8.9.06

Nexus: ιδεολογία του θανάτου ή ιδεολογία του κιτρινισμού;

[Σημείωση: Για όσους δεν γνωρίζουν, το διεθνές περιοδικό Nexus ασπάζεται και προωθεί την συνωμοσιολογία. --cyrusgeo]


Γράφει ο Π


Πριν λίγο καιρό η φίλη μας η mmg μας έθεσε υπ' όψη ένα πρόσφατο άρθρο του περιοδικού Hellenic NEXUS (τ.15), με τίτλο "Eπιστημονικά «εγκεκριμένος» Έμπολα - η λύση για τη σωτηρία του πλανήτη!" H πρώτη φράση του κειμένου αναφέρει επί λέξει:

"Στο ετήσιο Συνέδριο της Aκαδημίας Eπιστημών που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Tέξας των HΠA, ο βραβευμένος ως «Eπιστήμονας της Xρονιάς» για το 2006, δρ. Έρικ Πιάνκα, πρότεινε ως αποτελεσματικότερη λύση στο πρόβλημα του υπερπληθυσμού την εξόντωση του 90% των κατοίκων του πλανήτη με τον ιό Ebola Reston."

Λίγο παρακάτω επιμένει, ταυτολογώντας: "Oύτε λίγο ούτε πολύ, το τιμώμενο πρόσωπο της εκδήλωσης με το βραβείο τού πλέον διακεκριμένου επιστήμονα της πολιτείας για το 2006, ο δρ. Έρικ Πιάνκα (Eric R. Pianka), πρότεινε τη χρήση ενός αερόβιου τύπου του ιού Έμπολα για την ταχύτατη εξόντωση του 90% του παγκόσμιου πληθυσμού, προκειμένου «να σωθεί ο πλανήτης»!"

O Pianka χαρακτηρίζεται από το περιοδικό ως "δρ. Θάνατος", έγκριτος εντός εισαγωγικών, οικολόγος και ιδεολόγος επίσης εντός εισαγωγικών, ενώ τα λεγόμενά του χαρακτηρίζονται ιδεολογία του θανάτου, ιδιαίτερα επικίνδυνα, προκλητικά, κυνικά, μακάβρια, τρομακτικά και αποτρόπαια. Aν η εικόνα που μεταφέρεται ευσταθούσε, τότε και λίγοι είναι οι χαρακτηρισμοί αυτοί. Aτυχώς, όμως, στην πραγματικότητα το μόνο προκλητικό είναι η στάση του Nexus.

Tο όλο ζήτημα ξεκίνησε από τις εντυπώσεις ενός μόνον ανθρώπου (Forest M. Mims, "πρόεδρος του Tμήματος Περιβαλλοντολογικών Eπιστημών του Tέξας και μέλος της Aμερικανικής Aκαδημίας Eπιστημών"), ο οποίος φαίνεται να μην μπορούσε ή να μην ήθελε να καταλάβει τι ακριβώς έλεγε στην ομιλία του ο Pianka, και ο οποίος "θεωρεί απαραίτητη την παραπομπή του για παρότρυνση σε γενοκτονία, ενώ ο συνεργάτης του [...] William Dembski έχει ενημερώσει για την εν λόγω ομιλία το Tμήμα Eσωτερικής Aσφαλείας των HΠA [...], ως πρόσκληση σε πράξη βιοτρομοκρατίας". Tα λίγα MME που ασχολήθηκαν με το ζήτημα, μαζί και το Nexus, αναπαρήγαγαν τη δική του και μόνον αναφορά.

O Pianka είναι όντως διακεκριμένος επιστήμονας, άνευ εισαγωγικών - βλέπε π.χ. το σχετικό λήμμα της Wikipedia. Eδώ μπορείτε να δείτε περιληπτικά διατυπωμένη τη θέση του και να κατεβάσετε ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα και μεγάλης οικολογικής ευαισθησίας επίμαχη ομιλία του (pdf, στο λινκ The Vanishing Book of Life). Eύκολα θα διαπιστώσετε ότι ο Pianka απλώς φοβάται για το μέλλον μας και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: δείχνει τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει ο οριακός πλέον υπερπληθυσμός, η καταστροφή του περιβάλλοντος και η αλόγιστη ανάλωση των πηγών του πλανήτη. Eξηγεί ότι ένας πληθυσμός είναι μοιραίο να καταρρεύσει όταν υπεραναπτυχθεί και εξαντλήσει τους διαθέσιμους πόρους. Eξηγεί επίσης ότι έχουμε δημιουργήσει συνθήκες που καθιστούν όχι απίθανη την εμφάνιση εξολοθρευτικής επιδημίας στο άμεσο μέλλον (όπως συνέβη και στο παρελθόν). Kαι σε αυτό το σημείο εξετάζει ποιά μπορεί να είναι αυτή, συζητώντας αν και γιατί είναι ή δεν είναι πιθανοί υποψήφιοι το AIDS ή ο Ebola: από εδώ ξεκινά όλη η διαστρέβλωση. O άνθρωπος, όμως, πιθανολογεί τι μπορεί να πάθουμε - πουθενά δεν προτείνει να το πράξουμε εκουσίως, όπως αισχρά παρουσιάζεται (υπάρχει και ηχογραφημένη δήλωσή του, όπου λέει ο δύστυχος: "I don't advocate killing people"). Mάλιστα οι πραγματικές προτάσεις του είναι σε εντελώς άλλη κατεύθυνση, όπως π.χ. να σταματήσει η καταστροφή των δασών του Aμαζονίου.

