Ακούς εκεί...
Τον συλλάβανε τον άνθρωπο γιατί, λέει, ισχυριζόταν πως μπορούσε να θεραπεύει βαριές ασθένειες μέσω της «ψαλμοθεραπείας», της «ρεφλεξολογίας» και της «μαλαξολογίας».
Και πού είναι το κακό, δηλαδή; Λίγο μασαζάκι από μια ωραία (φαντάζομαι, αλλιώς δεν έχει νόημα το όλο σκηνικό) γυναίκα με ταυτόχρονη ακρόαση των ψαλμών του Δαβίδ – χμ, δεν μου ακούγεται καθόλου άσχημο...
Τους άλλους, τους «κανονικούς» ρεφλεξολόγους, τι τους αφήνουνε;
Αλλά, ξέχασα: δεν πρέπει να «προσβάλλουμε» μια ολόκληρη επαγγελματική τάξη – ακόμη κι αν αυτή αποτελείται από ανθρώπους που, βασισμένοι σε μια φτηνή μεταφυσική (η οποία αποδεικνύεται, όμως, ακριβή στην πράξη), εκμεταλλεύονται τους καλοπροαίρετους (αν και αφελείς) ιδεαλιστές του κόσμου τούτου για να κερδίσουν τα προς το (ευ) ζην...
Υ.Γ.: Εγώ, πάντως, αυτές τις μεταξωτές κορδέλες για φύκια τις κόβω...
22.9.06
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
29 comments:
Βλέπω όμως ότι και ο δημοσιογράφος της Ελευθεροτυπίας επιμένει να ονομάζει το χώρο της παροχής των συγκεκριμένων υπηρεσιών..."ιατρείο"...Και η κυρά μας η μαμή έτσι το 'λεγε, είναι αλήθεια...
A thing to remember : επέδειξε στους αστυνομικούς κατά τη σύλληψή του πτυχίο από Πανεπιστήμιο του Μαυροβουνίου
Από τα γνωστά τα αγορασμένα με το κιλό ίσως;
"Λευτεριά στον Βιετναμέζο βελονιστή !! "
που το θυμήθηκα ρε γμτο..
...παντως ρε παιδια, εγω δεν μπορω να πω οτι ειναι πολυ χειροτερος απο αυτους που πηγαιναν να θεραπευτουν...
Όσο για τα φύκια, μην ξεχνάς ότι χρησιμοποιούνται και αυτά σε διάφορα κυριλάτα σπα!
Εγω ξέρεις... διαφωνώ. Νομίζω ότι όλων των ειδών οι θεραπείες πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν. Ακόμα και οι κομπογιαννίτικες ακόμα και η κυρά μας η μαμμή. Αρκεί με αυτόν τον μεταφυσικό τρόπο που λες να μπορούν να κάνουν καλά έστω και έναν άνθρωπο.
Το αν θα πας εσύ ή εγώ είναι μάλλον δικό μας θέμα περισσότερο από ότι θέμα πολιτείας.
Μα, δεν μπορούν, Ντέμπι μου -- εκεί είναι το όλο θέμα... Η New Age "ενέργεια" πολύ απλά δεν υπάρχει... Κάτσε κάνε λίγο διαλογισμό να χαλαρώσεις, και μετά βάλε το σύντροφό σου να σου κάνει ένα μασάζ να 'ρθεις στα ίσα σου -- είναι τζάμπα, και θα νιώσεις πολύ καλύτερα απ' ό,τι αν πήγαινες σε οποιονδήποτε "ρεφλεξολόγο" ή "μαλαξολόγο".
(Ή μήπως "μαλακολόγο";)
Και, για να μην παρεξηγηθώ, χρησιμοποιώ τον όρο "διαλογισμός" με την ευρύτερη δυνατή έννοια (καμιά σχέση με τον "υπερβατικό διαλογισμό") -- δηλ. να κάτσεις λίγη ώρα να χαλαρώσεις χωρίς να κάνεις ή να σκέφτεσαι τίποτε απολύτως...
durden alie, απ' ό,τι φαίνεται, και τα πτυχία είναι του κιλού (από εκείνα που δεν αξίζουν ούτε όσο το χαρτί πάνω στο οποίο είναι γραμμένα), αλλά και πολλοί δημοσιογράφοι...
