10.11.06

Όταν το μέσον σκοτώνει το μήνυμα...



Η ανωτέρω αφίσα είναι από καμπάνια της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης YouthAIDS, που έχει στόχο το σταμάτημα της εξάπλωσης του AIDS στις ηλικίες 15-24, μέσω της ενημέρωσης, της προτροπής σε πιο υγιεινές συνήθειες και της προώθησης κάποιων (γκουχ! γκουχ!) προϊόντων. Τέλος πάντων, οι προθέσεις της οργάνωσης είναι καλές, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που ασχολούμαι με το θέμα αυτή τη στιγμή.

Για κοιτάξτε λίγο πιο προσεκτικά την αφίσα — κάντε της και "κλικ" να μεγαλώσει.

Ποιο είναι το μήνυμα που παίρνετε;

Α. Όποιος κάνει πολύ σεξ, αρρωσταίνει και πεθαίνει.

Β. Όποιος κάνει σεξ σε πολλές στάσεις, αρρωσταίνει και πεθαίνει.

Γ. Όποιος είναι μονογαμικός (αφού είναι φανερό πως το ζευγάρι που κάνει έρωτα είναι παντού το ίδιο), αρρωσταίνει και πεθαίνει.

Δ. Όλα τα παραπάνω.

Αν η απάντησή σας ήταν η Δ, τότε συγχαρητήρια — κερδίσατε.

Ταυτόχρονα, όμως, χάσαμε όλοι μας, γιατί το μήνυμα που περνάει η αφίσα (έστω και άθελά της) είναι αφελές, ανόητο και επικίνδυνο. Και σίγουρα δεν βοηθά καθόλου στην καταπολέμηση του AIDS.

(Την αφίσα — αλλά και την αφορμή — την πήρα από το Two Percent Company.)

19 comments:

Filboid Studge said...

cyrus,
διαφωνώ. Η αφίσα είναι άκρως ενημερωτική. Εικονίζει με σαφήνεια εγχειριδίου 20 ερωτικές στάσεις.

Anonymous said...

Πράγματι και εμένα το ενδιαφέρον μου περιορίστηκε στις 4 πρώτες σειρές :) Θα έλεγα ότι κάποιος ήθελε να πρωτοτυπήσει ή να κάνει κάτι έξυπνο... αλλά δεν του βγήκε. Σίγουρα η εικόνα δεν λέει τίποτα για τον τρόπο μετάδοσης του AIDS.

cyberdustz said...

Στην διαφήμιση, σημασία έχει να περάσει το μήνυμα, και όχι ο τρόπος με το οποίο θα γίνει αυτό. Διαβάζοντας, μάλλον σε αυτή την περίπτωση πιο σωστό είναι να πω να βλέπω και να επεξεργάζομαι τις διάφορες στάσεις του έρωτα, οι πιο νεαροί σε ηλικία και μαθητές είμαι σίγουρος ότι το κάνουν με λαγνεία, εγείρει την περιέργεια σου και αναρωτιέσαι στο δια ταύτα και περί τίνος πρόκειται, πιο είναι το μήνυμα. Στο τέλος σου αποκαλείπτε η αλήθεια, η περιέργεια σου ικανοποιείται. Μπορεί να σοκάρει η όλη εξιστόρηση, το μήνυμα όμως θα περάσει. Έστω διαστρεβλωμένα και με μία πικρή γεύση στα χείλη.

cyberdustz said...

Να συμπληρώσω μία μικρή απάντηση στον Περαστικό, τώρα μόλις διάβασα το μήνυμα του. Δυστυχώς, η νεολαία (υποθέτω σε αυτούς στοχεύει η αφίσα) έχει πήξει από διαφημίσεις με (λίγο έως πολύ) «ακαδημαϊκές» αναφορές στον τρόπο μετάδοσης του AIDS και διαφημίσεις με νοήματα. Κανείς δεν θα πρόσεχε μία διαφήμιση μέσα στις χιλιάδες εάν δεν έχει και κάποιο έξυπνο «ατού».

