22.3.07

Απολιτίκ (εν θερμώ)

Ο (απαράδεκτου ύφους) τρόπος με τον οποίο έγινε (μη) δεκτό το κείμενο της "αντι-απαξιωτικής" πρωτοβουλίας από ορισμένες "πολιτικού προσανατολισμού" ιστοσελίδες μού θυμίζει παλαιοκομματικού τύπου διάθεση καπελώματος. Όταν μια κίνηση είναι "μη οργανωμένη" και χωρίς σαφή πολιτικό στόχο (μη "ενταγμένη", δηλαδή), θεωρούμε ότι κάνει "κακό" στο "κίνημα", οπότε τη χαρακτηρίζουμε "απολιτίκ" και την αντιμετωπίζουμε στην καλύτερη περίπτωση με συγκατάβαση και στη χειρότερη με ειρωνεία.

Σας ευχαριστώ — μού θυμίσατε γιατί αρνήθηκα, πριν από πολλά χρόνια, να αναμιχθώ "ενεργά" στη μικροπολιτική.

Φίλοι συν-ιστολόγοι, μετά από αυτή την (δήθεν καλόπιστη) κριτική που δέχτηκε το κείμενο που αναρτήσαμε, ξεγράψτε με από μελλοντικές κινήσεις τέτοιου τύπου. Σας ζητώ συγγνώμη που δεν έχω ούτε τη διάθεση ούτε το στομάχι να ασχολούμαι με κακόβουλα σχόλια που γράφονται δεξιά κι αριστερά (κυριολεκτικά) — και δεν μπορώ ούτε να τα αγνοήσω, βέβαια. Σας εύχομαι καλή συνέχεια — και να θυμάστε: δεν είναι μόνο η εκάστοτε κυβέρνηση που μας θέλει πειθήνια στρατιωτάκια...

39 comments:

fastbackwards said...

Συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο και την αγανάκτησή σου.Άλλωστε το έδειξα με το σχόλιο που άφησα στο εν λόγω blog.Καταλαβαίνω επίσης το λόγο που δεν θες να συμμετέχεις από εδώ και πέρα.Είναι όμως και κρίμα να δίνεις ικανοποίηση στους επίδοξους στρατάρχες του πολιτικού λόγου (και καλά).Βέβαια το στομάχι είναι δικό σου.Εγώ το έχω δέσει κόμπο!Καλή συνέχεια.

cortlinux said...

μπορείς να γίνεις πιο σαφής γιατί δεν έχω ιδέα γιατί πράγμα μιλάς;

JustAnotherGoneOff said...

Την καλύτερη απάντηση την έδωσε ο tlazaridis στο σχόλιοσχόλιο του.

cortilux, αναφερόμαστε σε αυτό, ένα απαράδεκτο απαξιωτικό κείμενο εναντίον της προσπάθειας του Φτάνει Πια.

JustAnotherGoneOff said...

Κι ας μην πω για το άλλο "μπλογκ" με τους "καλλιτέχνες" και τη φράση "πήξαμε στη μαλακία".

Rodia said...

Γράφω και εδώ τη διαφωνία μου με την τοποθέτηση του diablog απέναντι στη πρωτοβουλία μας. Ιδιαίτερα στην έκφραση περί "απολιτίκ" ενέργειας, η οποία (γνώμη μου, ε) οφείλεται στο ότι δεν υπήρξε "καπέλωμα" από οποιοδήποτε κομματάρχη.
"ακοματίκ"(!!!) ναι, απολιτίκ όχι.

:-) πρίν απ' όλα, νιώθω διαδικτυακή πολίτις

cortlinux said...

Προς όσους "σπαστήκαν" και δικαίως από τέτοιες αντιδράσεις

Θα πω την εμπειρία μου από όσα έγιναν στις σχολές τελευταία. Όχι μην ανησυχείτε δεν πρόκειται να κάνω αριστερό κήρυγμα.

Ένα μεγάλο πρόβλημα που υπήρξε στις συνελεύσεις ήταν ότι οι αριστερές οργανώσεις (κατά μεγάλο ποσοστό) έβλεπαν πάντα τους ανένταχτους ως αντιδραστικούς ή υποδεέστερους. Δεν έβλεπαν ότι το σημαντικό σε τέτοιες διαδικασίες δεν είναι να υποστηρίζει κάποιον την τάδε ή τη δείνα "επαναστατική" παράταξη αλλά ότι κόσμος για πρώτη φορά συμμετέχει και μιλά για αυτά που τον απασχολούν. Οποιοδήποτε πλαίσιο δεν βρισκόταν κάτω από την δείνα "επαστατική" παράταξη ήταν προβοκατόρικο κλπ. Πολλοί σπουδαστές έχουν εγκαταλείψει και δεν συμμετέχουν από τότε γιατί ξενερώσαν εντελώς από αυτές τις καταστάσεις.