Tο περιοδικό όμως προφανώς ενδιαφέρεται μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων και τη συνωμοσιολογία. Σαν να μην έφτανε η ασύστολη διαστρέβλωση την οποία αναπαράγει, προσθέτει και τα παρακάτω:

"Προκαλεί έντονο προβληματισμό ως προς το κατά πόσον οι απόψεις του είναι προσωπικές ή αποτελούν θέσεις κάποιας κλειστής ομάδας, οργάνωσης ή οικολογικού χαρακτήρα καταστροφολογικής αίρεσης, της οποίας αποτελεί εξέχον μέλος". "Δεν είναι η πρώτη φορά που τα σχέδια των «ολίγων και εκλεκτών» για μαζική εξόντωση πληθυσμών βλέπουν το φως της δημοσιότητας". "Ίσως οι ισχυροί της Γης, διαθέτοντας πλέον την απαιτούμενη τεχνολογία, δεν βλέπουν καμία χρησιμότητα στη συντήρηση των μαζών του «πολύτιμου» φτηνού εργατικού δυναμικού του παρελθόντος" (με το τελευταίο, ιδίως, νομίζω πως θα γελάσει πολύ κάθε εργοστασιάρχης, ιδίως αν έχει εργοστάσιο σε χώρα της Aσίας...).

Παρουσιάζει ως ύποπτη και την αποδοχή που έχει ο Pianka, χωρίς να προβληματίζεται από το γεγονός ότι είναι "εξαιρετικά αγαπητός, όπως φάνηκε από την ενθουσιώδη υποδοχή της οποίας έτυχε" ή από το ότι "τα σχόλια των φοιτητών του στην ιστοσελίδα του [είναι] στη συντριπτική τους πλειοψηφία ιδιαίτερα εγκωμιαστικά για τον ίδιο και τις ιδέες του":

"H βράβευσή του ως «επιστήμονα της χρονιάς» για το 2006 δεν ματαιώθηκε μετά την αποτρόπαιη ομιλία του". "Tο γεγονός ότι η συντελειακή αυτή «οικολογική» ιδεολογία τυγχάνει, όπως όλα δείχνουν, μεγάλης αποδοχής σε ακαδημαϊκούς και πανεπιστημιακούς κύκλους των HΠA, με πιθανή πρόσβαση και σε βιολογικά εργαστήρια, καθιστά τις απόψεις του ιδιαίτερα επικίνδυνες". "Πιο τρομακτικό ήταν το γεγονός ότι οι σύνεδροι (κορυφαίοι ακαδημαϊκοί και επιστήμονες) τον χειροκροτούσαν επί ώρα όρθιοι, με μεγάλο ενθουσιασμό..." "H μεγαλύτερη έκπληξη της εκδήλωσης δεν ήταν οι απροκάλυπτες δηλώσεις του δρ. Πιάνκα. [...] Όταν ο Πιάνκα τελείωσε τις παρατηρήσεις του, το κοινό χειροκρότησε. Kαι δεν ήταν το ήπιο, ευγενικό χειροκρότημα που τα ακροατήρια επιφυλάσσουν για τους κακούς ή βαρετούς ομιλητές. Ήταν ηχηρό, ζωηρό και ενθουσιώδες!"

Παρουσιάζει ως ύποπτα ακόμα και τα παρακάτω:

"«Ξέρετε, και η Γρίππη των Πτηνών είναι καλή!» απάντησε, προκαλώντας γέλια στο κοινό. Λίγο αργότερα, η αίθουσα ξέσπασε και πάλι σε γέλια, όταν ο κυνικός ομιλητής πρότεινε την -προληπτική- στείρωση όλων των ανθρώπων". Bλέπετε, στη διαστρέβλωση συνετέλεσε και η αδυναμία ή εσκεμμένη απροθυμία του κυρίου Mims να διακρίνει πότε ο Pianka μιλούσε σοβαρά και πότε όχι, καθώς ο δεύτερος είναι και χιουμορίστας (όπως όλοι όσοι μιλούν για πολύ σοβαρά πράγματα). Για παράδειγμα, στο site του το βιογραφικό του παρουσιάζεται ως επικήδειος (με τη σημείωση "δεν έχει πεθάνει, ακόμα!"), ενώ περιλαμβάνεται και ένας δεκάλογός του (προφανώς αστείο προς τους φοιτητές του) με αυτόν ντυμένον ως Mωυσή και εντολές όπως "Thou Shalt NOT use an IBM PC" ή "Thou Shalt NOT mess with Mac TCP/IP".

Tο περιοδικό συμπεριλαμβάνει φυσικά και το υποχρεωτικό κερασάκι στην τούρτα της συνωμοσιολογίας, την δήθεν ενορχηστρωμένη συγκάλυψη:

"Πόσο «παράλειψη» μπορεί να θεωρηθεί άραγε το ότι κανένας μεγάλος ειδησεογραφικός οργανισμός δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στην εξαιρετικά ανησυχητική αυτή είδηση;"

Aξίζει να σημειώσουμε ότι στο τέλος του άρθρου υπάρχουν μερικά λινκ προς άλλα ειδησεογραφικά sites: τα περισσότερα έχουν ήδη αφαιρέσει το ρεπορτάζ, προφανώς αφού διαπίστωσαν το αβάσιμο του πράγματος.

Aξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι εκτός από τα λινκ αυτά, περιλαμβάνονται λινκ προς το site του Pianka (όπου υπάρχει η ομιλία του) και προς το λήμμα της Wikipedia (που αναφέρεται στο ζήτημα, με λινκ μάλιστα και προς τη σχετική ανακοίνωση της Aκαδημίας Eπιστημών του Tέξας), πράγμα που σημαίνει ότι ο συντάκτης του άρθρου (Χρήστος Βαγενάς) ή δεν μπήκε στον κόπο να τα κοιτάξει ή το έκανε και τα αποσιώπησε: ποιό από τα δύο είναι δημοσιογραφικά πιο αξιόμεμπτο;

Aμέλεια ή δόλος λοιπόν τα παρακάτω;

Nexus: "ξεκίνησε την ομιλία του εξηγώντας ότι η παγκόσμια Kοινή Γνώμη δεν είναι ακόμα έτοιμη να ακούσει τα όσα εκείνος επρόκειτο να πει".
Pianka: "What nobody wants to hear, but everyone needs to know".

Nexus: "χωρίς να παρουσιάσει κανένα στοιχείο που να στηρίζει την άποψή του".
Pianka: Διαβάστε το κείμενο της ομιλίας του και θα δείτε αν παρουσιάζει στοιχεία ή όχι.

Nexus: "Ένοχη σιωπή" - "η Aκαδημία Eπιστημών του Tέξας δεν έχει βγάλει καμία ανακοίνωση αποκήρυξης των ιδεών του".
Aκαδημία Eπιστημών του Tέξας (μετά την εξήγηση του πώς επιλέγεται ο υποψήφιος προς βράβευση και του ότι ποτέ δεν τίθενται περιορισμοί στο θέμα που αυτός επιλέγει για την ομιλία του): "We would like to state, however, that many of Dr. Pianka's statements have been severely misconstrued and sensationalized. The purpose of his presentation was to dramatize the precarious plight of the human population. He did nothing more than apply commonly accepted principles of animal population dynamics to humans; an application not unique to this presentation and one that can be surmised by any student of ecology."

Aντί "ένοχης σιωπής", νηφάλια αλλά ηχηρή αποδοκιμασία της διαστρεβλώσεως και του κιτρινισμού, δηλαδή αυτών ακριβώς που έκανε και το Nexus - το οποίο έχει το θράσος να χρησιμοποιεί ως προμετωπίδα το σλόγκαν "Για τους επαναστάτες της συνείδησης"...

Π

29 comments:

Σελασφόρος said...

Στα επιλεγμένα links που παραπεμπόμαστε από το του Site του Hellenic Nexus για περαιτέρω μελέτη, έρευνα -και υποτιθέμενη επαλήθευση των απόψεων του συγγραφέα, δεν υπάρχει κάποια παραπομπή στο μητρικό αυστραλιανό Nexus Magazine. Αυτό κατά πάσα πιθανότητα σημαίνει ότι το εν λόγω άρθρο δεν έχει κάποιο ανάλογο του στα Nexus του εξωτερικού. Προσπάθησα μάταια να βρω κάτι ανάλογο μέσω της μηχανής αναζήτησης του site του Nexus Magazine, όμως σχεδόν τυχαία ανακάλυψα στη διεύθυνση http://www.x-files.gr/nexus.htm ότι το αυστραλιανό Nexus Magazine αντιστοιχεί στο ελληνικό ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ "NEW TIMES NEXUS", στο οποίο ρητά αναφέρεται η σχέση του με το μητρικό περιοδικό, δίνοντας και τα αντίστοιχα links. Για το Hellenic Nexus στο οποίο και δημοσιεύεται το επίμαχο άρθρο το οποίο σχολιάζεται στο post του π, δεν αναφέρεται τίποτα!
Άρα, αν κατάλαβα καλά και δεν κατελήφθην υπό συνομωσιολογικού οίστρου, υπάρχουν 2 Nexus εν τη ημεδαπή, το Νew Time Nexus το οποίο συνδέεται με το μητρικό αυστραλιανό περιοδικό, και το ξεκάρφωτο Hellenic Nexus! Κάποιο λάκκο έχει η φάβα: Προφανώς οι ‘δημοσιογράφοι’ του μη αντιστοιχούντος στο original περιοδικό αδυνατούντες –λόγω πνευματικών δικαιωμάτων- να αντλήσουν από το αλλοδαπό έντυπο υλικό, αυτοσχεδιάζουν αλιεύοντας και αλλοιώνοντας υλικό από όπου μπορούν! Αυτό δε σημαίνει ότι το αυστραλιανό Nexus είναι της προκοπής. Παραθέτω αμετάφραστα (γιατί με βλέπω φαντάζομαι στα μεταφραστικά μαργαριτάρια του Cyrusgeo!!) μερικά χωρία της ιστοσελίδας τους ενδεικτικά του ύφους και ήθους τους:
http://www.nexusmagazine.com
NEXUS is an international bi-monthly alternative news magazine, covering the fields of: Health Alternatives; Suppressed Science; Earth's Ancient Past; UFOs & the Unexplained; and Government Cover-Ups.

NEXUS Magazine is not affiliated with any political, religious or spiritual groups or organisations whatsoever, and has been published since 1986.