Dormammu said...

Συμφωνώ με τον Περαστικό ότι το ενδιαφέρον της αφίσας είναι οι τέσσερις πρώτες σειρές. Άντε και η πέμπτη, αν την δεί κανένας ως "Οι βλαβερές συνέπειες του αλκοόλ στον οργανισμό"..!

Lion said...

Οι καλες προθεσεις δεν αρκουν, δυστυχως.
Εδω (Γερμανια) υπαρχει μια καλυτερη τακτικη. Οι φορεις δεν δασκαλευουν, δεν σηκωνουν απειλητικα το δαχτυλο και και δεν συνδεουν το σεξ με την τιμωρια (αρρωστια). Το αντιθετο, προβαλλουν την χαρα του σεξ και περνανε το μυνημα, οτι η χαρα θα ειναι μεγαλυτερη, αν χρησιμοποιουμε προφυλακτικο.

Δεν εχω πολυ χρονο να ψαξω για παραδειγματα, βρηκα στα γρηγορα 2 λινκς. Το κειμενο ειναι γερμανικο και δεν ειναι σημαντικο. Δειτε τα πλακατ - ιδιως το ελβετικο του Pellanda και το μαροκινο. Και το γερμανικο (με το φιλι) δεν παει πισω.
Τα λινκς εδω κι εδω.

Την καλημερα μου

ο δείμος του πολίτη said...

Συμφωνώ με το περαστικό. Βέβαια, γενικότερα το σχόλιο του Blog δε με βρίσκει να διαφωνώ. Είναι μία άκρως ενημερωτική αφίσσα, που αν ένα παιδάκι (σαν αυτό της Ελευθεροτυπίας) δεν γνωρίζει κάποια στάση θα μπορούσε να τη μάθει. Γιατί δεν έχει πρωτότυπα ονόματα σε κάθε στάση (βλ. περιοδικό ΚΛΙΚ -ιεραποστολικό, διβωτό κλπ).
Το κακό, όμως, είναι ότι όντως συμμετέχει στην καμπάνια -άθελά της ελπίζω και όχι μέσα στον τελευταίο νεοσυντηρητικό παροξυσμό- για αγνότητα και απομάκρυνση από το σεξ. Η πλάκα είναι βέβαια ότι έτσι τελικά διαφημίζει το σεξ στα παιδιά (και όχι μόνο) και μόνο τέτοιο μήνυμα δεν περνάει.

cyrus said...

cyberdust, εσένα, δηλαδή, τι μήνυμα σου περνάει η αφίσα;

Παιδιά, πέρα από την (πολύ ωραία) πλάκα, η αφίσα προσπαθεί να περάσει ένα μήνυμα — το οποίο φαίνεται στη φράση που έχει κάτω-κάτω. Η ένστασή μου είναι ότι οι εικόνες (στις οποίες, όπως σωστά λέτε, θα εστιάσουν κυρίως οι νέοι), περνάνε, ίσως άθελά τους, ένα εντελώς διαφορετικό μήνυμα, το οποίο περιγράφω στο ποστ και το οποίο (ξαναλέω) θεωρώ επικίνδυνο. Ωραίο είναι να τραβάς την προσοχή, αλλά τι να το κάνω, όταν το μήνυμα ακυρώνεται;

cyberdustz said...

Το μήνυμα που περνάει σε μένα είναι ανάμεικτο. Μου λέει για τις διάφορες στάσεις και τι συνδυασμούς μπορεί κάποιος να εφεύρει, και μετά με αποτρέπει να τις εφαρμόσω λέγοντας με μη τζιζ καίει κακά (μόνον τον σταυρός, μία νεκροκεφαλή και τα κέρατα του εωσφόρου παρέλειψαν). Αλλά και εγώ άνθρωπος είναι και υποκύπτω συνεχώς στους πειρασμούς του όξου από ‘δω και στα καλέσματα της αδύναμης φύσης μου.