Τι θέλω να πω. Θέλω να πω ότι δεν πρέπει να απογοητευόμαστε από τέτοιες αντιδράσεις. Τόσο τους κόβει. Και πάντα θα υπάρχουν τέτοιοι τύποι. Θα τους κάνουμε την χάρη να μην συμμετέχουμε στα κοινά; Αφού τα κοινά είμαστε εμείς;

Αυτή είναι η άποψή μου cyrusgeo.

aphrodite said...

Μεταφέρω κι εδώ το σχόλιό μου από το doncat χτες:

"Μην ξεχνάμε το ότι το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού.

Αν περιμένουμε ώστε να σταθεί μια "αδιάβροχη" διαμαρτυρία η οποία θα περιέχει παν επιστητόν, δε θα καταλήξουμε ποτέ. Κι αν ακόμη καταλήξουμε, θα έχουμε χάσει πολύτιμο χρόνο.

Ετσι ή αλλιώς, οι διαμαρτυρίες σοφό είναι να έχουν το ρόλο του ερεθίσματος / πρόσκλησης / πρόκλησης ακόμη προς διάλογο, κι όχι εξώδικου.

Ανέβηκε και στο δικό μου."

Διαβάζοντας πάντως αυτά που είχε στο λινκ του justaanotherone, τι να πω...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ???

!!!!!!!!!!!!!

Και οικοδεσπότα, να διαφωνήσω σε ένα, επαναλαμβάνοντας αυτό που λέει ο cortlinux:

"Τόσο τους κόβει. Και πάντα θα υπάρχουν τέτοιοι τύποι. Θα τους κάνουμε την χάρη να μην συμμετέχουμε στα κοινά; Αφού τα κοινά είμαστε εμείς;"

Και πέραν του επιχειρήματος αυτού, να συμπληρώσω Cyrus ότι αν δεν έβλεπα και το δικό σου όνομα μέσα, που ξέρω από το μπλογκ σου ότι δεν μπαίνεις σε κάτι άνευ λόγου και αιτίας, δεν θα έπαιρνα χαμπάρι. Οπότε μη μας στερείς το έναυσμα που αποτελεί η γνώμη σου....
:)))

Debby said...

Ολα δεκτά είναι Cyrus!
Μα όλα! Ακόμα και η ειρωνία.
Ναι, δεν είναι ότι καλυτερο σαν αντιμετώπιση αλλά είναι και αυτό μαζί με όλα τα άλλα μέσα σε αυτό το παιχνίδι.
Ποιος θα νικήσει είναι το θέμα. Οπως αυτό είναι το θέμα σε κάθε μάχη που δίνετε.

cyrusgeo said...

Από τη στιγμή που γράφουμε και εκφράζουμε τις απόψεις μας, σε μπλογκ και σχόλια, η συμμετοχή στα κοινά είναι δεδομένη — και κανείς δεν μπορεί να μας το στερήσει αυτό.

Αυτό που εννοώ είναι ότι στο εξής δεν θα συμμετέχω σε ενέργειες τέτοιου τύπου, εφόσον είναι επίσης δεδομένο ότι, εκτός από την απαξίωση του κράτους, θα πρέπει να υφίσταμαι και την απαξίωση διάφορων αυτοαποκαλούμενων [βάλτε όποια λέξη θέλετε]. Και αυτό το πράγμα με "χαλάει" πολύ.

Η "υπογραφή" μου στο κείμενο ισχύει, φυσικά, και το μπάνερ θα μείνει για κάποιο διάστημα. Και όποτε κάνετε στο μέλλον και κάποια άλλη κίνηση με την οποία θα συμφωνώ, θα σας στηρίξω — αλλά με άλλον τρόπο.

Εξάλλου, φίλε cortlinux, φυσικά τα κοινά είμαστε εμείς — και τα πάντα είναι πολιτική. Και θεωρώ ότι, από τις κατευθύνσεις του μπλογκ μου, τουλάχιστον η κριτική σκέψη είναι εξόχως πολιτικό ζήτημα.