ξεκάλτσωτε, αλήθεια, πού το θυμήθηκες;
nuwanda, μπορεί και να έχεις δίκιο, αλλά η πολιτεία δεν θα έπρεπε να προστατεύει τους πολίτες της, ακόμη κι αν αυτοί είναι αφελείς; Στην περίπτωση του κράνους και της ζώνης ασφαλείας, τους προστατεύει με το ζόρι -- και πολύ καλά κάνει, παρόλο που κάποιοι είναι εντελώς ηλίθιοι και αρνούνται να τα φορέσουν. Γιατί όχι κι εδώ; Στην Αμερική, π.χ., υποχρεώνουν τους "θεραπευτές" τέτοιου είδους να αναφέρουν ρητά στις διαφημίσεις και τις ιστοσελίδες τους ότι δεν μπορούν να διαγνώσουν ούτε να θεραπεύσουν καμιά ασθένεια. Δες, για παράδειγμα, στο reflexology.org/, όπου λέει ξεκάθαρα: "Reflexology does not claim to cure, diagnose or prescribe". Αυτό το κάνουν γιατί κινδυνεύουν με αγωγές. Γιατί όχι κι εδώ; Το ίδιο συμβαίνει και με τα μέντιουμ, όπως έχω ξαναγράψει. Γιατί όχι κι εδώ;
an-lu, τα φύκια είναι χρήσιμα -- τρώγονται κιόλας.
Αλλά να τα πουλάνε για φύκια, όχι για μεταξωτές κορδέλες...
cyrus, σιγουρα υπαρχουν λυσεις σαν κι αυτη που λες - δεν πιστευω ομως οτι κατι τετοιο θα απετρεπε τον κοσμο...
..επειδη πιστευω γενικοτερα στην εννοια της ελευθερια (και στις αγορες!), δεν μπορω να δεχθω οτι το κρατος πρεπει να παιζει ιδιατερα παρεμβατικο ρολο. Φυσικα οφειλει να ελεγχει.
Εαν ομως ο χ θεραπευτης έχει πτυχιο (ποιος μπορει να αποδειξει οτι ειναι fake?), εχει χωρο εργασιας που πληρει τους στοιχειωδους ορους υγιεινης και (το σπουδαιοτερο) εχει και πελατες που δεχονται τις υπηρεσιες του και τις πληρωνουν αδιαμαρτυρητα....ε, τοτε το κρατος δεν μπορει να παιζει τον αστυνομο...
Καλέ μου Cyrus, ακόμα και αν κάποιοι ΝΟΜΙΖΟΥΝ ότι βοηθιούνται από αυτό θεωρώ ότι πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν!
Το καλό του ανθρώπου υπερβαίνει όλα τα άλλα.
Και μην ξεχνάς ότι δεν έχουμε όλοι την πολυτέλεια να έχουμε συντρόφους που να μας βοηθούν να διαλογιζόμαστε και να μας κάνουν μασαζ για χαλάρωση!!! (τυχερέ!!)
Οπότε ας μας βρίσκεται και ο ρεφλεξολόγος! Δεν κάνει κακό!
Ολα μια ιδέα είναι Cyrus...
Εμένα μου φαίνονται αστεία όλ' αυτά.. είναι σαν εκείνον που είχε καταφέρει να πουλήσει την Ακρόπολη κάμποσες φορές σε αφελείς τουρίστες πριν από καμιά 100στή (και βάλε) χρόνια..
Οσον αφορά το ζήτημα του κινδύνου της ζωής των αναζητούντων θεραπεία μέσω διαφόρων ΜΗ επιστημονικά (απο τη δυτικού τύπου επιστήμη, γιατί υπάρχει και η ανατολικού τύπου, οι κινέζοι π.χ. έψαχναν με άλλο τρόπο το ζήτημα) αναγνωρισμένων μεθόδων, ε, νομίζω πως έχουν κάθε δικαίωμα να διαχειρίζονται τη ζωή -αλλά και το θάνατό- τους.
