4.2.07

Διακοσμητικά e-mail

21ος αιώνας. Όλοι οι επαγγελματίες, στον "ανεπτυγμένο" κόσμο, επικοινωνούν μέσω e-mail.

Όλοι; Όχι!

Μια χώρα ανυπόταχτων επαγγελματιών αντιστέκεται ακόμη, και θα αντιστέκεται για πάντα, στην τεχνολογία.

Και η ζωή δεν είναι εύκολη για τους έλληνες πολίτες που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους επαγγελματίες μέσω e-mail...


Περίπτωση 1η:

Έχω λογαριασμό e-mail στο in.gr — όπως και η καλή μου. Ξαφνικά, μια ωραία πρωία, όλα τα (online) αποθηκευμένα μηνύματα, φάκελοι και address books, εξαφανίζονται. Στέλνουμε e-mail στους υπεύθυνους. Καμία απάντηση. Ξαναστέλνουμε. Καμία απάντηση. Ματαξαναστέλνουμε. Καμία απάντηση.

Περίπτωση 2η:

Εφημερίδα δημοσιεύει κείμενό μου χωρίς να με ρωτήσει. Δικαίωμά της, ίσως, αλλά καλό θα ήταν να έχει ρωτήσει. Στέλνω e-mail — ευγενικότατο. Καμία απάντηση.

Περίπτωση 3η:

Εφημερίδα αναφέρεται σε μένα ονομαστικά. Μόνο που γράφει το όνομά μου λάθος. Στέλνω e-mail (ευγενικότατο), και στον αρθρογράφο (στη διεύθυνσή του στην εφημερίδα) και στον υπεύθυνο της ιστοσελίδας. Καμία απάντηση.

Περίπτωση 4η:

Ανακαλύπτω, τυχαία, ότι μια παλιά μου φίλη (από το σχολείο) κάνει εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό. Στην ιστοσελίδα του σταθμού υπάρχει δική της διεύθυνση e-mail. Στέλνω e-mail. Καμία απάντηση.


Και το κερασάκι στην τούρτα:

Έλλην επαγγελματίας ανακαλύπτει ότι έχει δημιουργηθεί κάποιο σοβαρό και επείγον πρόβλημα με κάποια συνεργασία που έχει στο εξωτερικό. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, με ένα-δυο e-mail τα πάντα διευθετούνται — οπότε, σε 2-3 μέρες το πολύ, το θέμα λύνεται. Ο εν λόγω επαγγελματίας, όμως, δεν διαθέτει e-mail, και γενικότερα ο ίδιος δεν χρησιμοποιεί υπολογιστή. Και αποφασίζει να επικοινωνήσει με τον αρχαίο "επίσημο" τρόπο — μέσω κανονικού ταχυδρομείου (snail mail, όπως πολύ έξυπνα το έχουν βαφτίσει οι αγγλόφωνοι). Ακόμη περιμένει απάντηση.

Και το θέμα του παραμένει άλυτο εδώ και δυο μήνες...

Έτσι, αδέρφια! Αντισταθείτε!

20 comments:

dodo said...

Μή... βιάζεσαι- θα συνηθίσουμε! ;-)

Jim.Hellas said...

Έχουμε καιρό ακόμααααα.

Αυτό με το e-mail σε υπευθυνους(;) μεγάλου site το έχω πάθει κ εγώ, αλλά με το pathfinder! Αίσχος!

christina said...