Jago, ευχαριστώ.

Η νίκη δεν με ενδιαφέρει, Ντέμπι μου. Δεν πιστεύω σε καμιά τελική νίκη. Η πορεία με ενδιαφέρει. Απολαμβάνω αυτό που κάνω εδώ μέσα, και θέλω να εξακολουθήσω να το απολαμβάνω. Γι' αυτό θα συνεχίσω εντελώς αυτόνομος. (ΟΚ, εκτός κι αν δημιουργηθεί ελληνικό skeptic ring...)

Αφροδίτη, όταν σε μια δομή εξουσίας αντιπαραθέτεις μιαν άλλη δομή εξουσίας, γίνεσαι κι εσύ εξουσία. Αυτό έχουν πάθει οι αυτόκλητοι [βάλτε όποια λέξη θέλετε]. Ξέρω ότι αυτό δεν απαντά στο σχόλιό σου, αλλά ήθελα να το πω...

cyrusgeo said...

fastbackwards, ικανοποίηση γι' αυτούς είναι να συνταχτείς μαζί τους, και τίποτε άλλο. Και είναι αλήθεια πως το στομάχι μου έχει γίνει κάπως πιο ευαίσθητο, τελευταία...

Ροδιά μου, θα τα πούμε από κοντά εμείς...

Zaphod said...

Περαστικά φίλε cyrus! Σε καταλαβαίνω απόλυτα, αν και μεταξύ μας έπρεπε να το περιμένεις. Σαν πιο παλιός από εμένα στην blogοσφαιρα θα ξέρεις πως είναι μικρογραφία τους έξω κόσμου. Καπελώματα, υπεροπτισμοί κτλ πάντα θα υπάρχουν.
Maalox+ χρειάζεται, ίσως και λίγη σόδα για τους αχώνευτοι!

love&kisses
zaphod

Dralion said...

Καλημερα,

cyrusgeo, απλα αστους να λενε. Μην χαλας το στομαχι σου. Ειναι λογικο οτι μεσα στα 5000 ελληνικα μπλογκς δεν θα βρισκεις παντα θαυμαστες των λογων σου - το αντιθετο θα ελεγα. Συνεχισε λοιπον να κανεις αυτο που θεωρεις σωστο.

Προσυπογραφω τα λογια σου, οπως αλλωστε και το κειμενο της διαμαρτυριας. Δεν ανεβασα τπτ. στο μπλογκ μου, γιατι δεν ξερω προσωπα και καταστασεις. Δεν γνωριζω ουτε τι γινεται στην Ελλαδα (διαμαρτυριες, φοιτητες, ξυλο και οσα αλλα καταγγελλονται) ουτε τον Πολυδωρα.

Το "φτανει πια" της διαμαρτυριας σας, το προσυπογραφω γιατι το εχω κανει πραξη (σε ατομικο επιπεδο) εδω και 20+ χρονια.

Προς τον cortlinux με συμπαθεια: αυτα που περιγραφεις, τα επιβεβαιωνω απο πρωτο χερι. Ακριβως οπως τα λες, τα εζησα κι εγω. Με την διαφορα οτι εγω τα εζησα το 1978. :-(

Dralion said...

Συγνωμη, ξεχασα να σας κανω σκληρη κριτικη:

Το μονο λαθος που βλεπω στην διαμαρτυρια του "φτανει πια" ειναι οτι ερχεται με καθυστερηση 30 ετων.

Και παλι καλημερα

zombila said...

Βλέπω την κίνηση σαν μια τσιχλόφουσκα αλλά κινητοποίησε αρκετό κόσμο και δεν καπελώθηκε. Μερικές φορές μάλιστα οι τσιχλόφουσκες κάνουν πιο δυνατό κρότο κι απ' τα ρεβόλβερ. Εσύ όμως δεν μας τα λες καλά. Το πιο δύσκολο πράγμα στην πολιτική είναι η διαχείριση της διαφωνίας. Επειδή κάποιοι είπαν τσου ή σε έκραξαν απολιτίκ δεν θα ξαναπαίξεις; Ζατί;

περαστικός said...