Α! κάτι τι ακόμη: Αν θεωρούμε ότι το κράτος είμαστε εμείς και πρέπει να προστατεύουμε τους αδύναμους (λόγω αφελείας και βλακείας) συμπολίτες μας, νομίζω ότι έχουμε αποτύχει -ως κράτος- και χρειάζεται να αναζητήσουμε νέο τρόπο παρέμβασης ώστε η πολιτεία και ο βίος μας να ευνομούνται.
Το μόνο που είμαι σίγουρη είναι πως η εκπαίδευση δεν αρκεί χωρίς την Παιδεία -εκεί χρειάζεται να επιμείνουμε με σθένος.
------
Και κάτι άσχετο: αν βρεις σε 3 λεξικά τη λέξη "αμφίφλοξ" έχεις από μένα ένα δωράκι!:-)
(αφού σκανάρεις και στείλεις τις σελίδες τους, ε)
Δεν είναι το θέμα μόνο αν κάνουν καλά έστω και έναν άνθρωπο ,είναι και πόσοι δεν γίνονται καλά, χαλάνε χρήματα και χρόνο και στη τελική ίσως απομακρύνονται από άλλες πιο αποτελεσματικές θεραπείες.Eξάλλου όλοι αυτοί που γίνονται καλά μόνο από την πίστη, όλο και κάτι θα βρουν να τους θεραπεύσει.
Καλά, αφού δεν σας πειράζει που κάποιοι πλουτίζουν πουλώντας αέρα κοπανιστό, τι να πω...
Καλά έλεγα εγώ ότι πρέπει να αλλάξω επάγγελμα...
Πριν 4-5 χρόνια πήγαινα τακτικά τον πατέρα μου στο φαρμακείο. Ήταν αδύναμος για να πάει μόνος λόγω θεραπείας για πολλαπλό μυέλωμα. Είχε πάρει λοιπόν το μάτι του, σε περίοπτη θέση μπροστά στον πάγκο του ταμείου ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να μην τα δεις, κάτι cd "μουσικοθεραπείας". Αν θυμάμαι καλά είχε ακόμα και συλλογές.
Γράφω το παραπάνω και λέω, ας γκουγκλίσω για μουσικοθεραπεία να δω τι κυκλοφορεί στην "αγορά".
Η μουσικοθεραπεία και η μεταμόσχευση μυελού των οστών
... Οι ασθενείς που υποβάλλονται σε μεταμόσχευση μυελού των οστών όταν έχουν μουσικοθεραπεία παρουσιάζουν λιγότερες ναυτίες, εμετούς και πόνο ...
Υποθέτω πως και το σπάσιμο των σιντί στο κεφάλι του πωλητή, κάποια θετική επίδραση θα έχει στην ψυχική υγεία του οιονεί αγοραστή. Αλλά άντε να βρεις κλινική μελέτη για να το υποστηρίξεις στο δικαστήριο.
H εκμετάλευση της ανθρώπινης αφέλειας είναι ατελείωτη.Είναι τραγικό πόσοι πολλοί ψάχνουν να βρούν διάφορες τέτοιες απίθανες θεραπείες γιατί δεν μπορούν και δεν θέλουν να αποδεχθούν ότι η ιατρική δεν έχει την δυνατότητα θα θεραπέυσει τα πάντα.
Είναι ικανοί να πάνε στον κάθε αγύρτη που υπόσχεται θεραπεία για κάθε νόσο και κάθε μαλακία.
Κάποτε στην Γαλλία ήταν ένας με μία φορεσιά σαν μάγου που θεράπευε με ένα μηχάνημα με διαφορα φωτάκια που αναμοσβήναν.Ουρές αφελών περίμεναν απ'εξω μέχρι που τον συνέλαβαν για αντιποίηση ιατρικού επαγγέλματος.
Τότε αυτός έβγαλε από το συρτάρι του ένα πτυχίο ιατρικής και τους το έδειξε.
Τον ρώτησαν λοιπόν γιατί κάνει αυτά τα καραγκιοζιλίκια και τούς απάντησε:Οταν φορούσα άσπρη μπλούζα κανεις δεν πατούσε!
