηστεία είναι καλό πράμα γιατί κάνεις αποτοξίνωση".<BR/><BR/>Δεύτερον, καλύτερα να μην μιλήσουμε απευθείας για θρησκεία. Αυτό είναι άλλωστε το όλο κλίμα του σκετς. Αλλιώς θα έλεγε θεός αντί για βρασίδας και παράδεισος αντί για ευρώ. Το θέμα είναι να υποννοούνται όλα, όχι να λέγονται ρητά, ώστε να κάνει μόνος του ο θεατής το συνειρμό βρασίδας=θεός.<BR/><BR/>Εγώ νομίζω ότι, αν επιμένεις να βγάλεις τα λουκάνικα, χρειάζεται κάτι πιο έμμεσο (δεν μπορώ να σκεφτώ τώρα κάτι). Κάτι σαν "δεν θα φοράς κοντό παντελόνι τις μονές ημέρες", ξέρω κι εγώ, κάτι τελείως παράλογο.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-30865577351206381012008-11-07T18:06:00.000+02:002008-11-07T18:06:00.000+02:00Χμ, χμ, νομίζω ότι ο Διαγόρας παρασύρθηκε από την ...Χμ, χμ, νομίζω ότι ο Διαγόρας παρασύρθηκε από την ιδιωτική κουβέντα που είχαμε. Το κείμενο του Πι δεν λέει "να φιλήσουμε τον κώλο" του Βρασίδα, λέει "να γλείφουμε" τον Βρασίδα, πράγμα τελείως διαφορετικό. Εγώ είχα χρησιμοποιήσει την έκφραση "να γλείφουμε τον κώλο" σε μια δική μου διασκευή, την οποία μάλλον είχε ο Διαγόρας πρόσφατη στο μυαλό του λόγω της κουβέντας. Ομολογουμένως η έκφραση "γλείφω τον κώλο" παραείναι χυδαία και αταίριαστη, αλλά δεν είναι η έκφραση του Πι.<BR/><BR/>Διαγόρα, δεν ξέρω πώς σου φαίνεται το "να γλείφουμε τον Βρασίδα", εμένα δεν μου φαίνεται κακό. Η πρότασή σου μια χαρά είναι, αλλά η παρέμβαση αφορούσε το δικό μου κείμενο, ενώ το κείμενο που συζητάμε εδώ είναι του Πι.Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-10188583414551907012008-11-07T00:44:00.000+02:002008-11-07T00:44:00.000+02:00Wh00ps, ξέχασα να αναφέρω τι προτείνω αντί για τη ...Wh00ps, ξέχασα να αναφέρω τι προτείνω αντί για τη φράση "να φιλήσουμε τον κώλο του Βρασίδα".<BR/><BR/>Προτείνω το "να φιλήσουμε την κατουρημένη ποδιά του Βρασίδα" ή απλά "να φιλήσουμε την ποδιά του Βρασίδα". Ο Φυτράκης στο λήμμα "Ποδιά" γράφει μεταξύ άλλων: "φρ. φίλησε ποδιές (κατουρημένες), ταπεινώθηκε για να πετύχει κάτι" από το οποίο συμπεραίνω ότι ο προσδιορισμός "κατουρημένες" είναι προαιρετικός, και η φράση διατηρεί τη σημασία της ακόμα και χωρίς αυτό τον προσδιορισμό.<BR/><BR/>Μπορεί κανείς να σκεφτεί κάτι καλύτερο;Διαγόρας ο Μήλιοςhttps://www.blogger.com/profile/06436111425472109232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-23222925027814616462008-11-07T00:36:00.000+02:002008-11-07T00:36:00.000+02:00Λοιπόν, συζητούσα με την Αόρατη Μελάνη την προοπτι...Λοιπόν, συζητούσα με την Αόρατη Μελάνη την προοπτική της συνεργασίας για να φτιάξουμε κάποιο σκετσάκι και έχω τις εξής παρατηρήσεις να κάνω:<BR/><BR/>Νομίζω πως η έκφραση "να φιλήσουμε τον κώλο του Βρασίδα" είναι προβληματική και πρέπει να αντικατασταθεί. Αν μη τι άλλο, δεν είναι κόσμια και έτσι περιορίζει το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει το σκετσάκι. Επίσης, καθώς δεν είναι κατανοητή, βάζει τον θεατή να αναρωτιέται μήπως πρόκειται για κάποια αναφορά σε κάτι που θα έπρεπε ίσως να γνωρίζει, ενώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, και είναι άσχημο εκ μέρους του σεναριογράφου να παίζει ένα τέτοιο άδικο παιχνίδι εις βάρος του θεατή.