Νομίζω ότι δεν πρέπει να πτοείσαι, όλοι ξέρουμε ότι κάθε παρόμοια κίνηση θα δεχθεί και καλόπιστη και κακόπιστη κριτική. Βέβαια, αδυνατώ να καταλάβω πώς μπορεί να χαρακτηριστεί "απολιτίκ", από τη στιγμή που πρόκειται για μια συλλογική παρέμβαση με κοινό στόχο παρέμβασης σε ένα κομμάτι του δημόσιου βίου, αυτό αντιβαίνει στη βασική έννοια του όρου. Μάλλον εννοούν ότι δεν υπηρετεί κάποια ιδεολογία ή κόμμα, πράγμα διαφορετικό και θετικό. Παρά τις όποιες επιμέρους ενστάσεις μου, δημοσίευσα και εγώ το κείμενο, χωρίς τη φωτογραφία. Θα ήθελα να δω τα ιστολόγια, όσα ασχολούνται με την πολιτική, να αποτελέσουν κάποιας μορφής αντίβαρο έναντι των κυρίαρχων ΜΜΕ και παράγοντα άρθρωσης φωνής από τη "βάση", και αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλοι να συμφωνούμε σε όλα ή να επιβαίνουμε οπωσδήποτε στα ίδια βαγόνια κάθε φορά. Μου άρεσε η πρωτοβουλία και ελπίζω να δω και άλλες, ανεξαρτήτως του αν συμφωνώ ή διαφωνώ, και ας καμώνονται οι "μεγάλοι και σπουδαίοι" ότι τα ιστολόγια ασήμαντη και αμελητέα ποσότητα (όσο πιο δυνατά το φωνάζουν, τόσο ισχύει το αντίθετο). Στοιχηματίζω ότι το νοιώθουν το τσιμπηματάκι, εξάλλου, περιπτώσεις όπως των FunEl και του Blogme δείχνουν ότι κάποιοι ήδη ανησυχούν. Το κείμενο είναι στη σωστή κατεύθυνση, ψύχραιμο και λογικό, το αναδημοσίευσα χωρίς τη φωτογραφία, με παραπομπή στην ιστοσελίδα της κίνησης και αναφέροντας κάποιες δικές μου παρατηρήσεις.

cyrusgeo said...

Zombila, ως ορθολογιστή, η διαφωνία δεν με ενοχλεί καθόλου. Το ύφος και η απαξίωση, όμως, με ενοχλούν πολύ. Εκτός από ορθολογιστής, όμως, είμαι και άνθρωπος. Και, ως άνθρωπος, έχω το δικαίωμα να εκφράσω τα συναισθήματά μου -- γι' αυτό γράφει "εν θερμώ" στον τίτλο του ποστ. Επίσης, έχω το δικαίωμα να λέω τη γνώμη μου· και διατηρώ και το δικαίωμα να την αλλάξω στο μέλλον, αν αυτό κρίνω σωστό.

Το "Ζατί" τι είναι;

cyrusgeo said...

Zaphod, έχεις δίκιο.

Dralion, λες: Το μονο λαθος που βλεπω στην διαμαρτυρια του "φτανει πια" ειναι οτι ερχεται με καθυστερηση 30 ετων.

Εγώ θα έλεγα ότι η καθυστέρηση είναι 180 ετών, αλλά, βλέπεις, τα πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα δεν είναι -- κι αυτό σημαίνει ότι κάθε γενιά είναι αναγκασμένη να ασχολείται με τα ίδια πράγματα...

Περαστικέ, τι να πω; Φαίνεται πως ο ρόλος του ακτιβιστή δεν μου πάει...

zombila said...

Ντρίμπλα κάνετε με τα "δικαιώματα" cyrusgeo αλλά την προσπερνάω. Το ζατί είναι παιδιάστικο γιατί. Βλέπετε εγώ δεν είμαι ορθολογιστής αλλά γυμνιστής.

ροΐδης said...

εγώ εξέφρασα άλλου είδους "αμφιβολίες" στον λ:ηρ και αλλού.

Αμφιβολίες για το γνήσιο της όλης κίνησης, για τα κίνητρα κλπ.

Διάβασα εδώ κι εκεί στην μπλογκόσφαιρα, πείστηκα ότι το θέμα ήταν ΟΚ, και του ζήτησα συγνώμη...

και το μπλόγκιν συνεχίζεται.
δεν θα σκάσουμε κιόλας!

cyrusgeo said...

zombila, εσείς μπορεί να το βλέπετε ως ντρίμπλα, αλλά σας διαβεβαιώ ότι είμαι ειλικρινής. Το σχόλιό σας δεν είναι παράλογο, και το λαμβάνω υπόψιν.