Μήπως και τούτος είναι το ίδιο;
Μη το παίρνεις και τόσο κατάκαρδα! Κάποιοι άλλοι πουλάνε αέρα σκέτο ΧΩΡΙΣ να τον κοπανίζουν!
(και θησαυρίζουν επίσης)
..εξαπατώντας ολόκληρο το σύστημα και όχι μόνο εύπιστα ανθρωπάκια.. διαιωνίζοντας τη διαφθορά..
Θα μου πεις "και αυτό τον κάνει αγγελούδι τον τύπο" και θα σου απαντήσω "επί δύο κακών προκειμένων το μη χείρον βέλτιστον" αμέ!:-))
nuwanda969 και Rodia και γενικότερα: Eίναι αδύνατον να έχει κάθε πολίτης γνώσεις και δυνατότητα ελέγχου για τα πάντα, και αυτό δεν έχει καμμία σχέση με «ελευθερία να διαχειρίζεται τη ζωή και το θάνατό του». Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί σας φαίνεται περίεργο το να προστατεύει το κράτος τους πολίτες. Όταν το κράτος αφήνει να κυκλοφορούν επικίνδυνα πλοία, λεωφορεία ή νταλίκες, δεν διαμαρτυρόμαστε; Όταν το κράτος δεν κάνει καλά «τον αστυνόμο» κατά απατεώνων που αισχροκερδούν διοχετεύοντας υπερτιμολογημένα, ελαττωματικά ή νοθευμένα προϊόντα, δεν διαμαρτυρόμαστε; Γιατί ειδικά για τους απατεώνες ψευδοθεραπευτές πρέπει να επαφίεται το ζήτημα μόνο στην ωριμότητα και την παιδεία του καθενός; Oι έμποροι που μας προμηθεύουν τα φαγώσιμα, οι μηχανικοί που μας χτίζουν τα σπίτια ή οι πιλότοι που μας μεταφέρουν με τα αεροπλάνα θα θέλαμε να ελέγχονται μόνο από την προσωπική μας παιδεία; Mάλιστα η ανάγκη προστασίας από τους λεγόμενους εναλλακτικούς θεραπευτές είναι μεγαλύτερη, ακριβώς επειδή προέρχονται από- και κινούνται σε- χώρους που δεν εξασφαλίζουν κάποια μίνιμουμ προϋποθέσεων: δεν μπορώ αύριο να αρχίσω να πετάω αεροπλάνο ή να κάνω εγχειρήσεις, να αρχίσω όμως να 'θεραπεύω' με 'θαυματουργούς' ψαλμούς, κρυστάλλους, αγγίγματα, φωτάκια, αρώματα ή πορδές μπορώ και παραμπορώ. Γι' αυτό, όπως στη συσκευασία ενός παγωτού είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ότι αυτό που έχει μέσα δεν είναι πραγματική σοκολάτα, έτσι και στην πόρτα ενός κουραφλεξολόγου θα έπρεπε να αναγράφεται ότι αυτό που γίνεται μέσα δεν είναι πραγματική ιατρική. Aπομίμηση σοκολάτας λέγεται το ένα, απομίμηση γιατρού έπρεπε να λέγεται και το άλλο, όχι αυτό το πονηρό «εναλλακτικός» που έχουν εφεύρει. Kι όπως πάνω στα τσιγάρα κολλάμε προειδοποιήσεις για τα όσα έχει αποδειχθεί ότι σου κάνουν, πάνω στους κονομοιοπαθητικούς έπρεπε να κολλάμε την προειδοποίηση πως ουδέποτε έχει αποδειχθεί ότι σου κάνουν κάτι.
Rodia: Tι θα πει ανατολικού τύπου επιστήμη; H επιστήμη βασίζεται σε επαληθεύσιμα στοιχεία, και αυτά δεν επαληθεύονται διαφορετικά στην Iαπωνία από ότι στη Δανία. Oι αναπόδεικτες δοξασίες ποικίλλουν, αλλά η αλήθεια, η λογική και οι φυσικοί νόμοι δεν υπόκεινται σε γεωγραφικές παραλλαγές.