Περίπτωση 5η:
Μέσος όρος ηλικίας υπαλλήλων της εταιρίας: 30
Μέσος όρος υπαλλήλων που χρησιμοποιούν email : 400% (εταιρικό info@, προσωπικό, 2ο προσωπικό email κλπ)
Μέσος όρος υπαλλήλων που θα προτιμούσαν να μη δίνουν πεντασέλιδες ενημερώσεις μέσω φαξ ή τηλεφώνου αλλά με email: 98,7%
Απόφαση διοίκησης: email έχει μόνο ο γενικός διευθυντής (ο οποίος δε χρησιμοποιεί υπολογιστή) κι όλοι οι άλλοι να πάψουν να χρησιμοποιούν πόρους της εταιρίας για προσωπική επικοινωνία και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν το κεντρικό φαξ, που δε στέλνει υπεραστικά και το τηλέφωνο, που δεν καλεί υπεραστικά.
Και να μην ασχολούνται με το info@, γιατί κανένας σοβαρός συνεργάτης δε θα επικοινωνούσε με email κι ό,τι έρχεται εκεί είναι σπαμ ή προσωπικά μηνύματα των υπαλλήλων.

Thrass said...

Περίπτωση 6η:

LA, μεσάνυχτα Σαββάτου. Στο διπλανό διαμέρισμα της εστίας έχουν πάρτυ, γίνεται χαμός. Ξαφνικά ακούω κάποιον να φωνάζει (στα αγγλικά): Ρε σεις, ο αποκάτω έστειλε email και λέει να το χαμηλώσουμε!

Υποθέτω από μόνος μου ότι δεν τού απάντησαν.

ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ said...

Καλά, yahoo, gmail, hotmail και εσύ e-mail account στο in.gr;;;;

Καλή τύχη ...

Υπάρχουν τίποτα ψιλά γράμματα πουθενά που να λένε ότι μπορούν να τα εξαφανίσουν όλα, ή μπορείς να μιλήσεις σε έναν ωραίο δικηγόρο;

Και φυσικά, συνήγορος πολίτη ΚΑΙ Υπουργείο Ανάπτυξης.

funEL said...

Aντίσταθείτε στη παγκοσμιοποίηση και το σατανικόν της όργανον το αθεον αντίχριστον ίντερνετ.

ΕΜΠΡΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΘΕΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ (και οι κομμουνιστορθόδοξοι εθνικοσοσιαλιστές μαζί)
(... με κομποσχοίνια αυταπάτες φαντασιώσεις, το ισχυρότερο όπιο του Λαού)

ο δείμος του πολίτη said...

Ε, κι εσύ είμαστε μια εξελιγμένη χώρα. Σκέψου ότι έστειλα ένα e-mail σε δημόσια υπηρεσία και ακόμα περιμένω απάντηση (εδώ και δύο μήνες). Όταν λοιπόν κάνουμε λόγο για αναλφαβητισμό έχουμε άδικο;

Ακόμα και τα παιδάκια που το γνωρίζουν δεν έμαθαν να το χρησιμοποιούν (εξάλλου το διαδικτυο το έχουν μόνο για στοίχημα και παιχνίδια).

cyrus said...

dodos, έξις, δευτέρα φύσις (παντού κολλάει τελικά, αυτό...)...

jim, αν ήταν μεμονωμένο το φαινόμενο, δεν θα γκρινιάζαμε...

passer by, αυτό θα πει οργάνωση, όχι αστεία...

thrass, είπαμε, e-mail, αλλά όχι κι έτσι... :-ΡΡΡ

DMR, τώρα, πλέον, αφού την έπαθα τότε, χρησιμοποιώ yahoo, πέρα από το e-mail του provider. Αλλά για να μπλέξεις με δικαστήρια θέλεις πολύ χρόνο και πολύ χρήμα, οπότε...

Ταγματάρχα μου, ευχαριστώ για το λινκ, αλλά προτιμώ να διαβάζω κείμενα που ακολουθούν, τουλάχιστον, κάποιους στοιχειώδεις κανόνες λογικής...

Δείμε, έστειλες e-mail σε δημόσια υπηρεσία και περίμενες απάντηση; Ε, τα θέλει κι εσένα ο κώλος σου...

cindaki said...

Εγώ πάντως τόσα χρόνια στο yahoo, τώρα άρχισα να έχω προβλήματα...

Αταίριαστος said...

