3.7.06

Ποια Αυγή; Σκοτάδια βλέπω...

Να πάτε οπωσδήποτε στου Νίκου Δήμου να διαβάσετε το κείμενο του Διονύση Γουσσέτη που "κόπηκε" από την Αυγή (ανατριχιάζω μόνο που το λέω...), και αμέσως μετά στου Δύοντα Ανατέλλοντα, για μια ακόμη διεισδυτική ματιά στην τρέχουσα κατάσταση στην παιδεία.

Είτε συμφωνήσετε είτε διαφωνήσετε, αξίζουν...

Υ.Γ.: Αν τυχόν ενδιαφέρεται κανείς για τη γνώμη μου, θα τη βρει σε σχόλιο στου Δύοντα Ανατέλλοντα. Εδώ δεν τη γράφω, γιατί η κατάθλιψη παραμονεύει ante portas...


UPDATE: Σαν να μην έφταναν όλα τ' άλλα, αυτή η απαράδεκτη πράξη δίνει επιχειρήματα σε ανθρώπους όπως ο Άδωνης Γεωργιάδης (τον είδα σήμερα, Τρίτη) και τους επιτρέπει να εντείνουν το εθνικιστικό τους παραλήρημα, προβάλλοντας εαυτούς ως την επιτομή της δημοκρατικότητας...

18 comments:

Dormammu said...

Να γελάς ή να κλαίς?

Ευτυχώς που έχω ξεμπλέξει απο τα πανεπιστήμια εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ για την "Αυγή" ειλικρινά δεν ξέρω τι να πώ. Απορώ που τέτοια έντυπα έχουν ακόμα αναγνώστες.

Λιπαρδόνιος said...

Είμαι ένας από τους λίγους(τριψήφιους εκτός Αθηνών)καθημερινούς αναγνώστες της "Αυγής"!
Πραγματικά θλίβομαι...

Περαστικός said...

Μαύρα σκοτάδια. Έβαλα και εγώ τις παραπομπές.

cyrus said...

Τουρκοφάγε, δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Το ότι πολλοί δημοσιογράφοι ακολουθούν συγκεκριμένη γραμμή, κι έχουν συγκεκριμένη ατζέντα, είναι γνωστό. Αυτό τι σχέση έχει με το συγκεκριμένο γεγονός; Και, πολύ περισσότερο, τι σχέση έχει με το μπλογκ μου;

Παλιότερα (πριν ανοίξω το μπλογκ) είχα "τσακωθεί" με φίλη μου γιατί υποστήριζα ότι οι νεοναζί είχαν κάθε δικαίωμα να κάνουν τη διεθνή τους συγκέντρωση εδώ στην Ελλάδα, ενώ εκείνη έλεγε ότι δεν πρέπει να τους αφήνουμε σε χλωρό κλαρί.

Τι κάνεις, τώρα, προσπαθείς να μειώσεις ένα γεγονός συγκρίνοντάς το με κάποιο άλλο; Αυτή η επιχειρηματολογία κάτι μου θυμίζει, κι αυτό που μου θυμίζει δεν μου αρέσει. Θα ήθελες να γίνεις πιο σαφής;

mmg said...

kalispeeeeeeraaa:)

sto skelos pou afora ti logokrisia>
exw arxisei & pistevw pws kapoia issues paramenoun mono kat'onoma,enw stin ousia exoun akyrwthei apo tis kathimerines praktikes.vlepe isotita apenanti sto nomo,koina anthr.dikaiwmata
kialla tetoia "defterevonta" anef ousias.opws i eleftheria tou logou,as poume?kati mou thymizei koita na deis..

se sxesi me to thema tis paideias
(tha sas steilw ena mail pou mporei na vreite intrstng)>
de mporw na dw ti katagellia afti apokommeni apo to perivallon tis.
xwris na anikw sto sygekrimeno xwro(ekpaidefsi),pistevw oti exei kommatikopoiithei peran tou anektou.Oloi exoume synaisthisi tou akraiou kommatikou menous & ti afto mporei na episyrei.kat'epektasin thewrw tous trampoukismous enthen&enthen thliverous men-anamenomenous de.
kata ti gnwmi mou,afto synista to kyriws swma tou provlimatos.
aisthanomai ligo ektos thematos?
if so,please 4give me

cyrus said...

dormammu, δεν μπορώ να γελάσω...

απόλλωνα, εγώ την έκοψα εδώ και χρόνια (την Αυγή, εννοώ)...

στοχαστικέ, για μάς να λυπόμαστε, που είμαστε ανίκανοι να κάνουμε κάτι σημαντικό γι' αυτά...