<BR/><BR/>Την αναφορά στο Kosher (λουκάνικα σε σάντουιτς, χωρίς καρυκεύματα) καλό θα ήταν επίσης να την αντικαταστήσουμε με κάτι αντίστοιχο από τη χριστιανορθοδοξία. Προτείνω αναφορά στην απαγόρευση της εργασίας την Κυριακή. Το νόημα της αναφοράς στο Kosher ήταν να δείξει κάποια ιδιοτροπία της θρησκείας που όχι μόνο είναι εντελώς παράλογη, αλλά είναι και αναγνωρίσιμη ως ανήκουσα στη θρησκεία, και επίσης ευρέως γνωστή ως εντελώς παράλογη. Η αναφορά στα λουκάνικα ικανοποιεί αυτές ακριβώς τις προϋποθέσεις για όποιον αμερικάνο (και γενικά για όποιον γνώστη της έννοιας του Kosher) δει το σκετσάκι, και έχει επιλεγεί ως μέρος του πρωτότυπου γι'αυτόν ακριβώς το λόγο. Αν παραλείψουμε να ικανοποιήσουμε αυτές τις προϋποθέσεις τότε μπορεί κανείς να πει ότι "δεν το πιάσαμε". Δε λέω, η συσχέτιση των λουκάνικων με σεξουαλικά υπονοούμενα ενδιαφέρον έχει, αλλά δεν θα έπαυε να είναι "το πλησιέστερο που μπoρέσαμε να κατανοήσουμε αγνοώντας την αρχική σημασία."<BR/><BR/>Η αναφορά στην υποχρεωτική αργία της Κυριακής μπορεί να γίνει με κάποια υπερβολή, π.χ. η εντολή του Βρασίδα μπορεί να είναι "δεν θα κάνεις απολύτως τίποτα την Κυριακή" και η εύλογη απορία του κυρίου "εγώ" μπορεί να είναι "ούτε να γυρίσω τον διακόπτη του φωτός;"<BR/><BR/>(Ο Douglas Adams είχε πει κάποτε, αναφορικά με το προνόμιο του απυροβόλητου της θρησκείας: “If somebody votes for a party you don’t agree with, you’re free to argue about it as much as you like. But if somebody says, “I mustn’t move a light switch on a Saturday, you have to say, ‘I respect that.’”)Διαγόρας ο Μήλιοςhttps://www.blogger.com/profile/06436111425472109232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-27481656568203325762008-10-22T21:23:00.000+03:002008-10-22T21:23:00.000+03:00Σεβαστέ μου Πι, να τολμήσω να προτείνω αντί για το...Σεβαστέ μου Πι, να τολμήσω να προτείνω αντί για το "παρακαλώ όχι τέτοια γλώσσα!" κάτι σαν "παρακαλώ όχι τέτοιες εκφράσεις!" ή "παρακαλώ μην εκφράζεστε έτσι!" ή ακόμη και "πώς τολμάτε να εκφράζεστε έτσι!" (ας ξωκείλουμε και λίγο, δεν είμαστε μεταφραστικά μηχανάκια);<BR/><BR/>Και να τολμήσω να παρακαλέσω, αν αποφασίσετε να το γυρίσετε σε βίνδεο, να με έχετε υπ' όψη σας για κανένα ρολάκι; Βρίσκω το σκετσάκι εξαιρετικό και τη μετάφραση γλαφυρότατη. Πολύ θα το έκανα κέφι να παίξω!Αόρατη Μελάνηhttps://www.blogger.com/profile/16748036124365584517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-75251258616188346292008-09-30T03:57:00.000+03:002008-09-30T03:57:00.000+03:00Ευχαριστώ πολύ όσους τους άρεσε το κειμενάκι! Υπολ...Ευχαριστώ πολύ όσους τους άρεσε το κειμενάκι! Υπολογίζω να κάνω και sequel, τις περιληπτικές αναλογίες που έχει ο Huber για άλλες θρησκείες ή αιρέσεις.<BR/><BR/>Διαγόρα: α) Σάμπως και στις ΗΠΑ δεν είναι πάλι η οικογένεια που προσηλυτίζει; β) Έχεις απόλυτο δίκιο για το kosher - που όμως δεν παίζει στα καθ' ημάς. Γι' αυτό έβαλα αυτά που έβαλα, προτιμώντας να μη χάσω το λουκάνικο, γιατί παρά ταύτα έχει και sexual overtones, όπως επισημαίνει και ο cyrus. Αν κάποιος έχει κάποια καλύτερη ιδέα, μετά χαράς να το αλλάξω.