Σιγά που η πολιτεία θα ενδιαφερθεί να προστατεύσει τους αφελείς. Το ξέρετε ότι στο φορολογικό κώδικα, υπάρχουν κωδικοί για όλα αυτά τα "επαγγέλματα", καθώς επίσης και για εκείνα των αστρολόγων, χαρτομαντών και λοιπών μελλοντολόγων;
"Καλά έλεγα εγώ ότι πρέπει να αλλάξω επάγγελμα..." : cyrusgeo
" 52χρονο, πρώην ταξιτζή ή μουσικό,": Ελευθεροτυπία
Θεέ μου! Κι αν ήταν μουσικός.... :)))
Ακίνδυνε, το σπάσιμο είναι ωραίο πράγμα -- τα δικαστήρια είναι που βαριέμαι...
Αθεόφοβε, πιθανώς κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τους γιατρούς που αποφασίζουν να ασχοληθούν με την ομοιοπαθητική.
Ροδιά, "το μη χείρον βέλτιστον" θα μπορούσε να είναι το εθνικό μας σύνθημα. Αλλά εγώ δεν το συμμερίζομαι.
Π, στο 'χω ξαναπεί -- πρέπει να αλλάξεις το όνομά σου σε "χρυσόστομος"...
Λίτσα, καλά κάνουν και υπάρχουν στο φορολογικό κώδικα, γιατί ακόμη κι αυτοί πρέπει να πληρώνουν φόρους. Μόνο εμείς οι νόμιμοι θα πληρώνουμε; Και κερατάδες και δαρμένοι; Η συμπερίληψή τους στον κώδικα δεν σημαίνει ότι το κράτος θεωρεί πως αυτό που κάνουν είναι σωστό, αλλά ότι η δραστηριότητά τους πρέπει να είναι δηλωμένη, να γίνεται φανερά και να παίρνει και το νταβατζηλίκι του το δημόσιο, όπως και σε όλα τα άλλα επαγγέλματα. Όπως και τα πιστοποιητικά που δίνει το αμερικάνικο FDA σε όλες εκείνες τις απατεωνίστικες συσκευές και τα φαιδρά σκευάσματα που κυκλοφορούν εκεί δεν σημαίνει πως αυτά έχουν κάποιο πραγματικό αποτέλεσμα -- σημαίνει απλά πως δεν είναι βλαβερά για τον οργανισμό.
mamani, προσπαθείς να μου πεις κάτι;
;)
Χαίρετε!
Συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να επισημαίνεται σαφώς σε κάθε ενδιαφερόμενο ότι όλες αυτές οι μέθοδοι δεν είναι επιστημονικές, ότι δεν εμπίπτουν στις αναγνωρισμένες ιατρικές μεθόδους, αλλά δεν πιστεύω ότι από εκεί και πέρα πρέπει να απαγορεύονται ή να διώκονται με την προϋπόθεση ότι δεν χρησιμοποιούνται μέσα που αποτελούν απειλή για την υγεία. Η ιατρική δεν τόσο πρωτογενής επιστήμη αλλά χρησιμοποιεί τις άλλες επιστήμες και σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία για την κατανόηση ενός σύνθετου συστήματος όπως είναι ο ανθρώπινος οργανισμός, στον οποίο μπορεί να επιδράσει κάποιος με πολλούς τρόπους. Ακόμη και η ακρόαση ενός μουσικού κομματιού, μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση στη συναισθηματική και κατ' επέκταση στη φυσική μας κατάσταση (ο οργανισμός μας είναι και "ηλεκτρικό" σύστημα), μέχρι ποιο σημείο μπορεί να φτάσει αυτή η επίδραση δεν το γνωρίζω, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που, εμπειρικά τουλάχιστον, το αντιλαμβάνομαι. Χρησιμοποιούσαμε τη φωτιά πριν να φτάσουμε σε επιστημονική της εξήγηση.
Προσωπικά, δεν θα χρησιμοποιούσα κάποια από αυτές τις μεθόδους ακριβώς επειδή δεν εμπίπτουν σε κάποιο συστηματοποιημένο επιστημονικό πλαίσιο, επειδή δεν είναι πιστοποιημένες και είναι όντως πεδίο δράσης αναρίθμητων τσαρλατάνων.