περαστικέ, να 'σαι καλά...

mmg, μια που το πας γενικότερα, θέση μου είναι ότι από τα τρία ιδανικά της γαλλικής επανάστασης (ισότητα, αδελφοσύνη, ελευθερία) μόνο η ελευθερία μας έχει απομείνει (κι αυτή κουτσουρεμένη), και πρέπει να μαχόμαστε καθημερινά για να την διασφαλίζουμε από τους μικρούς και μεγάλους φασισμούς που μας περιβάλλουν.

Όσο για την κομματικοποίηση, δεν ξέρω σε τι χώρους κινείσαι, εργάζεσαι κ.τ.λ., αλλά εγώ την ζω σχεδόν καθημερινά. Τα παιχνίδια που παίζονται πίσω από την πλάτη των απλών εργαζόμενων, φοιτητών κ.τ.λ. είναι απίστευτα...

yorgos said...

αυτός είναι αυτός ο ανυπόφορος που στέκεται όρθιος και φωνάζει κάτι για βιβλία και τέτοια σαν να του τραβάν ταρχίδια και έχει από δίπλα έναν καημένο βλακούλη που δεν τον αφήνει να μιλήσει?

apousia said...

Άσε που αν δει πως γράφεις το Άδωνης με η και όχι με ι όπως το θέλει,θα σε ''εκτελέσει''
Αξιοθρήνητη περίπτωση...

Την αγάπη μου cyrus!

cyrus said...

Ακριβώς, lykojo -- άσε που, έτσι που φωνάζει, όποτε τον ακούω μου κλείνει η φωνή...

Apousia μου, γι' αυτό το γράφω με ήτα -- για να τον εκνευρίζω... :-Ρ

mmg said...

kalimeeeeraaaaaa :)

peri eleftherias:
eleftheri ws skeptomeno on,nai,ok.
alla sti kathimerinotita mou-mpa,de thalega oti aisthanomai=>
yparxei sygrousi symferontwn of course,giati i kathimerinotita mou
exei ws stoxo na kanei kefalokleidwma sti skepsi mou=>there can be only one=>o agwnas tha krithei sta penalty.
patatakia kaneis?

peri "games"
mono "ex'antanaklasews" gnwrizw ta tis ekpaidefsis,mesw poly agapitwn filwn pou ergazontai se afto to xwro & einai arketa aidiasmenoi,wste na theloun na ta fwnaxoun otan synantiomaste.
to !!!oxymwro!!! gia emas tous apexw,einai pws thewrousame oti o xwros tis paideias tha eprepe na einai o pio ygiis.gnwsis naos gar.yeahright

pardon gia to plateiazein

JustAnotherGoneOff said...

Αν αυτός λέγεται Άδωνις, εγώ είμαι ο Κουασιμόδος :-)

half-blood_phoenix said...

Η δημοκρατικότητα των εθνικιστών, ρατσιστών, φιλοβασιλικών και λοιπών απολιθωμάτων είναι το πιο καινούριο ανέκδοτο. Έχω ακούσει τον Καρατζαφέρη να λέει το απόλυτο: " Καλοί οι μετανάστες, μα θα πρέπει να τους ελέγχουμε. Δημοκρατικά να αποφασίζουμε σε πια περιοχή θα μείνουν, δημοκρατικά να τους επιβάλουμε την δουλεία που θα κάνουν, δημοκρατικά να τους δίνουμε μειωμένο μισθό για να ενισχύσουν την οικονομία μας. Α, και δημοκρατικά να απελάσουμε τους υπόλοιπους που δεν μας χρειάζονται."
Άδωνης Γεωργιάδης. Το δημοκρατικό πνευματικό παιδί των δημοκρατικών πολιτικών Παπαδόπουλου και Πατακού! cyrusgeo εμείς της δημοτικής λέει ο Άδωνης είμαστε αμόρφωτοι. Αν ξαναγράψεις το όνομα του με η θα σε στείλουν στη Γυάρο για επιμόρφωση πάνω στην καθαρεύουσα.

cyrus said...

mmg, προτιμώ ποπ-κορν με φρέσκο βούτυρο κα λίγο αλάτι -- το ματς δείχνει όντως αμφίρροπο...

justanothergoneoff, είναι γνωστό ότι τελευταία έχει πέσει κάπως χαμηλά ο πήχης -- ωπ, κι άλλο ήτα...

φοίνικα, κρατημένο δωματιάκι για διακοπές στη Γυάρο, κρατημένο καζάνι για χαμάμ στην κόλαση -- μια χαρά με βλέπω...

Λιπαρδόνιος said...