<BR/><BR/>Ροδιά: «Θεός ο Βρασίδας»; Δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορεί να σου πέρασε αυτό απ' το νου...<BR/><BR/>Αthinovio: Οι ιερείς είναι ο Κορνήλιος. Το ζευγάρι είναι οι φανατικοί πιστοί.<BR/><BR/>Περαστικέ: Αναμφιβόλως, «όχι για αυτούς, προς δόξαν Βρασίδα πάντα»...<BR/><BR/>Γειά σου Andreas/Batcic! Έχει γούστο η σύμπτωση ότι το "Βρασίδας" το διάλεξα μόνος μου και μετά είδα ότι το χρησιμ0ποιείς και εσύ σκωπτικά!<BR/><BR/>Ιdom: Όντως, το κείμενο σατιρίζει την παράλογη 'λογική' των θρήσκων, όχι το ζήτημα της υπάρξεως θεού καθεαυτό.Πhttps://www.blogger.com/profile/11864016910321610079noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-35647554025543222432008-09-28T17:38:00.000+03:002008-09-28T17:38:00.000+03:00Εμπνευσμένο πράγματι!Έχει απορίες, εκπλήξεις, αμφι...Εμπνευσμένο πράγματι!<BR/>Έχει απορίες, εκπλήξεις, αμφιβολίες, σύγκρουση χαρακτήρων, κορύφωση -αν επενδυθεί μουσικά μπορεί να γίνει θαυμάσια μονόπρακτη όπερα. Χορωδία μπορούν να είναι οι γείτονες τού πρωταγωνιστή, οι οποίοι θα ξεπροβάλλουν απ' τις πόρτες τους σχολιάζοντας τα δρώμενα.<BR/><BR/>Πάντως θέλω να πω ότι ο διάλογος αποτελεί ουσιαστικά κατηγορητήριο εναντίον τού Κορνήλιου, άιντε ίσως και εναντίον των Γιάνη και Μαίρη στο βαθμό που έχουν πλέον εξομοιωθεί με τον Κορνήλιο. Αυτό είναι προφανές αν δεν υπάρχει ο Βρασίδας. Αν πάλι υπάρχει κάποιο είδος Θεού ελπίζω να μην έχει σχέση με τον Βρασίδα (ή οτιδήποτε χειρότερο).<BR/>Αλλά για φανταστείτε να υπάρχει Θεός και να φέρνει σε Βρασίδα!... Στο κάτω κάτω και εμείς δεν παίζουμε παιχνίδια colonization στο PC; Και όσο πάνε αυτά τα παιχνίδια εξελίσσονται, έτσι δεν είναι; Και εμείς είμαστε οι Δημιουργοί μικρών κόσμων, ε; Εεεεε!!!;;; :-(<BR/><BR/>IdomIdomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-38100260240047452092008-09-28T17:36:00.000+03:002008-09-28T17:36:00.000+03:00This comment has been removed by the author.Idomhttps://www.blogger.com/profile/17344872663985808335noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-83643694346700889162008-09-28T15:23:00.000+03:002008-09-28T15:23:00.000+03:00Ανορθόδοξε, έχω ήδη το feed σου στο google reader....Ανορθόδοξε, έχω ήδη το feed σου στο google reader. Με τα λινκ της μπάρας δεξιά δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα, γιατί δεν τα χρησιμοποιώ. Σε πρόσθεσα, πάντως.<BR/><BR/>Καλησπέρα σε όλους, ο ήλιος έχει τραβήξει κουρτίνες, κ.τ.λ....cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-59082176162122474792008-09-28T12:56:00.000+03:002008-09-28T12:56:00.000+03:00Ευφυέστατο μινι-διήγημα! Γενικότερα το ιστολόγιό σ...Ευφυέστατο μινι-διήγημα! Γενικότερα το ιστολόγιό σου μου άρεσε πολύ. Σε προσκαλώ να ρήξεις μια ματιά και στο δικό μου. Αν σου αρέσει κι εσένα, μπορούμε να ανταλλάξουμε λινκς.Ανορθόδοξοςhttps://www.blogger.com/profile/02472530052713413306noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-33563255860828353362008-09-28T10:03:00.000+03:002008-09-28T10:03:00.000+03:00> Στα πλαίσια της > σάτιρας, πάντως, > δε...