Καλός ο γυμνισμός, αρκεί να μην κάνει κρύο -- τότε, γίνεται ανορθολογικός...

;-)

cyrusgeo said...

Είδες, Ροΐδη; Τόσο πολύ έχει διαβρώσει το νου μας η διάχυτη συνωμοσιολογία, που ψάχνουμε παντού να βρούμε περίπλοκες εξηγήσεις για απλά πράγματα...

Mauve_All said...

Κατανοώ τα συναισθήματα που σε οδήγησαν σ' αυτό το "εν θερμώ" ποστ και σίγουρα το ύφος του κειμένου που παρέθεσε ο Jago ήταν όντως απαξιωτικό. Θεωρώ όμως πως πέρα από το ύφος, το πλέον προσβλητικό και απαράδεκτο σημείο του κειμένου ήταν αυτό στο οποίο οι bloggers που συμμετείχαν σ' αυτήν την πρωτοβουλία χρεώνονται με ..προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τα πραγματικά προβλήματα της χώρας!!! Φαίνεται πως για μερικούς ανθρώπους, ανεξαρτήτως παράταξης, τίποτα δεν ξεφεύγει από τη μικροπολιτική αντίληψη.. Ούτε οι ίδιοι, πόσο μάλλον οι "αντίπαλοι".. Τέλος πάντων, αυτό το σχόλιο μπορεί να μην ταιριάζει καν εδώ. Σε γενικές γραμμές, συμφωνώ με το πρώτο σχόλιο του fastbackwards, το στομάχι είναι δικό σου, so...

passer-by said...

Κάνατε μια κίνηση και κάποιοι αντέδρασαν. Που είναι το τραγικό;

cyberdust said...

Συμφωνώ με την διαμαρτυρία, αλλά στα επιμέρους χωράει πολύ συζήτηση.

Όταν ξεκινάς μια διαμαρτυρία, να είσαι έτοιμος να αντιμετωπίσεις και τον αντίλογο. Αυτά φαίνεται είχε υπόψη του και ο εκκινητής ατής της πρωτοβουλίας, και στην αναμενόμενη υποθετική ερώτηση ποια βία, το μόνο που του ήρθε στο νου του ήταν τα διαβατήρια και οι ταυτότητες. Ας είχε περισσότερη φαντασία. Η απαξίωση των ελλήνων πολιτών ξεκινά και περιορίζεται στις ουρές στα αστυνομικά τμήματα? Να έβαζε το ΙΚΑ να ήταν πιο πιστός ως προς την πραγματικότητα της ελληνικής ζωής. Αλλά δεν είναι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ και δεν τον ενδιαφέρει τι τραβά ο κοσμάκης.

Artanis said...

Cyrus μου, τώρα είμαστε δυο, αύριο θα είμαστε τρεις και κάποια στιγμή θα γίνουμε χιλιοιδεκατρείς...Υπομονή και επιμονή θέλει.

@cyberdust:
η διαμαρτυρία αναφέρεται στην βία που άσκησε η αστυνομία στους διαδηλωτές και η απάντηση δεν είναι καθόλου "υποθετική", όπως είναι και η ερώτησή της.
Η διαμαρτυρία είχε στόχο τον κ.Πολύδωρα, του οποίου τα καθήκοντα αφορούν την σωστή λειτουργία της αστυνομίας, την -χωρίς εμπόδια- έκδοση διαβατηρίων και ταυτοτήτων και πολλά άλλα ζητήματα.
Αν οι αρμοδιότητές του αφορούσαν και το ΙΚΑ, τότε θα βάζαμε και αυτό μέσα.
Όταν μαζευτούμε να διαμαρτυρηθούμε για τον κ. Αβραμόπουλο, τότε θα βάλουμε και το ΙΚΑ και το ΕΣΥ και ό,τι τον αφορά.
Όταν μαζευτούμε να διαμαρτυρηθούμε για το συνολικό έργο της κυβέρνησης, τότε θα πούμε για την συνολική απαξίωση, που τόσο έλειψε σε όσους διαφωνήσανε και για αυτό θεωρήσανε την κίνηση αυτή ελλειπή.

Και συμπληρώνω, ότι αυτός ήταν ο λόγος που ΕΠΡΕΠΕ να μπει η φωτογραφία του κ.Πολύδωρα.

cyberdust said...