Φυσικά, η νομοθεσία πρέπει να επεμβαίνει σε ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας κάτι που δεν ισχύει όμως όταν μια εναλλακτική θεραπεία στη χειρότερη περίπτωση είναι ουδέτερη και δεν αποτρέπεται τη χρήση των αναγνωρισμένων ιατρικών μεθόδων με παραπλανητικούς ισχυρισμούς περί αποτελεσματικότητας - σε τελική ανάλυση όμως, κανένας δεν μπορεί να επιβάλλει σε κάποιον με τη βία ακόμη και να δεχθεί κάποια συγκεκριμένη ιατρική βοήθεια, αυτό είναι παράνομο αν δεν κάνω λάθος και σε κάποιες νομοθεσίες νομίζω ότι θεωρείται βιαιοπραγία. Παραμένει βέβαια το θέμα της εξαπάτησης.
Χαρακτηριστικά, για το πώς αντιμετωπίζουν κάποιες νομοθεσίες αυτές τις θεραπείες, αναφέρω ότι η FDA, κάτι σαν τον δικό μας ΕΟΦ στις ΗΠΑ, επιβάλλει την αποστείρωση του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται στο βελονισμό (το κομμάτι της ασφάλειας) και θέτει προδιαγραφές αλλά δεν απαγορεύει το βελονισμό - μια μέθοδος η οποία ακόμη αποτελεί αντικείμενο μελετών και θεωρείται ότι, τουλάχιστον, μπορεί να χρησιμοποιείται συμπληρωματικά για την καταπράυνση συμπτωμάτων με κάποια ποσοστά αποτελεσματικότητας. Φυσικά, οι Κινέζοι που εφήρμοσαν αρχικά τη μέθοδο δεν ήταν επιστήμονες, αλλά ήταν ανθρώπινα πλάσμα ικανά να μαθαίνουν από τις εμπειρίες τους (για αυτό το λόγο "δουλεύουν" και αρκετές παραδοσιακές θεραπείες.
Για εμένα λοιπόν το θέμα είναι να ορίζεται επακριβώς ο βαθμός στον οποίο είναι πιστοποιημένη μια μέθοδος, να ελέγχονται αυτοί που την ασκούν ώστε να μην παραπλανούν και να μην θέτουν σε κίνδυνο την υγεία όσων καταφεύγουν σε αυτήν και, φυσικά, να μην κερδοσκοπούν αθέμιτα. Ίσως μια νομοθεσία περί ασφάλειας και προϋποθέσεων άσκησης εναλλακτικών μεθόδων, ώστε να μην προβάλλονται παραπλανητικοί ισχυρισμού και να αποτρέπεται η κερδοσκοπία να ήταν θεμιτή, αλλά όχι απαγόρευση. Αυτό που δεν είναι επιστήμη σήμερα, μπορεί να είναι αύριο. Το σύνολο της επιστημονικής γνώσης είναι υποσύνολο της πραγματικότητας που μας περιβάλλει και επεκτείνεται συνεχώς. Άλλα τα απορρίπτει, άλλα τα αποδεικνύει. Καλό θα ήταν να μην υπάρχουν νομικά αναχώματα.
Περαστικέ, καλησπέρα.
Όπως πάντα, είσαι πολύ σοβαρός στο λόγο σου καιπροσπαθείς να βλέπεις τα πράγματα σφαιρικά, οπότε δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με τα συμπεράσματά σου.
Θέλω να τονίσω κάτι, όμως.
Λες: "Χρησιμοποιούσαμε τη φωτιά πριν να φτάσουμε σε επιστημονική της εξήγηση".