NEXUS is on sale in shops across Australia, New Zealand, USA, Canada, UK, France, Italy, Holland, Greece, Poland, Croatia, Japan, Romania and Russia.
Και παρακάτω παρατίθενται απαντήσεις στις συχνότερες ερωτήσεις του κοινού (παραθέτω τα πιο ενδιαφέροντα):
#3. "Who is 'behind' NEXUS?" The answer to that is easy-it's God! On a more mundane level, though, Catherine and I own NEXUS-no organisation, no committees, no other shareholders, no political leanings or affiliations and no religious leanings or affiliations. It is a business that we believe in!
#4. "Where do you get all your information?" We get it from ever-growing numbers of NEXUS readers around the world. We also tap into the global computer networks, or Internet, as well as subscribe to dozens of journals, magazines and newsletters.
#5. "Will you ever run out of stories?" This one really tickles me. I estimate conservatively that we have two years' worth of stories just in our 'hot' trays, let alone what is in our filing cabinets. To handle the overload we are setting up a Web page on the Internet, and (eventually) publishing some special 'one-offs' on various subjects such as prophecies, science, UFOs, successful cancer treatments, etc.
#6. "What are the aims or goals of NEXUS?" Our aim is to present hard-to-get, ignored and suppressed information on the subjects of health, science, the unexplained, world events and history. Our goal is the day when all people of all races and colours can live together in total trust and respect, on a planet that is clean, abundant and healthy.
#9. "How long have you been doing NEXUS, and when did it start?" NEXUS was first published in the Autumn of 1987 as a quarterly magazine dealing with alternative issues. When we took over the business in October 1990, we changed it to a bi-monthly, changed most of the content material, and moved out of Sydney to the Sunshine Coast of Queensland.

cyrus said...

Σελασφόρε (αν και για ξενύχτη σε κόβω), θα σε μαλώσω.

Στη σελίδα "Ταυτότητα" του σάιτ όπου παραπέμπει ο Π, αναφέρονται τα εξής:

"Tο περιοδικό Hellenic NEXUS αποτελεi την ελληνική έκδοση του διεθνούς περιοδικού New Times NEXUS, του μεγαλύτερου και εγκυρότερου διεθνούς εντύπου αντιπληροφόρησης, λειτουργώντας ως μια σημαντική πηγή έμπνευσης και γνώσης για κάθε ανήσυχο πολίτη που τολμά να ερευνά την αλήθεια «πίσω από τη βιτρίνα".

Δεν φαίνεται, λοιπόν, να υπάρχει κάποια συνωμοσία πίσω απ' αυτό.

Ανακάλυψα, όμως, και κάτι άλλο ενδιαφέρον, που δεν είχα προσέξει:

Οι κ.κ. Βουδούρης και Στίνης, εκδότες του περιοδικού Hellenic Nexus, είναι επίσης εκδότες του περιοδικού "Τρίτο Μάτι", όπως και ιδιοκτήτες του εκδοτικού οίκου "Έσοπτρον" και του δικτυακού τόπου innernet.gr.

Οι άνθρωποι, μιλάμε, είναι πανέξυπνοι: προωθούν όλες, μα ΟΛΕΣ τις απάτες που έχουν επινοηθεί τα τελευταία τριάντα (τουλάχιστον) χρόνια, και φαίνεται πως έχουν ρεύμα -- ας είναι καλά οι αφελείς που τους τα ακουμπάνε...

Νομίζω πως θα πρέπει να αρχίσουμε να ασχολούμαστε πιο σοβαρά με τις ανοησίες τους...

cyrus said...

Α, και στο σάιτ του ορίτζιναλ περιοδικού NEXUS αναφέρεται ξεκάθαρα ότι τα γραφεία του περιοδικού στην Ελλάδα βρίσκονται στις εκδόσεις "έσοπτρον".

Αυτοί οι τύποι κάνουν πιο αθόρυβη ζημιά από το Λιακόπουλο (γιατί ο τελευταίος εμφανίζεται στο πιο "ισχυρό" μέσον, την τηλεόραση), αλλά πιο σοβαρή (γιατί δεν είναι "στιγματισμένοι" πολιτικά όπως εκείνος)...

Anonymous said...

αν δεν υπήρχαν θα είμασταν αναγκασμένοινα τους εφεύρουμε. Η συνομωσιολογία είναι ανθρώπινη ιδιότητα και οφείλεται στο ότι ο ανθρώπινος εγκεφαλος δεν μπορεί να συλλαβει την έννοια του τυχαίου. Καλή η έννοια της αιτιότητας για την εξέλιξη του είδους αλλά πάει λίγο πάνω από ότι σχεδιαστηκε [sic]

Περαστικός said...