Στις τρεις πρώτες περιπτώσεις φαίνεται "φυσιολογικό" να μην απαντήσουν: έκαναν μαλακία και είπαν να σφυρίξουν αδιάφορα.

Μου έχουν τύχει κι εμένα αρκετές φορές τέτοια και η τελευταία φορά ήταν μόλις πριν από δύο εβδομάδες. Έστειλα e-mail σε ένα κατάστημα γιατί ενδιαφερόμουν για τις υπηρεσίες τους. Ακόμη περιμένω. Προφανώς είναι φίσκα στους πελάτες και δεν θέλουν άλλους :-)

Anonymous said...

Παιδιά εγώ έστειλα e-mail στο ΕΚΕΒΙ και μου απάντησαν εν ριπή οφθαλμού-- σοβαρολογώ. Κι όχι μόνο μου απάντησαν αλλά εξυπηρετήθηκα κιόλας! Ποιος ξέρει, μπορεί να έπεσα σε κανένα computer freak.
Δοκιμάστε πάντως το gmail, δίνει πολύ μεγάλο χώρο κι έιναι καλό στη διαχείρησή του.

Debby said...

Εμένα μου λες που όπου και αν στείλω επαγγελματικό email πρέπει να πάρω κολλητά τηλέφωνο για να επιβεβαιώσω ότι το έλαβαν μιας και κανείς από ότι φαίνεται δεν θεωρεί απαραίτητο να έχει ανοιχτό τo mailbox του τις εργάσιμες ώρες!!

basik-ly said...

Μα ούτε το "παραδοσιακό" ταχυδρομείο δεν λάμβαναν / λαμβάνουν υπ' όψιν.
Γι αυτό κι ένα σωρό Έλληνες πηγαίνουν "από την Άννα στην κυρία Καΐάφα" αυτοπροσώπως!

Ακόμη κι αυτοί που χρησιμοποιούν e-mail, όμως, δεν εμπιστεύονται τις υπηρεσίες του. Πρόσφατα μου έτυχε περίπτωση κάποιου που είχε λάβει ένα e-ticket (αεροπορικό εισιτήριο μέσω e-mail) και επειδή φοβόταν πως δεν θα του το αναγνωρίσουν στο αεροδρόμιο ήθελε να τηλεφωνήσει για να το επιβεβαιώσει - μόνο και μόνο επειδή δεν είχε τον χρόνο να πάει αυτοπροσώπως!

Rodia said...

Παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα με την οθόνη του υπολογιστή μου "miro" και έστειλα μέηλ στην εταιρεία Κυριακή βραδάκι. Αμέσως, σε 5-10 λεπτά είχα απάντηση και οδηγίες.
Μάάάλιστα!

..στο Ελλαντάν συμβαίνουν φαίνεται μονάχα αυτά που γράφεις..

Είμαι περίεργη να δω τι θα γίνει τώρα με τις φορολογικές δηλώσεις!!!

:-)

Rodia said...

Φυσικά, περιμένω εδώ και κάτι χρόνια (3-4) απάντηση από το πολεοδομικό γραφείο του Δήμου Αμαρουσίου σε ερωτημα που υπέβαλλα με μέηλ...
(δεν περιμένω, τρόπος του λέγειν, πήγα επιτόπου, έκανα τη δουλειά μου, είπα μετά για το μέηλ και κανείς δεν ήξερε να απαντήσει)

Anonymous said...

δικηγόρος του διαβόλου, παρών.

Λοιπό, το θέμα είναι πως για λόγους σπαμ (και λοιπούς άλλους) το e-mail έχει ψιλοπεθάνει διαθνώς. Μπορεί να είναι ΟΚ για να μιλάς με τους φίλους σου αλλά σε επίπεδο υπηρεσιών πολλές μεγάλες εταιρίες βλέπουν το e-mail σαν πτώση της παραγωγικότητας και προσανατολίζονται σε μια λογική που το εξωτερικό e-mail θα το έχουν ΜΟΝΟ κάποιοι λίγοι ενδο-εταιρικά και οι υπόλοιποι θα επικοινωνούμ μέσω ιντρανετικού e-mail. (Αν θέλετε κύριοι και κυρίες να στέλνετε μαιλάκια στους φίλους σας και ανεκδοτάκια να βρείτε εξωτερικό e-mail - το οποίο όμως συνήθως κόβεται από τα firewall της εταιρίας).