Πολύ σωστά -- με τη διαφορά, όμως, ότι η φωτιά είναι κάτι πραγματικό, που παράγει απτά αποτελέσματα. Καταστρέφει αυτό που καίει, και παράγει θερμότητα. Δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμονας για να τα αντιληφθείς αυτά. Στην περίπτωση των εναλλακτικών θεραπειών, έχουμε κάτι μη-πραγματικό (συνήθως), το οποίο δεν παράγει πραγματικά (διάβαζε: μετρήσιμα) αποτελέσματα. Και, επιπλέον, οι "εναλλακτικοί", προκειμένου να ερμηνεύσουν τα (ανύπαρκτα, ή στην καλύτερη περίπτωση αμφισβητήσιμα) αποτελέσματα των μεθόδων τους, προτείνουν θεωρίες (συνήθως περί "ενέργειας") την ισχύ των οποίων δεν έχουν καταφέρει ποτέ να αποδείξουν.
Να σου δώσω έν παράδειγμα:
Η κετογενής δίαιτα (ένας τρόπος διατροφής που μιμείται τα αποτελέσματα της ασιτίας) θεωρούνταν "εναλλακτική" μέθοδος για την αντιμετώπιση της επιληψίας, και πολλοί γιατροί δεν ήθελαν καν να ακούσουν γι' αυτή. Σήμερα, όμως, την μελετούν πολύ σοβαρά, κυρίως στην Αμερική. Γιατί άλλαξε η στάση τους; Γιατί οι ίδιοι οι γιατροί διαπίστωσαν πως έχουν στα χέρια τους ένα υπαρκτό αίτιο (έναν τρόπο διατροφής που ξέρουν πώς δουλεύει), το οποίο παράγει ένα υπαρκτό αποτέλεσμα (τη δραστική μείωση της εμφάνισης επιληπτικών κρίσεων), και απλώς δεν γνωρίζουν ακόμη τον μηχανισμό που συνδέει αυτά τα δύο.
Και, μια που αναφέρθηκες ειδικά στο βελονισμό, να σου πω ότι έχουν γίνει πολλές μελέτες, οι οποίες δεν απέδωσαν κάποιο χρήσιμο συμπέρασμα, και μάλιστα, σε μία τουλάχιστον απ' αυτές, οι βελόνες εισχωρούσαν σε σημεία άλλα από αυτά που προβλέπει η κινεζική παράδοση, προκαλώντας στους ασθενείς τα ίδια υποκειμενικά (δηλ. μη-μετρήσιμα) αποτελέσματα.
Κατά τα λοιπά, ούτε εγώ είπα να τους βάλουν φυλακή -- απλώς να βρουν έναν τρόπο να τους υποχρεώσουν να μην κοροϊδεύουν τον κόσμο έτσι, απροκάλυπτα.
cyrus - κατά τη γνώμη μου, η συμπερίληψή τους στον φρολογικό κώδικα, ισοδυναμεί με de facto αναγνώριση της νόμιμης δραστηριότητάς τους. Όπως και να 'χει, το πρόβλημα είναι ηθικό πρωτίστως. Διότι, ενώπιον του κέρδους, η προστασία των πολιτών πάει περίπατο. Βέβαια, θα μου πείς ότι το κράτος επίσης δεν μας προστατεύει από τα ακατάλληλα τρόφιμα που ρίχνουν στην αγορά καθ'όλα νόμιμες εταιρίες, που τέλος πάντων δεν επενδύουν στην ανοησία ή την ευπιστία του καταναλωτή. Υπ' αυτήν την έννοια, όντως ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα (εν τούτοις, το ένα δεν δικαιολογεί το άλλο - επιμένω, αμετανόητη).
"Γιατί ειδικά για τους απατεώνες ψευδοθεραπευτές πρέπει να επαφίεται το ζήτημα μόνο στην ωριμότητα και την παιδεία του καθενός;"
Γιατί το κράτος πρέπει να φροντίζει ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ για την Παιδεία, την οποία αν διέθετε ΚΑΘΕΝΑΣ, δεν θα υπήρχαν παρόμοια προβλήματα.
..γενικά είμαι Υπέρ της ΠΡΟΛΗΨΗΣ και Εναντίον της ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ..
~~~Α! Αυτό που γράφει η Λίτσα για τις αποδείξεις και τους κωδικούς των "επαγγελμάτων" αυτών, είναι μάλλον το κλειδί που τα ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ.