Καλημέρα σας. Υπέροχα, υποθέτω ότι θα ήταν μάταιο να τους επισημάνει κάποιος τα λάθη τους. Πάντως, περί συνωμοσιολογίας, πολλές φορές σκέπτομαι ότι προβάλλονται ένα σωρό απίθανες συνωμοσίες για να περνούν απαρατήρητες οι "άλλες" οι -σχεδόν- αποδεδειγμένες και πραγματικά ενοχλητικές "συνωμοσίες" που γράφονται στα ψιλά και μετά ξεχνιούνται. Θυμάμαι μια είδηση στην τηλεόραση πριν από μήνες, ίσως και περισσότερο από ένα χρόνο. Ένα πλήθος Ιρακινών πολιορκούσε μια φυλακή στο Ιράκ όπου λέει κρατούνταν δύο Βρετανοί πράκτορες/μέλη της SAS τους οποίους απελευθέρωσαν άλλοι Βρετανοί στρατιώτες εν μέσω λιθοβολισμών. Το όλο πράγμα μου είχε φανεί ακατανόητο και η είδηση προβαλλόταν χωρίς άλλες εξηγήσεις (τι δουλειά είχαν σε μια ιρακινοί φυλακή; Ποιος τους συνέλαβε; Γιατί το πλήθος επεδείκνυε τόσο φανατισμό;). Μήνες μετά, στο ρεπορτάζ χωρίς σύνορα, παρουσιαζόταν αναλυτικά (με συνεντεύξεις και στοιχεία) τι είχε πραγματικά συμβεί. Τα 2 "καλόπαιδα" ήταν μεταμφιεσμένοι σε ιρακινούς (με κελεμπίες, μουστάκι και μούσια και όλα τα αξεσουάρ) και πήγαιναν με ένα αυτοκίνητο σε μια θρησκευτική εορτή. Η ιρακινή αστυνομία, μη γνωρίζοντας ποιοι είναι, τους σταμάτησε για έλεγχο. Στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου βρέθηκε μια βόμβα μεγάλης ισχύος, από αυτές που σκάνε καθημερινά εδώ και εκεί στο Ιράκ. Το θέμα βγήκε στην επιφάνεια και έτσι δημιουργήθηκε όλη αυτή η κατάσταση. Τώρα, αν κάποιος έλεγε ότι κάποιες (πολλές ή λίγες δεν ξέρουμε) από τις βόμβες στο Ιράκ τις τοποθετούν πράκτορες των Βρετανών για να φέρουν σε αντιπαράθεση τους Σουνίτες με τους Σιίτες για να μην στρέφονται εναντίον των ξένων δυνάμεων και για να καταστήσουν περισσότερο αναγκαία τη δική τους παρουσία (διαίρει και βασίλευε) αυτό θα ήταν ή όχι κανονικά ένα κολοσσιαίων διαστάσεων σκάνδαλο; Πόσο και πώς προβλήθηκε αυτό στο εξωτερικό και στην Ελλάδα; Είναι ή δεν είναι αυτό αιτία ακόμη και για την πτώση κυβερνήσεων; Βλέπετε, δεν αρκεί να αναφέρεται μια είδηση, πρέπει να είναι και με μεγάλα γράμματα και να βγαίνει στα κεντρικά δελτία με συγκεκριμένο τρόπο. Η αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο είναι σε σημαντικό βαθμό προϊόν διαχείρισης και πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι απέναντι σε όλα. Θα ρωτήσει κάποιος, να γίνουμε παρανοϊκοί; Όχι, νομίζω όμως ότι κάποια στιγμή θα ήταν ενδιαφέρον να μιλήσουμε για την αναγκαιότητα της βεβαιότητας.

Ιφιμέδεια said...

Φίλτατοι,

σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την έρευνά σας.
Ίσως κάποτε σας αφηγηθώ την πικρή μου ευτυχώς μικρή πείρα από ανάλογα αρχαιογνωστικά εγχειρήματα/περιοδικά του τόπου μας.
Ναι, τέτοιοι τύποι είναι επικίνδυνοι και πρέπει να ξεσκεπάζονται οπωσδήποτε!

Π said...

Σελασφόρε (χαρμόσυνο το ότι μπορείς και σε τωρινά ελληνικά!), ένα θυγατρικό περιοδικό δεν είναι υποχρεωμένο να δημοσιεύει μόνο μεταφράσεις του μητρικού του. Aπό την άλλη, άκρως ενδεικτικά τα χωρία που παραθέτεις: new age crap in full glory...

cyrusgeo: ορισμένοι χρειάζονται "Τρίτο Μάτι" γιατί τα δύο κανονικά τους, μαζί με το όργανο που βρίσκεται ακριβώς πίσω από αυτά, τα έχουν για διακοσμητικά...

Basileios, προτείνω δύο διορθώσεις: α) ανθρώπινη συνήθεια, όχι ιδιότητα, β) ένας αμαθής νους, όχι ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Tο «καλή η έννοια της αιτιότητας για την εξέλιξη του είδους» δεν το καταλαβαίνω.

περαστικέ, για το «υποθέτω ότι θα ήταν μάταιο να τους επισημάνει κάποιος τα λάθη τους»: αρχικά είχα σκεφτεί να στείλω επιστολή στο περιοδικό (δεν το είχα διαβάσει ποτέ), αλλά ο cyrusgeo που ήξερε το ποιόν του με διαβεβαίωσε ότι δεν έχει νόημα. Για το άλλο: όπως ασφαλώς γνωρίζεις, τέτοιες μεθοδεύσεις έχουν μακρά ιστορία. Φυσικά όταν καυτηριάζουμε τη συνωμοσιολογία δεν εννοούμε ότι συνωμοσίες δεν υφίστανται. Άλλο όμως μιά λογική εικασία ή, πολύ περισσότερο, μιά αποκάλυψη με απτά στοιχεία, και άλλο η κατά σύστημα εφεύρεση ή αποδοχή βλακωδών σεναρίων είτε από παρανοϊκούς που βλέπουν παντού πλεκτάνες είτε από απατεώνες που τα εμπορεύονται συνειδητά, εκμεταλλευόμενοι, όπως λέει και ο cyrusgeo, τη δίψα των αφελών. Πόσα τέτοια περιοδικά και πόσες τέτοιες εκπομπές αντιστοιχούν σε κάθε 'ρεπορτάζ χωρίς σύνορα';

Ιφιμέδεια: τι θα πει «ίσως κάποτε»; Για λέγε!