Πρέπει να σημειωθεί πως στη σημερινή Αυγή υπάρχει δημοσιευμένο το άρθρο του Δ.Γουσέτη για το οποίο ανοίχθηκε η όλη συζήτηση.Μαζί κι ένα σημείωμα του διευθυντή(ή διευθυντού για να συμφωνήσει μαζί μου κι ο Άδωνις)Κώστα Καρή που λέει:

"Το κείμενο της τακτικής συνεργασίας του Δ.Γουσέτη που δημοσιεύεται σήμερα στάλθηκε την περασμένη εβδομάδα στην εφημερίδα.Δεν περιλήφθηκε στην ύλη του περασμένου Σαββάτου,για να δημοσιευθεί σήμερα,μαζί με τη φοιτητική άποψη,που ζητήσαμε από τον Τάκη Ηλιόπουλο,μέλος της επιτροπής κατάληψης του Οικονομικού Πανεπιστημίου.Η ταυτόχρονη δημοσίευση και της άλλης άποψης κρίθηκε αναγκαία για δυο λόγους: 1)Αναφέρονται γεγονότα που αφορούν θεσμούς(ιδιαίτερα το Πανεπιστημιακό Άσυλο που δέχεται επιθέσεις)και διατυπώνονται κρίσεις και χαρακτηρισμοί για συγκρούσεις στο Πανεπιστήμιο,άρα δεν μπορεί,παρά να υπάρχει και άλλη αντίθετη άποψη. 2) Το κείμενο του Δ.Γουσέτη αναφέρεται ειδικά σε μία απαράδεκτη,καταγγελτέα,βίαιη ενέργεια.Θα ήταν λάθος ουσίας,θα καλλιεργούσαμε ανακριβείς και ψευδείς εντυπώσεις,αν δε γίνονταν ταυτόχρονα γνωστή η φοιτητική στάση,ειδικά στο χώρο του Δικτύου,απέναντι σ'αυτό το γεγονός."

Τάδε έφη Κώστας Καρής.Η Αυγή δημοσιεύει λοιπόν σήμερα ΟΛΟΚΛΗΡΟ το άρθρο του Δ.Γουσέτη,ΠΑΡΑΘΕΤΟΝΤΑΣ από δίπλα και την άποψη του Τάκη Ηλιόπουλου.Επίσης,ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ και την άποψη του Δ.Γουσέτη,γύρω από το ζήτημα που ανέκυψε με το "κόψιμο" του άρθρου του το περασμένο Σάββατο και που αναφέρει:

ΛΟΓΟΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ
"Η συνύπαρξη και της "άλλης άποψης" μαζί με το δικό μου άρθρο,στο ίδιο φύλλο της Αυγής είναι νομίζω λόγος ανεπαρκής για τη μη δημοσίευσή του.Θα μπορούσε άνετα να τη δημοσιεύσει σε επόμενο φύλλο.Δεν πιστεύω ότι πρόκειται για θέμα αρχής.Στο ακριβώς προηγούμενο άρθρο μου,για παράδειγμα,αποκάλεσα το Θ.Βερέμη συκοφάντη.Δε "νοιάστηκε" η Αυγή για την άποψή του,ώστε να τη συμπαρουσιάσει.Και ορθώς:Δεν μπορεί ούτε να αμφισβητεί την εντιμότητα ή την ενημέρωση του επί δεκαετία τακτικού αρθρογράφου της,ούτε να τον θέτει στην ίδια μοίρα με τρίτα πρόσωπα(άσχετα αν ο Θάνος μου έγραψε ότι διαστρεβλώθηκαν οι δηλώσεις του)Επιπλέον,η μη δημοσίευση χωρίς προσυνεννόηση και χωρίς βινιέτα ειδοποίησης των αναγνωστών δείχνει μια αμέλεια που κανείς,πολύ περισσότερο εγώ,δεν περιμένει από μια εφημερίδα που,με λίγες εξαιρέσεις,αποδείχθηκε ανεκτική στις κάποτε αιρετικές απόψεις μου."

Αυτά! Η προσωπική μου γνώμη τόσο γύρω από το ζήτημα της μη δημοσίευσης,όσο και γύρω από το θέμα του ασύλου, είναι σε συμφωνία με τον Δ.Γουσέτη.Τουλάχιστον,όμως,νομίζω πως ήταν για την εφημερίδα μια κακή παρένθεση και πιστεύω πως η Αυγή είναι και θα παραμείνει δημοκρατική και ανεκτική στην "άλλη άποψη".

Υ.Γ. Μπορείτε να φανταστείτε ο Δ.Γουσέτης να έστελνε το παραπάνω κείμενο στο Ριζοσπάστη;;;

cyrus said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Π said...