> Στα πλαίσια της <BR/>> σάτιρας, πάντως, <BR/>> δεν ξέρω αν είναι <BR/>> ουσιώδες σε ένα <BR/>> τέτοιο σκετσάκι, το οποίο<BR/>> παρωδεί βασικά χριστιανικά<BR/>> δόγματα [...]<BR/><BR/>Νομίζω πως το σκετσάκι αναφέρεται στο Kosher για να δείξει πως, μετά από τις όποιες διαφωνίες σε ζητήματα που ενδεχομένως και να είναι σημαντικά, όπως οι "εντολές" του Βρασίδα, τελικά οι οπαδοί του είναι διατεθειμένοι να αρπαχτούν ακόμα και για εντελώς αυθαίρετους και ανούσιους κανόνες της θρησκείας τους, για ηλιθιώδεις ιδιοτροπίες που παρ'όλα αυτά είναι σε θέση να διαμορφώσουν την κοσμοαντίληψή τους και την ηθική τους σε τόσο ριζικό βαθμό ώστε να παθαίνουν αλλεργικές κρίσεις όταν αυτές παραβιάζονται. Κάτι σαν τους πολέμους με αφορμή το "σπάμε τ'αυγά μας από τη μυτερή μεριά - όχι τα σπάμε από τη στρογγυλή μεριά" του Τζόναθαν Σουίφτ.<BR/><BR/>Από αυτή τη σκοπιά, για τους σκοπούς του "μονόπρακτου", όσο πιό ασήμαντη και ανούσια είναι η θρησκευτική επιταγή που διακωμωδείται, τόσο καλύτερα. Μάλιστα το σκέφτομαι, και δεν βρίσκω κάτι αντιστοίχως ηλιθιώδες στη χριστιανορθοδοξία. Μπορεί κανείς να σκεφτεί κάτι;Διαγόρας ο Μήλιοςhttps://www.blogger.com/profile/06436111425472109232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-87226819058517839062008-09-27T17:33:00.000+03:002008-09-27T17:33:00.000+03:00Περεμπιπτόντως είμαι ο Batcic...Περεμπιπτόντως είμαι ο Batcic...Andreas Batsishttps://www.blogger.com/profile/03274782928844499527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-78227758327139169062008-09-27T17:31:00.000+03:002008-09-27T17:31:00.000+03:00@ΠΦίλε, μόλις τώρα πρόσεξα την παραπομπή στην μετά...@Π<BR/>Φίλε, μόλις τώρα πρόσεξα την παραπομπή στην μετάφραση του Kissing Hank's Ass!<BR/><B>ΑΠΛΩΣ ΠΡΟΣΚΥΝΑΑΑΑΑΑΑΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!!!!!!!!! Βρασίδας rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</B>Andreas Batsishttps://www.blogger.com/profile/03274782928844499527noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-28378143704837266152008-09-27T14:40:00.000+03:002008-09-27T14:40:00.000+03:00-->> άσχετο, αλλά ρίξε μια ματιά στα Links τ...-->> άσχετο, αλλά ρίξε μια ματιά στα Links του <A HREF="http://www.astraproject.org/" REL="nofollow">ASTRA Project on the Grid</A><BR/><BR/>http://www.astraproject.org/download.html<BR/>(Download)<BR/><BR/>http://www.astraproject.org/examples/dufay.mp3<BR/><BR/>(το πέτυχα στου sfrang)Rodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-22986889977536408102008-09-27T12:35:00.000+03:002008-09-27T12:35:00.000+03:00Πάρα πολύ ωραία παραβολή. Προσωπικά πιστεύω ότι γι...Πάρα πολύ ωραία παραβολή. <BR/><BR/>Προσωπικά πιστεύω ότι για να πιστεύεις κάτι πρέπει να το έχεις ψάξει πολύ καλά...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-62292975562532460772008-09-27T12:33:00.000+03:002008-09-27T12:33:00.000+03:00Πάρα πάρα πολύ καλό. Πάντως πολλοί επιστήμονονες υ...