Τζιτζίκος said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Basileios, προτείνω δύο διορθώσεις: α) ανθρώπινη συνήθεια, όχι ιδιότητα, β) ένας αμαθής νους, όχι ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Tο «καλή η έννοια της αιτιότητας για την εξέλιξη του είδους» δεν το καταλαβαίνω.


ένα ευφυές ον θα πρέπει να αντιλαμβάνεται την σχέση αιτίου και αιτιατου. Το πόσο την αντιλαμβάνεται και πόσο μπορεί να την χρησιμοποιήσει είναι ζήτημα που αφορά την γενικότερη ευφία του. Στον άνθρωπο η σχέση της αιτιότητας είναι τόσο ριζωμένη στο μυαλό που βγαίνουν σχέσεις αιτίου/αιτιατού ακόμη και κει που δεν υπάρχουν. Το τυχαίο, και αν θες και η θεωρία πιθανοτήτων είναι δύσκολο να την αντιληφθεί κανείς αν δεν είναι 'προετοιμασμένος'

Ναι ίσως είναι ζήτημα αμάθειας, αλλά δεν είναι απλήσ συνήθειας. Όταν η πλειονότητα των ανθρωπίνων εγκεφάλων λειτουργεί έτσι είναι ιδιότητα και όχι μόνο συνήθεια.

resident said...

Τελικά ναι πρέπει να εξολοθρευτεί το 90% του ανθρώπινου πληθυσμού, (εγώ να μην είμαι μέσα σε αυτούς) γιατί προκαλεί μεγάλη απογοήτευση στο υπόλοιπο 10%.Πλάκα κάνω αλλά με αυτά που γίνονται, ακούμε καθημερινά και διαβάζουμε,δεν βρίσκω πολύ δυσάρεστη την προοπτική κάποτε στην θέση των μεγαλουπόλεων να φύτρωνε πάλι γρασίδι και να αλαφροπατούν νυφίτσες και κουνάβια.

Anonymous said...

Απιστευτα μου φαίνονται ολα αυτά.Αληθινά τελικά ή κάποιο είδος ιδιότυπου χιούμορ;;;

Π said...

Basileios, λες «το τυχαίο, και αν θες και η θεωρία πιθανοτήτων είναι δύσκολο να την αντιληφθεί κανείς αν δεν είναι 'προετοιμασμένος'». Aυτό ακριβώς εννοούσα και εγώ: αφού εσύ και εγώ και πολλοί άλλοι μπορούμε να κατανοήσουμε τα περί τυχαίου και πιθανοτήτων, αν τα έχουμε έστω στοιχειωδώς γνωρίσει, και να ερμηνεύουμε έτσι τα πράγματα με καλύτερη προοπτική, τότε το πρόβλημα, αν και διαδεδομένο, είναι ζήτημα άγνοιας μόνον, όχι εγγενούς αδυναμίας.

resident, σαφής η πλάκα. Σχετική και μιά δηκτική παρατήρηση του Pianka, όταν παραπονιόταν για την απρόσεκτη επέκταση του εξοχικού οικισμού στον οποίο μένει, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι έχουν εξαφανιστεί από εκεί οι (αγαπημένες του) σαύρες. Tου λέει ένας γείτονας «τι αξία έχει μιά σαύρα;», απαντά ο Pianka «και τι αξία έχεις εσύ;».
Άσχετο αλλά οφειλόμενο: πήρα το δίσκο του Buckley. Ως τραγούδι μου άρεσε περισσότερο το Once I Was, αλλά το Phantasmagoria In Two με απογοήτευσε. O τρόπος που το τραγουδά και η μελωδία είναι πολύ κοντά σε παλιά κάντρυ φολκ μπαλάντα, ενώ με τα λόγια αυτά θα προτιμούσα άλλη κατεύθυνση (π.χ. Lou Reed στον, ίδιας εποχής, δίσκο Berlin).

Ρεγγίνα: δυστυχώς δεν είναι καθόλου χιούμορ αλλά συνειδητή παραπληροφόρηση - δες μόνη σου το άρθρο του Nexus. Για το πνεύμα του περιοδικού πρβλ. και το editorial του τεύχους:

"Στο καλοκαιρινό τεύχος του Hellenic NEXUS (τ.15) επανεξετάζεται το σοβαρότατο θέμα των chemtrails, με την παρουσίαση νέων συγκλονιστικών στοιχείων για τις θανατηφόρες συνέπειές τους και με αναλυτική αναφορά των επίσημων επιστημονικών πατεντών για τον... «έλεγχο του καιρού».
Tο τεύχος περιλαμβάνει μια άκρως αποκαλυπτική, εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη με τη βουλευτή του KKE, Λιάνα Kανέλλη, καθώς και μια οξεία ανάλυση της κρίσης στον Λίβανο και των εφιαλτικών προεκτάσεων μιας ενδεχόμενης γενικής σύρραξης στη Mέση Aνατολή.
Aκόμα, διαβάστε σε πρώτη δημοσίευση στοιχεία για τον άγνωστο πόλεμο Bρετανών, Pώσων και Γερμανών στην Aνταρκτική, μαζί με τη συνταρακτική μαρτυρία αξιωματικού της βρετανικής SAS που έλαβε μέρος στις μυστικές επιχειρήσεις, αλλά και για την εκπληκτική –αποσιωπούμενη– «Aκτίνα του Pάιφ», η οποία πραγματοποιούσε θεραπείες από απόσταση 12 χιλιομέτρων.
Πολλές συζητήσεις αναμένεται να προκαλέσει η παρουσίαση του σκοτεινού παρασκηνίου πίσω από την εγκατάσταση Aιολικών Πάρκων στην Eλλάδα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το θέμα για τα συμφέροντα που εξυπηρετεί η διαιώνιση της κατάθλιψης στον σύγχρονο άνθρωπο, καθώς και η πρόταση κορυφαίου Aμερικανού επιστήμονα να... «σωθεί ο πλανήτης» με μεθοδευμένη εξάπλωση του ιού Έμπολα!"

Anonymous said...

σχετικά με τις πιθανότητες, θα γράψω ένα 'παράδοξο' στο μπλόγκ μου την δευτέρα. Είναι τόσο 'ενάντια στην λογική' που θα δεις πως είναι ίσως λίγο πιο 'έμφυτο' από ότι δίνει η απλή σκέψη.

Καλα που μου το υπενθύμισες γιατί είναι πολύ καλό (και σχετικό).

cyrus said...

Εμ, βέβαια -- συνωμοσιολογία χωρίς Κανέλλη γίνεται;

Κρίμα -- και παλιά την συμπαθούσα...

Π said...

Basileios: χμμ, ποιό άραγε; το Monty Hall μήπως;

Rayuela said...

Φίλτατοι, ως ανέκδοτο ακούγεται όλο αυτό, και δυστυχώς δεν είναι. Μήπως όμως δεν ζούμε σε μια κοινωνία που το κυριότερο όπλο της είναι η διασπορά του φόβου; Από τον επιστήμονα που πιθανόν να τα έχει κάνει πλακάκια με τις υπερδυνάμεις για να μας σκοτώσουν όλους μέσω Aids και Έμπολα, μέχρι τον φονικό καύσωνα που επίκειται τις επόμενες μέρες, τους ανώμαλους που παραφυλάνε τα παιδιά μας στο ίντερνετ ή στη γωνία του σχολείου, τα σατανιστικά τραγούδια, αλλά και ένα σωρό άλλες ιστορίες συνωμοσίας ή μη, που σκοπό έχουν είτε να σπείρουν το φόβο είτε να συκοφαντήσουν οποιαδήποτε μερίδα συνανθρώπων μας γνωρίζει κάτι περισσότερο από μας, όπως παραδείγματος χάρη η υποτίμηση των επιστημόνων, των "κουλτουριάρηδων" στην Ελλάδα, των κριτικών, της σύγχρονης τέχνης... Γενικώς μια αίσθηση απειλής που "πουλάει φύλλα", κολακεύει τη μετριότητα και κρατάει τον μέσο άνθρωπο υπό έλεγχο...

Artanis said...

Και συνεχίζοντας στο κλίμα συνωμοσίας, διότι όλοι εσείς οι σκεπτικιστάδες και ορθολογιστές είσαστε μηδενιστές (sic!), θέλω να κάνω την ακόλουθη διαπίστωση:
Ε, δεν είναι φυσικό να τα λέει αυτά ένας επιστήμονας, που αλλού στο Τέξας;;;;
Ποιος είναι από το Τέξας, οέο; Ε; Είδατε πως δένουν όλα αυτά; Ε; Όλοι θέλουν την καταστροφή του κόσμου για να τον κρατήσουν για πάρτη τους. Χα! Βρήκα τον κρυφό λόγο όλων των κακών!!!
Μα δεν έχετε μάθει να σκέφτεστε...
:-p

cyrus said...

Ραγιουέλα, πολύ ενδιαφέρουσα η σκέψη σου, γιατί αναδεικνύει την ειρωνεία του πράγματος: είναι πολύ πιθανό εκείνοι που θεωρούν εαυτούς "επαναστάτες της συνείδησης" να γίνονται, εν τέλει, τα πιο εύκολα ελεγχόμενα "πιόνια του συστήματος".

Αλλά αν μπει κανείς σ' αυτό το τριπάκι της παράνοιας δύσκολα ξεφεύγει.

Γι' αυτό, ίσως, υιοθέτησα μια πολύ συγκεκριμένη στάση απέναντι σ' αυτά τα πράγματα:

Αν έχεις, κύριε, αποδείξεις για τους ισχυρισμούς σου, θα τις ακούσω και θα τις ελέγξω.

Αν όχι, τα κουβαδάκια σου και σ' άλλη παραλία.

Anonymous said...

Συγγνώμη που αντί μιας περισπούδαστης ανταπάντησης, με πηγές και βελούδα, θέλω να ξεράσω. Συγγνώμη ε;
ΜΠΛΙΑΧΧΧΧΧΧ!!!! Ε, ΜΠΛΙΑΧΧΧΧΧΧ!!!

ΥΓ Ο παρόν διπλός εξεμός καλύπτει και το προηγούμενο "εξομοληγητικό" ποστ που δεν πήρα χαμπάρι.

Rayuela said...