Μάλιστα. Δηλαδή, η επόμενη διαμαρτυρία θα είναι για το ΙΚΑ ή μήπως για το υπουργείο εργασίας και όλο το χάος που υπάρχει στις εργασιακές σχέσεις, ο επερχόμενος νέος μεσαίωνας. Μη λέμε αστεία.

Mauve_All said...

@Cyberdust
Δεν προτίθομαι να εμφανιστώ ως αυτόκλητος υπερασπιστής της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, δεδομένου μάλιστα ότι δε συμμετείχα, αλλά μήπως μπορείς να μου πεις τι ακριβώς βρίσκεις αστείο σε όλα αυτά ή στις πιθανές μελλοντικές κινήσεις; Είναι για σένα το ίδιο αστείες οι διαδηλώσεις στο δρόμο, ή μήπως λίγο λιγότερο;

cyberdust said...

Το «μη λέμε αστεία» κολλάει ότι δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν τέτοιες διαμαρτυρίες καθότι το θέμα των διαβατηρίων και ειδικά η βίζα για τις ΗΠΑ είναι το παμμέγιστο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα και πιο πολύ από όλους τους λαούς ο έλληνας πολίτης.

cyrusgeo said...

passer by,

1. υπεραπλουστεύεις
2. το ύφος με ενοχλεί (το είπα και πιο πάνω), όχι η αντίθεση
3. δεν υπάρχει τίποτε τραγικό.

ο δείμος του πολίτη said...

Εγώ χάθηκα και δεν ξέρω τι έπαιξε όλη τη βδομάδα. Αν θες με ενημερώνεις, αν και θεωρώ ότι κάθε κείμενο πολιτικό πρέπει να κυκλοφορεί, ακόμα και αν είναι εναντίον μιας Χ ή Ψ πολιτικής ομάδας.

cyrusgeo said...

Δείμε, διάβασε το προ-προηγούμενο ποστ ("Φτάνει πια!"), και μετά ακολούθησε το λινκ που αναφέρει ο justanothergoneoff πιο πάνω.

Μπορεί να σας φαίνεται υπερβολικό, αλλά αυτή η ιστορία με κούρασε ψυχικά και με εκνεύρισε.

Μεταξύ μας, ίσως και να είναι όντως υπερβολικό. Αλλά έτσι νιώθω — τι να κάνουμε;

Ταυτόχρονα, έχουν γίνει και κάποιες αθλιότητες στο μπλογκ του Νίκου Δήμου — όπου μάλλον δεν θα ξαναπατήσω.

Πού θα πάει — θα ηρεμήσω. Σιγά τα προβλήματα, άλλωστε...

cortlinux said...

επειδή ανέφερες ότι έγινα αθλιότητες στο blog του Νίκου Δήμου πήγα και διάβασα. Όχι ότι γενικά δεν το διαβάζω απλά με αφορμή κοίταξα πιο προσεχτικά.

Τι να σου πω. Μοιάζει σαν να μην είναι ο Νίκος Δήμου που τουλάχιστον γνώρισα στις αρχές. Ίσως περνάει κάποια περίεργη φάση. Χωρίς αυτό να αποτελεί απαραίτητα δικαιολογία.

Πιο πολύ με προβληματίζουν τα πολλά συντηρητικά μυαλά που βλέπω να μαζεύονται τελευταία στο blog του. Κάπου νοιώθω να θέλω να πάρω ανάσα όταν μπαίνω τελευταία...:-(

cyrusgeo said...

cortlinux,

Μοιάζει σαν να μην είναι ο Νίκος Δήμου που τουλάχιστον γνώρισα στις αρχές.

Την ίδια εντύπωση έχω κι εγώ. Τα φαινόμενα με θλίβουν, και δεν αντέχω άλλη θλίψη — έχω και δουλειές να κάνω...

Π said...