Πάρα πάρα πολύ καλό. Πάντως πολλοί επιστήμονονες υποστηρίζουν ότι η σελήνη είναι από τυρί (δεν μου έρχονται τα ονόματα τώρα) απλά διαφωνούν για την μάρκα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-76913454313317543902008-09-27T01:02:00.000+03:002008-09-27T01:02:00.000+03:00Ωραίο κείμενο, μου θύμισε ένα θεατρικό του Γούντυ ...Ωραίο κείμενο, μου θύμισε ένα θεατρικό του Γούντυ Άλλεν που είχα διαβάσει μικρός.Dormammuhttps://www.blogger.com/profile/17241830551602499418noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-46101117620008594742008-09-26T18:20:00.000+03:002008-09-26T18:20:00.000+03:00Πραγματικά εξαιρετική σάτιραΠραγματικά εξαιρετική σάτιραAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-20512748660468584062008-09-26T15:25:00.000+03:002008-09-26T15:25:00.000+03:00Απίστευτα επιτυχημένο. Εν τω μεταξύ, ζούμε σε μια ...Απίστευτα επιτυχημένο. Εν τω μεταξύ, ζούμε σε μια χώρα που κυβερνούν οι Κορνήλιοι και οι πιστοί τους, περιμένετε από ώρα σε ώρα να μας φέρουν κανένα χρυσόβουλο και να μου πουν ότι τα σπίτια μας τους ανήκουν... όχι για αυτούς, προς δόξαν Βρασίδα πάντα.Περαστικόςhttps://www.blogger.com/profile/07874969058650539035noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-49549785171950682942008-09-26T13:33:00.000+03:002008-09-26T13:33:00.000+03:00Α, Διαγόρα, είχα ακούσει περί κόσερ, αλλά αυτό το ...Α, Διαγόρα, είχα ακούσει περί κόσερ, αλλά αυτό το συγκεκριμένο δεν το ήξερα. Στα πλαίσια της σάτιρας, πάντως, δεν ξέρω αν είναι ουσιώδες σε ένα τέτοιο σκετσάκι, το οποίο παρωδεί βασικά χριστιανικά δόγματα και την πρακτική των Ευαγγελικών να "κηρύττουν το λόγο του Θεού" όπου σταθούν κι όπου βρεθούν.<BR/><BR/>toomanytribbles, καλωσόρισες στο φτωχικό μας. Είσαι στο feed μου, αλλά το ποστ αυτό ήτο παλαιότερον...<BR/><BR/>dmast, η υπερβολή χρησιμοποιείται συχνά στη σάτιρα, αλλά τώρα για τον "αχυράνθρωπο"...<BR/><BR/>Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά η πλάνη του αχυράνθρωπου συνίσταται κυρίως στο να αποδίδεις στον αντίπαλό σου απόψεις που δεν έχει και που είναι εμφανώς εσφαλμένες ή υπερβολικά ακραίες, ούτως ώστε να καταρρίπτονται πολύ εύκολα. Εν προκειμένω, τα βασικά χαρακτηριστικά που αποδίδονται στη χριστιανική θρησκεία (περί παραδείσου και κόλασης, περί "βοήθειας του Θεού", περί εγκυρότητας της Αγίας Γραφής και περί ηθικής) δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Απλώς μεταφέρονται σε άλλο επίπεδο, έτσι ώστε να γίνεται πιο φανερός ο παραλογισμός που κρύβεται από πίσω -- γιατί αυτό τον παραλογισμό έχουμε μάθει να τον ανεχόμαστε ή να τον παραβλέπουμε όταν παρουσιάζεται μέσα στα πλαίσια της θρησκείας.<BR/><BR/>(ΟΚ, και μόλις κατέστρεψα την όποια ομορφιά του σκετς...)<BR/><BR/>Καλημέρα σε όλους, ο ήλιος λάμπει, κ.τ.λ....cyrushttps://www.blogger.com/profile/11251642664073424517noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22106390.post-53098616003410189322008-09-26T13:07:00.000+03:002008-09-26T13:07:00.000+03:00εξαιρετικό!σηκώνει σκέψη το θέμα.υποθέτω ότι το φι...εξαιρετικό!<BR/>σηκώνει σκέψη το θέμα.<BR/>υποθέτω ότι το φιλικό ζευγάρι είναι ο κλήρος και οι ιερείς.athinoviohttps://www.blogger.com/profile/07663474587770514053noreply@blogger.com