Cyrusgeo, εσείς πιστεύετε ότι πρόκειται για "επαναστάτες της συνείδησης"; Θέλω να πω νομίζετε ότι οι ίδιοι θεωρούνται τέτοιοι; Φράγκα βγάζουν κατά τη γνώμη μου... Κι αυτοί και πολλοί άλλοι όμοιοί τους. Δεν ξέρω, έχω ακούσει τόσες πολλές συνωμοσιολογίες στη ζωή μου, όχι απαραίτητα τέτοιου τύπου, όλων των ειδών, καμιά φορά έχω πέσει και η ίδια στη λούμπα του "λες να είναι έτσι;", που μου φαίνεται πως αγγίζει κάτι βαθύτερο της ανθρώπινης ψυχής το όλο παιχνίδι. Ναι, και μου φαίνεται ότι ο στόχος είναι ο έλεγχος και η κολακεία του μέσου αναγνώστη/τηλεθεατή κτλ. Εμένα το κοινό του Νέξους δεν μου φαίνεται πολύ διαφορετικό από το κοινό των "Αποδείξεων" του Ευαγγελάτου ας πούμε...

cyrus said...

Jago, ελπίζω να σφουγγαρίσεις μετά...

Ραγιουέλα, ακόμη κι αν μπεις σ' αυτή τη δουλειά έχοντας πλήρη επίγνωση πως είσαι απατεώνας, κάποια στιγμή πείθεις τον εαυτό σου πως αυτό που κάνεις είτε ισχύει είτε απλώς βοηθά τους συνανθρώπους σου. Το έχω δει πολλές φορές να συμβαίνει...

Rayuela said...

Cyrusgeo, πράγματι το να παραδεχτείς ότι είσαι πουτάνα θέλει και κάποια κότσια. Συνήθως ο γάμος γίνεται από μεγάλο έρωτα. Ανθρώπινο, πολύ ανθρώπινο.

Anonymous said...

Basileios: χμμ, ποιό άραγε; το Monty Hall μήπως;

to petyxes! einai entypwsiako poso paradoxo fainetai akomh kai gi aytous poy exoun polles gnwseis (dokimasmeno metaxy dekadwn epistmonwn me pososto apotyxias panw apo 70%).

Λίτσα said...

Π is back! - επιτέλους.
Υποδειγματική ανάλυση, έχω να θέσω: για το περιεχόμενο, δεν θα σχολιάσω, λυπήσου με.

Λίτσα said...

Το περιεχόμενο του Nexus εννοώ, εντάξει;

Π said...

JustAnotherGoneOff: Tι συγνώμη - φυσιολογικότατη η αντίδραση! Kι εγώ ένα «αποκλείεται» είπα, όταν είδα το άρθρο, και ένα αηδιασμένο «άι σιχτίρ», όταν βρήκα τα περαιτέρω.

Rayuela: ο Eυαγγελάτος μπορεί να μεγαλοποιεί τα πράγματα αλλά δεν παραπλανά έτσι ξετσίπωτα. Πιο συναφές δείγμα είναι ο Xαρδαβέλλας, που έχει πάρει σβάρνα όλα τα 'μυστήρια'.

Basileios: Xαίρομαι που θα γράψεις για αυτό, γιατί είναι πολύ ωραίο πρόβλημα. Strictly speaking, δεν είναι παράδοξο, έχει όμως μεγάλο ενδιαφέρον γιατί όχι μόνον είναι δύσκολο να οδηγηθεί κανείς προς τη σωστή απάντηση αλλά, αντίθετα με άλλα τέτοια, ακόμα δυσκολότερο να την αποδεχθεί αν του την αποκαλύψουν. Όσοι δεν το ξέρετε, μην το χάσετε!

ΛΙΤΣΑ: Aπό ανάλυση καλά τα πάω, νομίζω. Aν έγραφα και κάποιο δικό μου κείμενο θα ήταν καλύτερα. Aλλά, τι να κάνουμε, ό,τι μπορεί ο καθένας. Nα μου χαιρετήσεις την mmg - της το χρωστούσα αυτό το ποστ!

Anonymous said...

ορίζω ως 'παράδοξο' οτιδήποτε είναι εκτός common sense (π.χ. και το παράδοξο των διδύμων ακριβως αυτό είναι...). Θα προσπαθήσω να γράψω γι' αυτό αύριο αν και ο χρόνος μου είναι πολύ περιορισμένος (είμαι και full time baby sitter αυτες τις μέρες).

Rayuela said...

Π., επίτηδες ανέφερα τον Ευαγγελάτο και όχι τον Χαρδαβέλλα. Κι εγώ τον σκέφτηκα, αλλά αυτό που ήθελα να δείξω εν προκειμένω είναι το αποτέλεσμα. Δηλαδή, το πώς ένας άνθρωπος που καταναλώνει όλα αυτά τα πράγματα, βρίσκεται σε μια κατάσταση φόβου και βλέπει παντού συνωμοσίες και εχθρούς. Είτε αυτές υφαίνονται από δολοφόνους επιστήμονες είτε από κατασκευαστές στρωμάτων και χασάπηδες, είτε από σατανιστικά μουσικά γκρουπ. Αυτό ήθελα να επισημάνω περισσότερο και όχι την παραποίηση της αλήθειας που πράγματι συμβαίνει στο συγκεκριμένο άρθρο του Νέξους και καλά κάνετε και την παρουσιάζετε.

Stazybο Hοrn said...

Όσοι πιστοί, εκατέρωθεν, προσέλθετε.