~~~Για τίς επιστημονικές μεθόδους που ανέπτυξε η Ανατολή (π.χ. Κίνα) δεν ξέρω και πολλά, εκτός από το ότι ο βελονισμός είναι εκεί πέρα μια καλή θεραπευτική μέθοδος που έχει δοκιμαστεί κάμποσους αιώνες.
:-)
Αγαπητε Π,
κανεις δεν είναι εναντιον του ελέγχου απο τις κρατικες αρχες σχετικα με την επαρκεια ενος προιοντος η μιας υπηρεσιας - σαφως και επιβαλλεται κατι τετοιο (αλλωστε το έγραψα ξεκαθαρα στο comment μου).
Εκει που προσωπικα διαφωνω ειναι στην κρατικη παρεμβαση για την απαγορευση διαθεσης ενος προιοντος ή μιας υπηρεσιας η οποια πληρει μεν τα εκ του νομου τυπικα κριτηρια, αλλα για καποιο λογο κρινεται μη ωφελιμη για το κοινο.
Η διαφωνια μου βασιζεται στις πιο κατω προσωπικες μου πεποιθησεις:
1. Απο θεση θεωρω απαραδεκτη την οποιαδηποτε απαγορευτικη παρεμβαση στην ελευθερη λειτουργια μιας κοινωνιας, απο οπου κι αν προερχεται. Σαφως και σε πολλες περιπτωσεις το κοινο μπορει να εξαπατηθει ή να ξεγελασθει (οπως γινεται σε ολα τα μερη του κοσμου και οπως κανει πρωτα απο ολα το επισημο ελληνικο κρατος), αλλα εξακολουθω να θεωρω πολυ πιο επικινδυνο πραγμα τις απαγορευσεις απο την υπερτατη αρχη - οτιδηποτε απολυταρχικο ετσι ξεκιναει. "Το μονο που πρεπει να απγορευεται ειναι οι απαγορευσεις"! (εννοειται οτι δεν αναφερομαι σε απαγορευσεις που αφορουν στην διασφαλιση της σωματικης ακεραιοτητας, της περιουσιας και της ισονομιας των πολιτων).
2. Πιστευω ακραδαντα στην ελευθερη οικονομικη λειτουργια των αγορων (γιατι μονον ετσι εκτιμω οτι μπορει να προελθει ουσιαστικη προοδος και αναπτυξη), και αντιπαθω την οποιαδηποτε κρατικη παρεμβαση ξεπερναει τα ορια της διασφαλισης ανεκτου επιπεδου ζωης για τους μη έχοντες.
Σαφως υπαρχει σοβαρη επιχειρηματολογια και αντιλογος για τα παραπανω αλλα ο καθενας μας τοποθετειται βασει των αρχων και των πεποιθησεων του.
Πολυ ωραια και σοβαρη συζητηση - Οπως παντα σε αυτο το blog!
Η επιστήμη άραγε βασίζεται στην επαληθευσιμότητα, την διαψευσιμότητα ή κάτι και από τα δύο;
Έρχομαι να συμφωνήσω με τη Λίτσα.
Δεν μπορεί απ' τη μια το κράτος να τους δίνει το δικαίωμα να κάνουν έναρξη επαγγέλματος και από την άλλη να τους κυνηγά για παρανομίες.
Αν θεωρείς κάτι εξ' όρισμού παράνομο και ασύμβατο με τη θεραπεία, την υγεία των πολιτών σου δεν του δίνεις το δικαίωμα λειτουργίας εξαρχής.
Ή μήπως, ως συνήθως, το κράτος έχει δυο μέτρα και δυο σταθμά;
Λεει η ροδιά καλά κάνουν και υπάρχουν στον φορολογικό κώδικα, αφού πρέπει κι αυτοί να πληρώνουν φόρους όπως όλοι μας.
Ναι, σωστό, αλλά έτσι τους δίνεται το δικαίωμα ύπαρξης και νομικής υπόστασης.
Αν δεν τους επιτρεπόταν η έναρξη και άσκηση επαγγέλματος, δε θα ήταν πολύ πιο απλό και εύκολο όλο το ζήτημα, τόσο στην παρακολούθηση όσο και στην πάταξή του;
Post a Comment