Μη φοβάσαι. Δεν πρόκειται να παρασύρει την νεολαία στον δρόμο του θεού και να γίνουμε όλοι θεούσες και παπαδοπαίδια (αν και έχω βάσιμες υποψίες ότι αυτές έχουν υποκύψει στις αμαρτίες της σάρκας προ πολλού, αλλά μας κορόιδευαν και μας (περι)γελούσαν). Το μήνυμα θέλουν να περάσουν οι άνθρωποι, και νομίζω το πέτυχαν. Πρέπει και εσύ να παραδεχτείς ότι εάν έβλεπες καμιά αφίσα με «ακαδημαϊκές» πληροφορίες και ένα σωρό πυκνογραμμένα «μη» και «προσοχή το AIDS σκοτώνει ενώ το προφυλακτικό σώζει» δεν θα της έδινες σημασία. Ενώ τώρα έγινε κείμενο σε αυτό το βλογ και το συζητάμε.

ο δείμος του πολίτη said...

Σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο. Η αφίσσα στόχο είχε να προσελκύσει την προσοχή και αφού ο νέος θα στραφεί γελόντας να την κοιτάξει καλύτερα, τότε θα διαβάσει και το αναγραφόμενο μήνυμα. Ωστόσο, απορώ θα του μείνει το μήνυμα ή τελικά θα το ξεχάσει κάτω από το πονηρό χαμόγελο; Εκτός και αν σ΄τοχος ήταν όχι να περάσει ένα μήνυμα, αλλά απλά να διαβαστεί το μήνυμα (ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα).
Μήπως μία διαφήμιση με νεαρά ζευγάρια, όπως εκείνη ενός προφυλακτικού είχε καλύτερα αποτελέσματα; Μην ξεχνάς ότι ακόμα και σήμερα πολλοί άντρακλες νομίζουν ηλθίως ότι με το προφυλακτικό δεν το απολαμβάνεις τόσο καλά. Αυτό το μήνυμα έπρεπε να περνάει η διαφήμιση. Και υπόψη η εν λόγω αντίληψη ισχύει σε όλο τον κόσμο.

hominid said...

Γ. Όποιος είναι μονογαμικός (αφού είναι φανερό πως το ζευγάρι που κάνει έρωτα είναι παντού το ίδιο), αρρωσταίνει και πεθαίνει.

Μάλλον θέλει να πει: όποιος εμπιστεύεται τη γυναίκα του αρρωσταίνει και πεθαίνει. ;)

cyrus said...

cyberdust, δεν αμφισβήτησα το ότι η αφίσα τραβά την προσοχή -- αμφισβήτησα το ότι καταφέρνει να περάσει το μήνυμά της.

Δήμο, φοβάμαι πως αν προωθούσαν τη χρήση προφυλακτικών θα τους κατηγορούσαν ότι προωθούν το σεξ στις μικρέ ηλικίες -- παρ' τ' αυγό και κούρεφ' το, δηλαδή...

hominid, πρόσεξε, θα πέσουν επάνω σου οι επισκέπτριες του μπλογκ και θα σε κατασπαράξουν ως νέες μαινάδες...

Debby said...

Η αφίσα είναι τρομακτική!
Αυτός που την σκέφτηκε ήθελε να τρομοκρατήσει τον κόσμο!

αθεόφοβος said...

Εκείνες τις στάσεις στο κομοδίνο μήπως τις έχει δοκιμάσει κανείς να μας πεί αν γίνονται;
Λίγο χλωμό το βρίσκω!

Aphrodite said...

Hey!

Μα δεν είπατε το προφανές βρε παιδιά! Μια που έτσι που τα δείχνει, είναι σα να γίνονται σε μία σεκάνς όλα αυτά, ε, προφανώς το ιεραποστολικό για αρχή είναι σκέτος... θάνατος! Βρε σεις, είναι sponsored από τους απανταχού Αφρικάνους που μαστίζονται από AIDS, με τα ιεραποστολικά που τους υποχρέωσαν να κάνουν, οπότε ιδού μια μικρή εκδίκηση...