Apollon: ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Kαι εγώ συμφωνώ - νομίζω πως είναι φανερό ότι κατάλαβαν τη βλακεία και προσπαθούν να τα μπαλώσουν, θα ήταν όμως πιο γενναίο να πουν καθαρά ότι έκαναν ένα λάθος. H δικαιολογία είναι πραγματικά ανεπαρκής. Πρώτον, θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν δημοσιεύσει το κείμενο με κάποιο σημείωμα από τον αρχισυντάκτη που να αναγνωρίζει ότι δημοσιεύει την άποψη της μίας πλευράς και να καλεί την άλλη πλευρά να απαντήσει επειγόντως. Δεύτερον, μιά εφημερίδα κυνηγά την επικαιρότητα - δεν είναι πρακτικά συνεδρίου για να παρουσιάζει σφαιρικά και ισορροπημένα debates. Tρίτον, χρέος τους ήταν να ελέγξουν δημοσιογραφικά την αλήθεια των λεγομένων του Γουσέτη, όχι να περιμένουν στο γραφείο μέχρι να λάβουν τη γνώμη της άλλης πλευράς. Tέταρτον, αν τα πράγματα ήταν όπως περιγράφονται, τότε είναι πολύ κακώς εννοούμενη αντικειμενικότητα η παροχή ίσου βήματος στους βιαζόμενους και στους βιαστές τους.

H Aυγή είναι μιά εφημερίδα αξιοπρεπέστερη από τις περισσότερες άλλες, αλλά θυμάμαι αμυδρά ότι αυτή δεν ήταν η πρώτη της «κακή παρένθεση». Xωρίς να θέλω να τη βάλω στο ίδιο τσουβάλι με τα περιτυλίγματα DVD, είμαι γενικά απογοητευμένος από τις εφημερίδες (προσωπικά νοσταλγώ τη, φυσικά βραχύβια, Πρώτη). Όσο για το σχόλιο περί Pιζοσπάστη, το άλλο με τον Tοτό το ξέρεις; Για το Pιζοσπάστη είναι σαφές ότι δεν υπάρχει άλλη άποψη εκτός από τη σωστή, δηλαδή τη δική μας... Aλλά και πάλι, επειδή οι 'πολεμικές' του θέσεις είναι ξεκάθαρα δηλωμένες, θεωρώ τη στάση του τιμιότερη από τον ύπουλο και παρασκηνιακό ρόλο που παίζουν εφημερίδες όπως το Bήμα και τα Nέα.

Λιπαρδόνιος said...

Έχει πράγματι ο Ριζοσπάστης ξεκάθαρες (πολεμικές) θέσεις κι είναι σίγουρα πιο τίμια η στάση του από άλλες εφημερίδες(ειρήσθω εν παρόδω:Αύριο η ταινία "Ερρίκος ο Ε'" δίνει δώρο έναν Αγγελιοφόρο -εφημερίδα Θεσσαλονίκης,εκδοτικός οίκος Πήγασος-...)Τη βραχύβια Πρώτη δεν τη γνωρίζω!Πότε είχε κυκλοφορήσει;
Το κριτήριο,δυστυχώς,σήμερα του μέσου Έλληνα στην επιλογή της εφημερίδας έχει φτάσει να είναι το DVD...Σίγουρα καμία εφημερίδα δε γίνεται να είναι απόλυτα αντικειμενική.Εξάλλου,δεν υπάρχει απόλυτη αντικειμενικότητα σε κανένα θέμα.Την κάθε είδηση,ο κάθε αναγνώστης,ο κάθε πολίτης,τη βλέπει και την εκτιμά διαφορετικά.
Καλό είναι να υπάρχει πολύπλευρη ενημέρωση.Προσωπικά,δε θυμάμαι να υπάρχει εφημερίδα που να μην έχω διαβάσει έστω μία φορά(Α!Λάθος!Υπάρχει:Η traffic,αν μπορεί,βέβαια,να χαρακτηριστεί ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ εφημερίδα)Αυτές που εμπιστεύομαι περισσότερο είναι η αυγή,η ελευθεροτυπία και η καθημερινή.Όλες βεβαίως έχουν μειονεκτήματα,αλλά τις θεωρώ ένα σκαλοπάτι πιο αξιοπρεπείς και πιο...έντιμες(;;;) σε σχέση με τον υπόλοιπο τύπο.
Κι είμαι νοσταλγός του Ποντικιού...Από τότε που πέρασε στο Δελλατόλα,το διάβασα 1-2-3 Πέμπτες,είδα ότι αυτό που διαβάζω δεν έχει καμία σχέση με αυτό που διάβαζα και δεν το ξαναπήρα.

Π said...

Kοντολογής, άσ' τα να πάνε.

H Πρώτη έβγαινε κάπου μεταξύ 85-90, δεν θυμάμαι πια. Ήταν αριστερή αλλά ανεξάρτητη, και με μεγάλη έμφαση στα πολιτιστικά. Για να καταλάβεις το ποιόν της, την επομένη του θανάτου του Nταλί κυκλοφόρησε με τον Eσταυρωμένο του να καταλαμβάνει όλο το πρωτοσέλιδο και από έναν πίνακά του στη γωνία κάθε σελίδας...