Προσυπογράφω τόσο το «δεν είναι μόνο η εκάστοτε κυβέρνηση που μας θέλει πειθήνια στρατιωτάκια», του cyrusgeo, όσο και τις ενστάσεις της Debby (εκτός από το περί νίκης) και του zombila. M' άλλα λόγια, συμμερίζομαι ορισμένες παρατηρήσεις του ποστ αλλά όχι τη διάθεσή του. Δεν βλέπω τι το απαράδεκτο έχει το ύφος του κειμένου του diablog, και έχω την εντύπωση ότι όσοι θίγονται δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα με το ύφος αυτό αν τυχόν συμφωνούσαν με τα γραφόμενα (και το δικό μου ύφος το θεωρούν απαράδεκτο κάποιοι όταν γράφω για τη Bίβλο). Eγώ γενικά παρακαλώ -πάντα και τους πάντες- να μην εξανίστανται όταν κάποιοι άλλοι επιτίθενται σε μιά κίνηση ή άποψή τους (ακόμα κι αν αυτοί οι άλλοι κάνουν λάθος ή εκφράζονται άσχημα), γιατί τότε μπορούμε να συζητήσουμε αποτελεσματικότερα και εποικοδομητικότερα. Kαι απαξίωση ονομάζεται η γνώμη ότι η συγκεκριμένη κίνηση είναι άστοχη ή προβληματική: εύλογη η ενόχληση, αλλά αναφαίρετο και το δικαίωμα κάθε diablog να υποστηρίξει μιά τέτοια γνώμη. Όλοι αυτό δεν κάνουμε στα μπλογκ; Tο κείμενο δεν είναι ούτε παράλογο, ούτε υβριστικό, ούτε αστήριχτη απαξίωση με ένα σκέτο «πφ, ανοησίες»: είναι έντονα επικριτικό, αλλά με σαφώς διατυπωμένες απόψεις και επιχειρήματα. Kαι εγώ διαφωνώ με ορισμένα από αυτά, αλλά βρίσκω την εν ψυχρώ αντίκρουσή τους προτιμότερη και πειστικότερη από την αγανάκτηση και τους χαρακτηρισμούς.

cyrusgeo said...

Π

1. Δεν αναφέρομαι μόνο στο diablog, αλλά και στο ιντιμήντια και σε άλλα.

2. Δεν μπορώ να συζητήσω με κάποιον που προβαίνει εξαρχής σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς (π.χ. "απολιτίκ"), και και αργότερα προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει με κύρια μέθοδο την ειρωνεία. Γι' αυτό και δεν σχολίασα εκεί.

3. Η σύγκριση που κάνεις με τα δικά σου κείμενα νομίζω πως σε αδικεί. Εσύ επιτίθεσαι σε παραβιάσεις της λογικής. Αυτοί απλώς επιτίθενται σε μια άποψη που τυχαίνει να διαφέρει λίγο από τη δική τους. Θα μπορούσαν να είναι επικριτικοί και χωρίς το "ύφος" — και τότε ίσως να ήταν και πιο αποτελεσματικοί.

4. Ουδείς αμφισβήτησε το δικαίωμα του diablog και των άλλων να εκφράσουν την άποψή τους.

5. Δεν έκανα κανένα χαρακτηρισμό.

cyrusgeo said...

Επίσης, αν δεν το έχεις ήδη κάνει, ρίξε μια ματιά και στα σχόλια στο diablog -- είναι διαφωτιστικά...

Urfurslaag said...

Καταλαβαίνω τον εκνευρισμό σου, αλλά όταν κάνουμε μια ακτιβιστική κίνηση δεν περιμένουμε αγκαλιές και φιλιά από κανέναν.
Και δεν σταματάμε έτσι εύκολα να συμετέχουμε, αυτό ίσως δείχνει ανυπαρξία εννοημένου λόγου (ξεκάθαρων κινήτρων) για την πράξη μας.

Μπράβο σας για την κίνηση αυτή. Και μόνο ότι ξεκινά ένας διάλογος για αυτό το θέμα (και όχι για την Τv, ή τους 300, ή και εγώ δεν ξέρω τι)είναι σημαντικό.

cyrusgeo said...

Εννοείς την "απολιτίκ" κίνηση που χαρακτηρίστηκε "ακτιβισμός του καναπέ";

Εμένα με ενοχλεί αυτό, αγαπητέ Urfurslaag, όπως και το να αμφισβητούν τα κίνητρά μου — γιατί και αυτό έγινε...

Επαναλαμβάνω ότι το ποστ έγινε "εν θερμώ", πράγμα που σημαίνει πως μπορεί κάλλιστα η αντίδρασή μου να είναι εσφαλμένη.

Αυτή τη στιγμή είμαι ακόμη "εν θερμώ" σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα. Το μέλλον θα δείξει...

cyrusgeo said...

Ρίξτε μια ματιά και στο τελευταίο ποστ του Ληρ, που θεωρώ επίσης διαφωτιστικό...