Ηρθε η ώρα, μας λέει η αφίσσα, να γυρίσουμε πίσω (πισωγυρίσουμε?!) σε πιο... πατροπαράδοτες στάσεις για αρχή τουλάχιστον.

Ασε που αν στο ζεύγος δεν μπει και παρέα, να ,ορίστε, μην τα ξαναλέμε...

ΛΟΛ !!!!

(χμ... παρατηρώ ότι υπάρχουν 3-4 ακόμη στάσεις στις οποίες προφανώς η ασφάλεια ενάντια στον ιό είναι εξασφαλισμένη 100%. Το πόστερ είναι all-exclusive, οπότε ορίστε!)

(σοβαρά τώρα, ούτε ο Αβραμό με αφισσο-στυλίστα τον Ζαμπούνη δεν θα σκεφτόντουσαν τόσο γύρω-γυρω όλοι - μη-μου-άπτου
illustration!)

(και φυσικά χορηγός της αφίσσας είναι η φαρμακευτική που φτιάχνει τα ιο-φάρμακα: σας κάνουμε ενημέρωση, ναι, βέεεεβαια, έχουμε κοινωνική συνείδηση εμείς, τώρα αν εσείς δεν την καταλάβατε, ε, τι να κάνουμε...)

(an anti-condom "half the pleasure off" campaign would be far less effective!)
:(((

cyberdustz said...

Cyrusgeo, από αφίσες με νοήματα έχουμε πήξει, και ειδικότερα η νεολαία. Το πολύ κύριε ελέησον ως γνωστόν… Εξαρτάτε ποιο μήνυμα περίμενες να περάσουν. Η δικιά μου γνώμη είναι ότι απλώς θέλουν να μας θυμίσουν ότι το AIDS συνεχίζει να υπάρχει, και όχι να μας διδάξει για τις μεθόδους προφύλαξης. Το τελευταίο το αφήνουν να το πετύχουν άλλες αφίσες πιο νοήμονες. Οπότε και ένα γατάκι να παίζει με ένα κουβάρι να μας έδειχναν και στο τέλος την λεζάντα, το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαν.

cyrus said...

Ντέμπι, τρομοκρατία μήτηρ πάσης μαθήσεως;

Αθεόφοβε, εγώ είμαι γενικώς της άποψης ότι το σεξ δεν είναι σειρά γυμναστικών επιδείξεων, οπότε...

Αφροδίτα, να φωνάξουμε τον Ασκητή να μας κάνει σεμινάριο...

Cyberdust, θα προτιμούσα το γατάκι, ειλικρινά...

Ρηάκτορ, εμπνευσμένον...

Yannis H said...

Όποιος μπλέξει με απαιτητική αχόρταγη γκόμενα, που του πετάει τα μάτια έξω σε διάφορες στάσεις και δεκαπέντε 'τελειώματα' σε διαφορετιοκά δωμάτια, κάθεται μετά στην καρέκλα να ξαποστάσει, αλλά νιώθει ράκος. Παραπαίει. Παραπέος ρε παιδί μου κι αυτός - ας έλεγε 'σόρι νόου μορ'. Πάει λοιπόν νοσοκομείο, αλλά είναι ήδη αργά. Σύντομη νοσηλεία και θυμαράκια.

Κι αυτή η ανάγνωση είναι ξεκάθαρη, γιατί η γυναίκα του ζευγαριού μια χαρά είναι - δεν φαίνεται πουθενά μετά την πράξη. Ο άντρας μόνο τα τινάζει - αυτή ζει και βασιλεύει και σίγουρα θα τα πίνει τώρα σε κάποιο club, εις αναζήτηση νέου θύματος... Που μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε!!!!

Το ηθικό δίδαγμα είναι παλιό: για όλα φταίνε οι γκόμενες. Το AIDS μπήκε από λάθος του τυπογράφου.

cyrus said...

Γιάννηsh, λες να ήταν succubus;