Το κατά πόσο σωστό ή όχι είναι αυτό είναι άλλο θέμα.

Όμως σοβαρά μιλώντας αναμένετε αλλαγές στον χώρο του e-mail στα επόμενα χρόνια. Ο έλληνας βαριέται να περιμένει και εφαρμόζει τις αλλαγές από τώρα...

;)

christina said...

Δηλαδή, αντι να σταματησει καπως καποιος τα σπαμ στα επαγγελματικα μεηλ, πρεπει να ταλαιπωρηθώ εγω!
Πρέπει να προσπαθω επί ωρες να πιασω γραμμή και στο τελος να μου λενε ή οτι πρεπει να μιλησω με αλλον ή να στειλω χαρτια με φαξ ή οτι σχολανε ή οτι δεν ειναι ωρες κοινου ή οτι θα με συνδεσουν με καποιον ο οποιος ομως δεν απανταει ποτε και φτου κι απ την αρχη.
Οταν δεν παιρνω από το γραφειο, μουλαρώνω και περιμενω να μου απαντησουν.
Στις τηλεφωνικες συναλλαγες με τραπεζες έχω περιμένει και 40'. Από internet provider με αφησαν στην αναμονη, ξεροντας οτι ειχαν αυτοι καποιο προβλημα και απλα μου το ανακοινωσαν μετα απο μιση ωρα. Σε δημοσια υπηρεσια για επαγγελματικη αδεια δεν έχω επικοινωνησει ακομα απο το 2003 (ε, καλά, δεν τηλεφωνω και 24/7 αλλά οταν έχεις ολη την ξεροκεφαλια να τηλεφωνεις απο τις 9 ως τις 2 και να το αφηνεις να χτυπαει μεχρι τελικης πτωσεως και να μην το σηκωνει κανεις ποτέ...)

cyrus said...

sofi, προβλήματα πάντοτε θα υπάρχουν -- εδώ μιλάμε για γαϊδουριά...

αταίριαστε, θα τους έπεφτε η μύτη, δηλαδή, αν ζητούσαν μια συγγνώμη;

Mauve all, παίξε και κανα-λότο...

debby, υπάρχουν και εργάσιμες ώρες;

basik, είναι γνωστό πως αυτά είναι του Διαβόλου...

ροδιά, μου έτυχε κι εμένα παρόμοια περίπτωση: έστειλα e-mail στην Ιαπωνία, και το επόμενο πρωί μου τηλεφώνησαν από την εδώ αντιπροσωπεία...

βασίλειε, μην τους δίνεις άλλοθι. Ας έρθουν οι εξελίξεις, και θα τις δούμε. Τώρα, όμως, αφού λένε με φαρδιά γράμματα "επικοινωνήστε μαζί μας", γιατί δεν το χρησιμοποιούν το ρημάδι;

cp, 40 λεπτά; Χαρά στο κουράγιο σου...

Ιφιμέδεια said...

Όπως τα λες φίλτατε!

Εγώ πάλι έστειλα μέιλ στον ΟΑΣΑ και... μου απάντησαν μετά από έναν μήνα με τον εξής τρόπο:
έγραψαν έγγραφο πρωτοκολλημένο κλπ. και το σκάναραν και μου το έστειλαν με attachment στο μειλ!!!!!

Περιττό να πω ότι έχω κλείσει δουλειά με Αμερικάνους μόνο με mail -κάθε λεπτομέρεια από πριν- και όταν ήλθαν στην Ελλάδα όλα καλά.

cyrus said...

Ιφιμέδεια, ααααααυτό είναι!